![Laughing :lol:](./images/smilies/laugh.gif)
Maar los daarvan kan ik me wel in Vinny's tirade vinden.
Maar nergens wordt dit naar de reizigers gecommuniceerd. Staan nog dagelijks mensen voor niks te wachten op halte Stammerkamp.Helaas was de opleverdatum van de busbaan ons niet bekend. Vanaf 12 januari is de de nieuwe busbaan op de Provincialeweg/Muiderstraatweg opengesteld voor lijnbussen. Ook de verkeerregelinstallaties werken daar nu naar behoren en zijn zo afgesteld dat openbaar vervoer prioriteit heeft bij de afhandeling.
De halte Vinkenbrug is verplaatst in de richting van de kruising Provincialeweg/ Muiderstraatweg.
Er is een extra halte gekomen: de halte Stammerkamp. Helaas hebben we deze halte niet in de reisinformatie kunnen opnemen. Dat zal pas gebeuren bij de eerst volgende nieuwe dienstregeling. Bus 66 zal beide haltes gebruiken. De streeklijnen zullen alleen stoppen bij de halte Vinkenbrug.
Kunnen ze wachten tot de zomer :')Edwin schreef:Nog een mooie van het kastje naar de muur gestuurd worden door zowel de gemeente Diemen als GVB.
Navraag bij GVB leverde de volgende reactie op:Maar nergens wordt dit naar de reizigers gecommuniceerd. Staan nog dagelijks mensen voor niks te wachten op halte Stammerkamp.
Er is een extra halte gekomen: de halte Stammerkamp. Helaas hebben we deze halte niet in de reisinformatie kunnen opnemen. Dat zal pas gebeuren bij de eerst volgende nieuwe dienstregeling. Bus 66 zal beide haltes gebruiken. De streeklijnen zullen alleen stoppen bij de halte Vinkenbrug.
Volgens de bestuurder/instructeur moet je dan je tram stilzetten. Daarna contact opnemen met verkeersleiding en terugsteken na toestemming als wissel nog vergrendeld ligt. Hij ging hier vrij uitgebreid op in naar zijn collega.Ardan schreef:Je hoort sowieso te kijken of je wissel goed ligt, maar áls je er dan belandt.. wat moet je dan? Eventjes gauw terugsteken? Achter het metrostation ligt een keerspoor (met bovenleiding) waar je denk ik beter kunt keren dan wanneer je net het bochtje om bent.
Dat heb je niet goed.robert55 schreef:Als ik het goed heb is de Avenio M alleen een meterspoor tram
http://www.mobility.siemens.com/mobilit ... _20conceptDiversified application due to the modular vehicle concept
Enlarge
No matter it is mono- or bi-directional design as a 3-, 5- or 7-car vehicle with 20m to 43m of length for meter- or standard gauge networks, the modular vehicle concept of the Avenio M offers a suitable solution for every individual requirement.
De Avenio voor München is 2,3 meter breed, te small voor Amsterdam. De Combino is 2,4 meter en dat is ook het profiel wat ze willen aanhouden voor de nieuwe Amstelveenlijn. De Avenio kan ook in 2,4 meter uitgevoerd worden. Probleem zit dus vooral in de lengte die of te lang (35 m) of te kort (27 m) voor Amsterdam is. Wie weet dat er een aangepaste versie kan komen met 4 iets kortere bakken. Dat komt alleen niet uit de documentatie terug. De Avenio M biedt standaard wel een flexibel design, net als de Combino.robert55 schreef:Maar de Münchense Avenio ziet er ook wat eleganter uit omdat hij smaller is, en dat zou denk ik ook de breedte van de Amsterdamse worden. En uiteindelijk gaat de beoordeling niet op de vorm van de kop
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 150 gasten