Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Sinds 14 december heeft Veolia de concessie Brabant verloren. Hierbij zijn veel bussen vervangen en dus ook een aantal bussen verplaatst naar Limburg. Wel blijft de kleurstelling behouden.
Tot op heden heb ik de volgende bussen kunnen ontdekken die al in Limburg rondrijden en waar deze gestald staan.
Wat doen ze daar? De Limburgse Ambassadors hebben toch ongeveer dezelfde leeftijd? Tenminste, ik dacht dat beide concessies in 2006 ingegaan zijn. Of vervangen ze geen bussen maar komen ze er extra bij?
De Limburgse ambassadors komen inderdaad uit 2006 en twee jaar geleden zijn een aantal van die bussen al op export gegaan omdat de lease-termijn was verlopen. Ter vervanging kwam een nieuwe serie Citea's in dienst, 5401 - 5454. De Brabantse ambassadors komen uit 2007/2008 en die kunnen in Limburg nog wel mee tot 2016.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne schreef:De Limburgse ambassadors komen inderdaad uit 2006 en twee jaar geleden zijn een aantal van die bussen al op export gegaan omdat de lease-termijn was verlopen. Ter vervanging kwam een nieuwe serie Citea's in dienst, 5401 - 5454. De Brabantse ambassadors komen uit 2007/2008 en die kunnen in Limburg nog wel mee tot 2016.
Had de vervanging niet te maken met de eisen van de provincie?
Gaan al die bussen van Brabant naar Limburg naast dat selecte groep voor Connexxion. Of gaan die dan op verkoop. OH JA en de Brabant serie heeft geen Airco behalve voor de bestuurder. De voorgaande 5060 tot 5242 had dat wel. Gaat dat geen problemen geven voor in de zomer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
fogeltje schreef:Wat doen ze daar? De Limburgse Ambassadors hebben toch ongeveer dezelfde leeftijd? Tenminste, ik dacht dat beide concessies in 2006 ingegaan zijn. Of vervangen ze geen bussen maar komen ze er extra bij?
Er reden in Limburg een aantal ex-Brabantliner Ambassadors rond (hadden daar ooit Volvo's vervangen die naar Zeeuws-Vlaanderen gingen), maar die waren in de lease nog op Brabant blijven staan. Nou liep dat leasecontract van Brabant tegelijk met het einde van de concessie daar af dus die bussen moesten ingeleverd worden. Vandaar dat er in plaats daarvan andere bussen die over waren naar Limburg gestuurd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Er gingen inderdaad 4 ambassadors naar Limburg toe, maar er kwamen 7 Volvo's retour. 5801 - 5807 heb ik allemaal wel eens gefotografeerd in Breda, Antwerpen en Zeeuws-Vlaanderen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
fogeltje schreef:Wat doen ze daar? De Limburgse Ambassadors hebben toch ongeveer dezelfde leeftijd? Tenminste, ik dacht dat beide concessies in 2006 ingegaan zijn. Of vervangen ze geen bussen maar komen ze er extra bij?
Er reden in Limburg een aantal ex-Brabantliner Ambassadors rond (hadden daar ooit Volvo's vervangen die naar Zeeuws-Vlaanderen gingen)
Gaan de Volvo's weer terug naar Limburg of worden ze verkocht ? op lijn 50 en lijn 57 zijn ze zeer wenselijk vanwege het heuvelachtig karakter van lijn 57. Voor lijn 50 zou het comfort welkom zijn,voor een internationale verbinding waar mensen zo 30 minuten of langer in zitten voldoen Ambassadors en Citea's eigenlijk niet. 5809 kwam ik laatst in Maastricht tegen.
Laatst gewijzigd door Mr-W op wo 14 jan 2015, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zal het binnenkort eens navragen aan de planner in Zeeuws Vlaanderen wat ze van plan zijn met de 7 Volvo's.
Weten jullie misschien waar de ex-Brabantliners nu zijn (5859 - 5883)?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 15 jan 2015, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Onnodige quote van vorig bericht verwijderd
Weet niet waar ik het anders moet plaatsen: de Veolia 5852 (Volvo 7700A) staat bij de Volvo garage in Luxemburg. Verder is de 5854 de enige gelede Volvo die nog op naam van Veolia staat.
OmniLezer schreef: OH JA en de Brabant serie heeft geen Airco behalve voor de bestuurder. De voorgaande 5060 tot 5242 had dat wel. Gaat dat geen problemen geven voor in de zomer.
De vraag is eerder of dat geen problemen met de provincie gaat geven. Ik weet niet of de airco verplicht was of dat het een extraatje van Veolia was (zoals airco in het SRE niet verplicht was maar in het pluspakket zat wat werd aangeboden door Hermes).
Er rijden al een aantal jaar een aantal Zeeuwse bussen rond in Limburg en die hebben ook geen airco. Dus denk niet dat de provincie Limburg het erg vind
Ik dacht omdat dit betrekking had op de Brabant Ambassadors van Veolia om dit maar even hier te plaatsen; 64 bussen zijn verkocht en staan nu dus te koop bij het VDL Buscenter: http://autoline-eu.nl/sf/bus-intercity- ... 03700.html
Die bussen zijn nog niet verkocht. Veolia had ze geleased van VDL dus die moesten weer ingeleverd worden bij VDL na einde concessie. VDL heeft ze nu in de verkoop staan.
Klopt. Veolia moest wel. Van deze bussen liep het leasecontract af. Alleen vraag ik me wel af hoe het zit met de brabantse bussen die in Limburg rijden. Want voor zover ik weet waren deze ook geleased. Wellicht is er wat geregeld met VDL.
Ik had begrepen dat het leasecontract van de Brabantse bussen is verlengd tot maart en dat zij daarna terug gaan naar VDL. In de plaats hiervoor komen enkele bussen uit Zeeuws Vlaanderen naar Limburg. Deze bussen zijn allemaal eigendom van Veolia.