Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Thom91 schreef:Vragen lid De Boer (VVD) over het bericht ‘Gevoel dat het heftiger wordt’ over de vele storingen en treinvertragingen in het Noorden van Nederland
Het is dat de extra informatie erbij staat, anders verwacht je niet dat het over treintjes gaat
webguy schreef:Volgens mij beantwoord de verkeerde staatssecretaris ze ook. Het is een vraag over de NS in de aandeelhoudersrol - die moet Ministerie van Financiën beantwoorden.
Hij beantwoordt ze ook mede namens de Minister van Financiën. ;)
Volgens mij rechtvaardigt dit documentje een topic van zichzelf, er staan namelijk pareltjes in als:
DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1)
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Maar ik vermoed alweer achterhaald door de extra order Flirts
Tja, SGM-II zou ook nog magneetremmen krijgen, de inbouw daarvan is vorige week ook geannuleerd, dus het wordt wel duidelijk welke serie ook niet zo heel lang meer meegaat
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy schreef:Volgens mij rechtvaardigt dit documentje een topic van zichzelf, er staan namelijk pareltjes in als:
DubbelDeksMaterieel 1 (DDM1)
Om inbouw van ERTMS in de periode 2018-2022 mogelijk
te maken is alternatief materieel nodig. Door het inbouwen
ontstaat anders een materieeltekort in de dienstregeling.
Daarom krijgen ca. 50 tot 70 dubbeldeksrijtuigen van het
type DDM1 zowel een revisie, als een modernisering van
het in- en exterieur. Dan voldoet het materieel weer aan de
eisen van deze tijd. De financiering hiervan vindt plaats in
afstemming met het ministerie van Infrastructuur en Milieu.
Maar ik vermoed alweer achterhaald door de extra order Flirts
Wat mij betreft mag hier gediscussieerd worden, gezien het topic voornamelijk vol staat met feiten.
Extra Sprinters van het type Flirt:
NS heeft door reizigersgroei en diverse andere omstandigheden
eind 2016 extra Sprinters nodig. Om hier op in te
spelen is NS dan ook voornemens om ca. 60 extra Sprinters
te bestellen bij de Zwitserse fabrikant Stadler
Dit wordt vermeld in hetzelfde stukje tekst dus mogelijk toch DDM1 gereviseerd, of ze hebben de tekst perrongeluk laten staan wat mij sterk lijkt.
Blijkbaar verwachten ze heel veel sprintervervoer, ervan uitgaande dat het DDM1 in sprinters zal terugkeren. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben dat MBO scholieren minder grote afstanden afleggen dat hogeropgeleide studenten voor hun studie.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) biedt de onderzoeksrapporten naar de maatregelen voor de geluidaanpak HSL-Zuid toe aan bij de Tweede Kamer. Daarbij gaat zij in op de uitgevoerde onderzoeken en de conclusies die zij hieraan verbindt.
Met als bijlagen:
Bijlagen
Inventarisatie van woningen langs de HSL-Zuid met een hogere geluidbelasting
HSL Eindanalyse. Dienstregeling 2024
HSL-Zuid Eindanalyse. Doelmatige maatregelen
Consultatieronde voor de pilot Lansingerland. In kaart brengen van de aandachtspunten
Fransche Brug 18TNO-rapport. Geluidimmissie van Thalys en Ansaldo V250 treinen op het HSL spoor bij twee woningen in Kaag en Braassem
Praktijkproef Pilot Modulair Dubbelzijdig Minigeluidscherm (MDM) Lansingerland
Praktijkproef voor de pilot Lansingerland. Opstellen plan van aanpak
ProRail. Geluidmaatregelen HSL
TNO rapport.Geluidreductie van de pilotmaatregelen aan het HSL spoor in Langsingerland
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van de fracties SP, PvdA, VVD, D66 en ChristenUnie in de vaste commissie voor Infrastructuur en Milieu. De vragen gaan onder meer over treinen die ongepland stations overslaan en over grensoverschrijdende abonnementen op het spoor.