OVer je reiservaringen in januari 2015
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Het eerste slachtoffer van het geklooi met perronfases op Leiden Centraal dient zich aan: de t12764 was vandaag gespoorwijzigd van 8b naar 9a, blijkbaar was dit niet duidelijk aan de machinist doorgegeven en zag deze het wissel te laat: de voorste bak stond op spoor 10, de middelste twee bakken in de wissels en alleen de laatste deur van de laatste bak stond nog op perron 9a.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Maar de Int. naar Duitsland kan er blijkbaar wel gewoon door...Milco schreef:Door problemen bij Amsterdam Muiderpoort rijdt s1500 alleen tussen Enkhuizen en Amsterdam Centraal
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Internationaal verkeer heeft een veel hoge prioriteit dan binnenlands verkeer.
Maargoed, dit hele verhaal bij Muiderpoort maakt maar weer duidelijk dat onderhoud zo goedkoop mogelijk uitbesteden alleen maar ellende oplevert.
Maargoed, dit hele verhaal bij Muiderpoort maakt maar weer duidelijk dat onderhoud zo goedkoop mogelijk uitbesteden alleen maar ellende oplevert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Maar die Int. rijdt gewoon in hetzelfde pad als die geschrapte s1500. Als het dan kan, moet het een half uur later toch ook nog kunnen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Waarschijnlijk zal er teveel vertraging ontstaan als er elk halfuur een IC richting Amersfoort langs moet. Volgens de berichten op Somda reed alles bij Muiderpoort gisteren over één spoor in beide richtingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Vanochtend weer veel vertragingen op de as Utrecht - Gouda - Rotterdam/Den Haag. Oplopend van +6 (voor de t2025) tot +14 (voor de t12529).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Het busvervoer in Waterland liep in de soep vanmorgen. Door verkeersproblemen op de A10 besloot aardig wat verkeer de IJtunnel te nemen, waardoor hij vastliep. Door deze problemen reden veel bussen van en naar Amsterdam met meer dan 10 minuten vertraging.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Oeps! :o
(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
🍉
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Gisteren naar de Horecava in de Amsterdam Rai geweest. Met de ICD naar Schiphol en daar overgestapt op de t5739. Deze reed met stelletje m2442 wat natuurlijk veel te kort is als er zo'n druk evenement in de RAI is. De conductrice gaf de 1e klas vrij voor 2e klas reizigers om zoveel mogelijk reizigers mee te nemen. Uiteindelijk kon zover ik kon zien iedereen mee maar was de trein overvol. Op de terugweg na afloop van de Horecava liet de NS de Intercity's extra stoppen te Amsterdam RAI. Wat volgens mij ieder jaar gebeurd tijdens de Horecava.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Vroegah (en richting balkanz) kon je daarmee gewoon nog doorrijden... T is misschien wat koud, maar je kwam nog wel waar je zijn moest :DHainje schreef:
Oeps! :o
(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Oh hier had ie in principe ook wel mee door kunnen rijden hoor, gewoon de beveiliging eraf halen en karren maar. Mogen is echter een ander verhaal.
🍉
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Benieuwd hoe dit nou is gebeurd..Hainje schreef:
Oeps! :o
(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Vanochtend met de bus naar het Z2N Lyceum gegaan in plaats van met de fiets, vanwege een 'klein akkefietje'. En nou is het niet erg bijzonder dat de bus in Alphen 1 of 2 minuten te laat vertrekt vanaf het station (het is eerder de chauffeurssport van Arriva hier), maar als de bus 2 minuten te laat is heb je inneens wél een probleem: om 8:10 hoort de bus langs de school te komen, omdat om 8:11 het verkeer vast begint te staan door de onophoudelijke stoet aan fietsers met voorrang bij de rotonde op de doorgaande weg. De bus hád +2 bij het naderen van school, ik stapte daarom pas om 8:21 de bus uit, met 11 minuten vertraging dus... :')
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Waarschijnlijk schroefje/boutje los getrild in de draaiarm(?) van de deur. Was niet heel spannend verder hoor. Denk dat het binnen aanzienlijke tijd door de monteur was gefixt en dat de bus een paar uur later weer gewoon rond reed.gliderfighter schreef:Benieuwd hoe dit nou is gebeurd..
🍉
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Waarschijnlijk in Almere even vertrekken richting Muziekwijk, doorrijden tot je net achter het sein bent, naar de andere cabine lopen en weer terug rijden. Niet de meest charmante oplossing, maar het werkt wel.Milco schreef:Oh ja... Maar het perron is niet gewijzigd: hij komt aan op spoor 2 en vertrekt van spoor 4 in plaats van 3 (je hebt perron 1-2 en 3-4).
Pas tussen Almere Centrum en Muziekwijk heb je overloopwissels en ik vraag me dan af hoe ze keren op zo'n druk traject als de Flevolijn.
Leg uit? Het contractgebied Amsterdam valt nog onder de oude contracten, dus niet de nieuwe waar zoveel gedoe mee is geweest (bij Amersfoort).Bee schreef:Maargoed, dit hele verhaal bij Muiderpoort maakt maar weer duidelijk dat onderhoud zo goedkoop mogelijk uitbesteden alleen maar ellende oplevert.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Vanochtend was Tuffy erg druk bezig op Schiphol: door de verstoring bij Weesp reed er van alles en nogwat met vertraging. Mijn IC naar Den Haag van 08:27 reed met +10, en aankomst in Den Haag was rond +15.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Het "grappige" (of eerder treurige) was zover ik via Somda begreep dat er dus al maanden een TSB zat op het spoor naast het spoor waar nu problemen mee zijn, terwijl dat spoor dus ook al langer in slechte staat was want het ging hier niet om een defect wat van de ene op de andere dag ontstaan is.
Men reed dus met beperkte snelheid over het stuk spoor dat relatief gezien nog in betere staat was dan het spoor ernaast, waarover op volle snelheid gereden werd.
Men reed dus met beperkte snelheid over het stuk spoor dat relatief gezien nog in betere staat was dan het spoor ernaast, waarover op volle snelheid gereden werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
-
- Berichten: 6424
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Tenzij het een behoorlijk ver naar buiten openende deur is, bij het vervoersbedrijf in Luxemburg waar ik altijd mee reis is het dashboard openschroeven en de stekker lostrekken van de overbruggingsknop van de halterem/deurbeveiliging zo'n beetje het eerste wat de monteurs doen bij de levering van een nieuwe bus, dit nadat er ooit een Mercedes Integro voordeur is gaan vliegen. Bij slechts 25 km/u vangen die deuren al extreem veel wind, daarom zit er ook een 5-km/u relais op de noodkranen; zodat niet een of andere gek bij 50 km/u de noodkraan omdraait en de deur vervolgens bij iemand in de tuinvijver plonst.Aking schreef: Vroegah (en richting balkanz) kon je daarmee gewoon nog doorrijden... T is misschien wat koud, maar je kwam nog wel waar je zijn moest :D
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Het bedrijf dat wint moet door de lage vergoedingen de kosten drukken en zal niet geneigd zijn preventief te vervangen maar pas op het moment dat het echt niet anders kan. Daardoor kan de situatie ontstaan dat er te lang wordt gedaan met de spullen buiten met alle gevolgen voor de treindienst van dien.Wubbo schreef:Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Ja hoor.. Geen treinverkeer tussen Nijmegen en Arnhem wegens de inzet van de hulpdiensten..
Daar sta ik dan in Nijmegen met me dagkaart. NS heeft al wel bussen beloof. Bij de kiosk krijgt iedereen een gratis bakkie koffie of thee. *O*
Daar sta ik dan in Nijmegen met me dagkaart. NS heeft al wel bussen beloof. Bij de kiosk krijgt iedereen een gratis bakkie koffie of thee. *O*
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Lang leve de crisis. Ze hebben als een doldwaze bezuinigd en nu plukt de treinreiziger de wrange vruchten. Terwijl iedereen met common sense weet dat het uitstellen van onderhoud op lange termijn alleen maar tot hogere kosten en meer gedoe leidt. Maar ja, dan is de manager alweer vertrokken naar het volgende bedrijf.Bee schreef:Het bedrijf dat wint moet door de lage vergoedingen de kosten drukken en zal niet geneigd zijn preventief te vervangen maar pas op het moment dat het echt niet anders kan. Daardoor kan de situatie ontstaan dat er te lang wordt gedaan met de spullen buiten met alle gevolgen voor de treindienst van dien.Wubbo schreef:Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
De mortuis nil nisi bene
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Sorry hoor.. Maar als je bij het seinbeeld Groen-knipper denkt rechtdoor te gaan in 80 km/h-gebied dan gaat er toch echt iets fout.Thom69 schreef:Het eerste slachtoffer van het geklooi met perronfases op Leiden Centraal dient zich aan: de t12764 was vandaag gespoorwijzigd van 8b naar 9a, blijkbaar was dit niet duidelijk aan de machinist doorgegeven en zag deze het wissel te laat: de voorste bak stond op spoor 10, de middelste twee bakken in de wissels en alleen de laatste deur van de laatste bak stond nog op perron 9a.
Re: OVer je reiservaringen in januari 2015
Ook machinisten zijn mensen en kunnen foutjes maken.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten