Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
EINDHOVEN - De eindhalte van buslijn 401, de pendeldienst tussen station Eindhoven en Eindhoven Airport, moet in Meerhoven
Buspassagiers vanuit de stad kunnen dan niet langer met bus 401 op het vliegveld komen. De auto parkeren in Meerhoven en er op de bus springen richting Airport behoort dan tot het verleden.
Dat is precies de bedoeling van Meerhovense bewonersorganisaties. In overleg met Eindhoven Airport is het idee van het verkorten van de buslijn bedacht. Een studie naar haalbaarheid en draagvlak bij de achterban volgt. De initiatiefnemers willen met busvervoerder Hermes in gesprek.
Meerhovenaren klagen steen en been over de parkeerdruk in hun wijk. Bewoners bezitten meer auto's dan waarop de wijk is ingericht. De irritatie is vooral groot door auto's van luchthavenparkeerders, lieden die gedurende hun reis de auto in de wijk stallen. "We willen Airportparkeerders uit onze straten weren", stelt bewonersvertegenwoordiger Ruben Trieling. De groei van de luchthaven - 3,4 miljoen passagiers in 2014 - voert de parkeerdruk in de wijk verder op.
Betaald parkeren invoeren
De gemeente Eindhoven heeft Meerhovenaren voorgesteld betaald parkeren in te voeren. Bewoners kunnen dan voor 3,70 euro per maand (voor de eerste auto) en 7,40 euro per maand (tweede auto) een vergunning krijgen. Bewonersvertegenwoordigers verwachten dat hiervoor weinig draagvlak bestaat. "Te duur", stelt Trieling. "Buurgemeente Veldhoven rekent veel minder. Maar Eindhoven houdt vast aan het reguliere tarief. Wij vinden dat, met het vliegveld om de hoek, geen sprake is van een standaardsituatie. Of bewoners moeten in de kosten worden gecompenseerd, door gemeente of Airport."
Meerhoven beraadt zich ook op een 'blauwe zone', ontheffing voor bewoners en parkeerschijf voor bezoekers. Maar daar ziet de gemeente Eindhoven niets in.
Bron:
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/meerho ... -1.4738393
Buspassagiers vanuit de stad kunnen dan niet langer met bus 401 op het vliegveld komen. De auto parkeren in Meerhoven en er op de bus springen richting Airport behoort dan tot het verleden.
Dat is precies de bedoeling van Meerhovense bewonersorganisaties. In overleg met Eindhoven Airport is het idee van het verkorten van de buslijn bedacht. Een studie naar haalbaarheid en draagvlak bij de achterban volgt. De initiatiefnemers willen met busvervoerder Hermes in gesprek.
Meerhovenaren klagen steen en been over de parkeerdruk in hun wijk. Bewoners bezitten meer auto's dan waarop de wijk is ingericht. De irritatie is vooral groot door auto's van luchthavenparkeerders, lieden die gedurende hun reis de auto in de wijk stallen. "We willen Airportparkeerders uit onze straten weren", stelt bewonersvertegenwoordiger Ruben Trieling. De groei van de luchthaven - 3,4 miljoen passagiers in 2014 - voert de parkeerdruk in de wijk verder op.
Betaald parkeren invoeren
De gemeente Eindhoven heeft Meerhovenaren voorgesteld betaald parkeren in te voeren. Bewoners kunnen dan voor 3,70 euro per maand (voor de eerste auto) en 7,40 euro per maand (tweede auto) een vergunning krijgen. Bewonersvertegenwoordigers verwachten dat hiervoor weinig draagvlak bestaat. "Te duur", stelt Trieling. "Buurgemeente Veldhoven rekent veel minder. Maar Eindhoven houdt vast aan het reguliere tarief. Wij vinden dat, met het vliegveld om de hoek, geen sprake is van een standaardsituatie. Of bewoners moeten in de kosten worden gecompenseerd, door gemeente of Airport."
Meerhoven beraadt zich ook op een 'blauwe zone', ontheffing voor bewoners en parkeerschijf voor bezoekers. Maar daar ziet de gemeente Eindhoven niets in.
Bron:
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/meerho ... -1.4738393
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Stond ook al hier en verder.
Zot idee
Zot idee
-
- Berichten: 1227
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Overal strijden ze om bussen te behouden, hier om ze weg te krijgen, das eens wat anders
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Waarom heeft eigen volk meer recht op een parkeerplaats? Laat ze zelf een stukje grond kopen en daar hun auto op zetten i.p.v.alles van de overheid te verwachten.
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Gewoon betaald parkeren invoeren kom op zeg :D en sinds wanneer is draagvlak belangrijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Het is ook een mooi stukje ontmoediging van autobezit: je kan het ding toch nergens kwijt. Dan maar ff lekker reizen met lijn 401, carpoolen, fietsen en lekker lopend naar de luchthaven
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Parkeer tarieven Eindhoven Airport voor 14 dagen
P1 vanaf € 230,00
P3 vanaf € 118,00
P4 vanaf € 90,00
P5 vanaf € 90,00
P8 vanaf € 90,00
En als reizigers wel op station Eindhoven aankomen en Meerhoven is het eindpunt van buslijn 401; hoe moeten die mensen dan wel op het vliegveld komen?
P1 vanaf € 230,00
P3 vanaf € 118,00
P4 vanaf € 90,00
P5 vanaf € 90,00
P8 vanaf € 90,00
En als reizigers wel op station Eindhoven aankomen en Meerhoven is het eindpunt van buslijn 401; hoe moeten die mensen dan wel op het vliegveld komen?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Lijn 400 Eindhoven, Station - Airport, die niet over de HOV rijdt :')
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Negatief beleid werkt niet. Wees blij dat er automobilisten zijn om het OV te subsidiëren.SLToilet schreef:Het is ook een mooi stukje ontmoediging van autobezit: je kan het ding toch nergens kwijt. Dan maar ff lekker reizen met lijn 401, carpoolen, fietsen en lekker lopend naar de luchthaven
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Ik heb een andere oplossing. Hef de halte Meerhoven op. Ben je van al het gezeur en gezever af.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Dat idee had ik ook. Alleen verplaats je dan het probleem naar de voorgaande halte. Etc,etc,etc...
-
- Berichten: 1705
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Wees blij dat de rokers de zorg subsidiëren.waldo79 schreef:[Negatief beleid werkt niet. Wees blij dat er automobilisten zijn om het OV te subsidiëren.
Wees blij dat de alcoholisten de culturele voorzieningen subsidiëren.
Wees blij.......
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
8 van de 10 reizigerskilometers komen voor rekening van de auto. Heb daar mee te leven. Ik ga liever om met OV liefhebbers dan
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Om maar niet te spreken van het vele woon/werkverkeer dat dagelijks in/uitstapt langs de route van lijn 401 om naar/van de haltes Cargo Forum en Flight Forum te gaan. Als ook naar het vliegveld.
Die moeten dus vanaf Meerhoven gaan lopen?
Nee, ik zie dit plan niet gaan gebeuren!
Die moeten dus vanaf Meerhoven gaan lopen?
Nee, ik zie dit plan niet gaan gebeuren!
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6268
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Waarom wil men hier geen zogenaamde blauwe zone? Ik dacht dat die juist voor dit soort gevallen verzonnen was.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Ik zie dus nu dat er een lijn 400 en 401 bestaat; maakt het veel verschil uit. Qua reistijd en prijs is het haast hetzelfde.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Lijn 400 rijdt non-stop over een hele andere route, niet de HOV die speciaal voor de verbinding Station - Airport was aangelegd, maar in plaats daarvan de gehele route gemengd met ander verkeer.
En 400 is geen volwaardige vervanger voor lijn 401 tot Airport, zoals hiervoor al door verschillende mensen werd aangegeven. Haltes als Flight Forum en Cargo Forum zullen toch bediend moeten blijven, je kan niet zomaar de verbinding Meerhoven - Airport schrappen.
En 400 is geen volwaardige vervanger voor lijn 401 tot Airport, zoals hiervoor al door verschillende mensen werd aangegeven. Haltes als Flight Forum en Cargo Forum zullen toch bediend moeten blijven, je kan niet zomaar de verbinding Meerhoven - Airport schrappen.
Re: Meerhoven strijdt tegen auto's Eindhoven Airport.
Volgens mij is het hele vergunninghouderssysteem voor dit soort gevallen bedacht. Dat zorgt er namelijk voor dat parkeerplekken beschikbaar zijn voor wie ze bedoeld zijn, namelijk bewoners.
Als de gemeente hier niet aan wil houdt het op. Inkrimpen van het busnet vanwege (vermeende) parkeerproblematiek, vind ik echt een slecht idee. Bovendien zou het voor Hermes een inkomstenderving betekenen die ze dan (terecht) gecompenseerd willen krijgen.
Als de gemeente hier niet aan wil houdt het op. Inkrimpen van het busnet vanwege (vermeende) parkeerproblematiek, vind ik echt een slecht idee. Bovendien zou het voor Hermes een inkomstenderving betekenen die ze dan (terecht) gecompenseerd willen krijgen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten