Zou 16x per uur (8x lijn 5, 8x lijn 51) een 30-metertram op het gezamenlijke traject Zuid-Oranjebaan niet voldoende zijn voor de vervoersvraag op de AVL?
Het document getuigt maar weinig van de eerder geuite wensen van de SRA/Vervoerregio om het tramnet in een plusnet en een comfortnet op te splitsen. Er wordt nog steeds uitgegaan van het principe van één tram voor het hele net. Ook het idee om de kaartverkoop in de tram, in combinatie met de conducteur, te behouden, is iets waar men kennelijk nog niet vanaf wil, ondanks de inmiddels duidelijke nadelen die dat heeft op de halteringstijden.
Kiest GVB hier haar eigen (conservatieve) weg, of is er van de wensen die SRA eerder heeft geuit inmiddels weinig meer over?
n-evo schreef:In het document staat dat een 45-meter lange tram onvoldoende capaciteit heeft (zo begrijp ik het tenminste) voor lijn 51. Daaruit maak ik op dat er gekoppeld gereden gaat worden met 2x 30 meter.
Op pagina 17 en 18 van het document staat inderdaad dat daar plannen voor zijn. Of het ook gaat gebeuren? We gaan het zien.
Dus hoewel afzonderlijk de nieuwe trams overal inzetbaar zijn, geldt dit niet voor een gekoppelde tram. Effectief zit je dan met dezelfde beperking: de Berlagebrug die die last niet kan dragen.
Wat heeft die brug ermee te maken? Zoals ik het lees is de optie voor langere trams afgeketst op de beperkingen op de bruggen van de Leidsestraat.