Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik wil morgen van Groningen naar Brussel, maar ik heb slechte ervaringen met NS en wil daarom niet met NS reizen. Ook hogesnelheidstreinen vind ik maar niks.
Wat is de snelst mogelijke verbinding en hoe vaak moet ik dan overstappen?
En wat is de snelst mogelijke verbinding als ik wel met NS en hogesnelheidstreinen zou reizen en hoe vaak moet ik dan overstappen?
Ah, mooi gevonden. Ik had wel gepuzzeld met lange-afstandsbussen tussen Amsterdam en Brusse, maar dacht dat het nooit sneller zou kunnen dan onderstaande variant die ik in gedachten had.
Om eerlijk te zijn was ik best verbaasd over de snelheid van die snelwegbussen, op deze manier is de bus maar 2,5 uur langzamer, terwijl hij maar maximaal 100 rijdt!
Maargoed, nieuwe vraag: Ik zoek naar een station in het buitenland, dat door een ander land gebouwd is, waar treinen stoppen uit drie landen en waar drie tramlijnen stoppen. Vanaf dat station pak ik de meest voorkomende soort sneltrein op dat station, en deze neem ik tot zijn zuidelijkste eindpunt. Vanaf dit internationale station neem ik de trein die mij op het meest zuidelijke station brengt van dat land, dat geen grensstation is en zonder overstappen bereikt kan worden. Alhier pak ik de enige trein op meterspoor die het station aandoet totaan het eindpunt.
1. Geef mijn route
2. Op welke landen heb ik uitzicht gehad (ervanuitgaande dat ik van vergezichten houd, maar de landen wel met het blote oog zichtbaar moeten zijn)
Als er een klein foutje in je beschrijving zit zou het Basel Bad-Zürich-Lugano-Ponte Tresa kunnen zijn.
Je bent door Zwitserland gereist, zoveel is duidelijk. Van Ponte Tresa kun je Italië zien liggen. Ten Zuiden/Oosten Van Bazel zou je ook nog misschien een klein beetje van het Zwarte Woud (dus Duitsland) kunnen zien. Frankrijk lijkt me echt niet te zien, ook al is de afstand hemelsbreed niet zo ver.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Ah, nu denk ik het te weten. Straßburg im Elsaß Hbf/Strasbourg — Basel SBB/Bâle CFF — Lugano — Ponte Tresa. Je bent door Zwitserland en Frankrijk gereisd, zoveel is duidelijk. Van Ponte Tresa kun je Italië zien liggen, en als ik met streetview de straten naast het spoor bekijk is het Zwartewoud prima uit het Elzas te zien.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Ik sta in een hoofdstad van een gebied wat vroeger meer onafhankelijkheid had dan heden. Na opening van het stationsgebouw pak ik de eerste IC tot het eindstation. Deze rijdt meer dan tien uur. Minder dan een kwartier na aankomst pak ik dan de "lokale" hogesnehleheidstrein en rijdt tot het eindstation. Daar wacht ik vier uur en pak dan de volgende trein tot het eindstation, wat in deze eeuw geopend werdt. Nu wil ik met de snelste mogelijkheid terug naar mijn oorsprong. Hiertoe moet ik een keer overstappen in een stad waarvan de binnenstad topographisch bijzonder is.
Hoe ben ik gereisd?
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Hints geven is zaai. :D Ook als iemand maar ideen voor een stuk of een plaats mag hij het graag proberen ;-)
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Ach, dan toch nog een hint: Dat gebied wat vroeger meer onafhankelijkheid had dan heden is vernoemd naar een rivier, die door het gebied stroomt.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Nee. Het is ook niet in Oostenrijk. Wel in Duitstalig gebied.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
De reis vindt aan beide kanten van het voormalige "ijzeren gordijn" plaats.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Saarbrücken Hbf
V 05:31
IC/EC 217
Graz Hbf
A 16:14
V 16:25
RJ 372
Praha hl.n.
A 23:18
V 4:30
EN 476
Berlin Hbf
A 9:08
V 9:34
ICE 597
Mannheim Hbf
A 14:27
V 14:37
RE 4127
Saarbrücken Hbf
A 16:15
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.