Thom91 schreef:Oh God, doen ze dat met Omnitrans? :'(
Dat kan ik bevestigen noch ontkennen. Wel weet ik dat heel veel mensen die op de TU Delft zijn opgeleid daar goed mee kunnen omgaan. Ik weet niet of en hoe er bij ProRail of NS op dit moment wordt gesimuleerd. De dienstregeling tijden zijn statisch.
Karl schreef:Wel interessant, maar hoe complexer je een berekening maakt, hoe storingsgevoeliger die wordt...
Dit is helemaal correct, maar je kunt wel exacter aangeven wat totaal onhaalbaar, een krappe overstap en normaal is.
Is de ideale looptijd in jouw bedoeling iets dynamisch? Bijvoorbeeld aan te passen naar locatie in de trein, tijd van de dag, of van persoonskarakteristieken? Of een vast getal en is het dan een looptijd die juist is in 90% van de gevallen of juist een maximum benodigde looptijd?
Wat mij betreft is een dynamische tijd (en afstand) een eerste stap om te verbeteren, en deze afhankelijk te maken van een spits tijd en van een dal tijd.
Zugführer schreef:Lijkt me leuk, I'm in :D
Maar wat wil je precies met die gegevens gaan doen en wat is precies de relatie met de spoortakkken kaart?
Spoortakken is voor een ander leuk projectje: routering over het spoor. Zo worden nu al de buigpunten in het GTFS bestand uitgerekend ook voor verschillende perrons. Maar je zou theoretisch ook de posities van de treinen ten opzichte van de perrons inzichtelijk kunnen maken.
Was jij ook degene die het hier ooit had over de nauwkeurigheid van looproutes op stations op OpenStreetMap?
Ik vermoed het wel ;)