Stand van zaken & handleidingen
Stand van zaken & handleidingen
Allemaal,
Afgelopen tijd zijn een hoop discussies ontstaan, knopen doorgehakt en aanpassingen gedaan. Wat mij als beginnend wikilid stoort is het gebrek aan duidelijke handleidingen en de huidige stand van zaken. Door alle verschillende topics is voor mij als leek het overzicht compleet zoek en begrijp ik nauwelijks iets van wat er nu 'geautomatiseerd' wordt. Met bepaalde tags ofzo? Maar ik begrijp daar niets van, en volgens mij ben ik niet de enige.
Op de wiki is wel wat te vinden over de inrichting van een pagina maar dat gaat voornamelijk over de naamgeving van buslijnen en wat randzaken. Er is volgens mij geen richtlijn over hoe een bepaalde sectie opgebouwd moet worden, met standaard onderwerpen etc. Je ziet op de 'echte' wikipedia dat iedere pagina van een stad of dorp op dezelfde wijze is opgebouwd met dezelfde kopjes. Is er ook zo'n format voor treinseries, stations, spoorlijnen, buslijnen etc? Voor mijn gevoel is er wel zoiets informeel ingeslopen maar niet formeel vastgelegd en voor nieuwkomers is soms geen consistentie te zien.
Komende tot de conclusie & aanbeveling:
- Meer handleidingen over het aanmaken van pagina's, en vooral hoe de techniek werkt.
- Een standaard voor pagina's die binnen dezelfde categorie vallen.
Thom91
Afgelopen tijd zijn een hoop discussies ontstaan, knopen doorgehakt en aanpassingen gedaan. Wat mij als beginnend wikilid stoort is het gebrek aan duidelijke handleidingen en de huidige stand van zaken. Door alle verschillende topics is voor mij als leek het overzicht compleet zoek en begrijp ik nauwelijks iets van wat er nu 'geautomatiseerd' wordt. Met bepaalde tags ofzo? Maar ik begrijp daar niets van, en volgens mij ben ik niet de enige.
Op de wiki is wel wat te vinden over de inrichting van een pagina maar dat gaat voornamelijk over de naamgeving van buslijnen en wat randzaken. Er is volgens mij geen richtlijn over hoe een bepaalde sectie opgebouwd moet worden, met standaard onderwerpen etc. Je ziet op de 'echte' wikipedia dat iedere pagina van een stad of dorp op dezelfde wijze is opgebouwd met dezelfde kopjes. Is er ook zo'n format voor treinseries, stations, spoorlijnen, buslijnen etc? Voor mijn gevoel is er wel zoiets informeel ingeslopen maar niet formeel vastgelegd en voor nieuwkomers is soms geen consistentie te zien.
Komende tot de conclusie & aanbeveling:
- Meer handleidingen over het aanmaken van pagina's, en vooral hoe de techniek werkt.
- Een standaard voor pagina's die binnen dezelfde categorie vallen.
Thom91
Komt wel goed schatje.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Misschien hier:
[wiki]Help:Routestrips[/wiki]
[wiki]Help:Infobox[/wiki]
[wiki]Sjabloon:RouteRijPlaats[/wiki]
[wiki]Sjabloon:RouteRijStation[/wiki]
Moet toegeven dat het soms even zoeken is om de juiste info te krijgen.
[wiki]Help:Routestrips[/wiki]
[wiki]Help:Infobox[/wiki]
[wiki]Sjabloon:RouteRijPlaats[/wiki]
[wiki]Sjabloon:RouteRijStation[/wiki]
Moet toegeven dat het soms even zoeken is om de juiste info te krijgen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Volgens mij gaat die discussie nog wel even duren (volg het niet meer, ben de draad ook kwijt geraakt), maar ik mag hopen dat een Wikibeheerder een nieuw topic opent met alle veranderingen en een handleiding zodra alle knopen zijn doorgehakt en problemen verholpen zijn. Dan weet elke gebruiker, ook die niet aan de discussie mee heeft gedaan maar wel 'wiki't' dat we vanaf dan het nieuwe systeem gaan gebruiken.
Ik doe ook maar wat
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Wat er wordt gedaan:
(vul me maar aan als ik iets ben vergeten)
1. Het automatiseren van Duitse Stations en S-Bahn omgezet naar nieuwe infobox die voor alle treinen werkt
2. Het actualiseren van Belgische (bus)lijnen
3. Het toevoegen van routeparameter aan zowel binnen- als buitenlandse lijnen
4. Het gebruik van RouteRijPlaats + RouteRijStation voor zowel binnen- als buitenlandse lijnen
5. Het gebruik van de toekomstparameter twee weken voordat de nieuwe dienstregeling ingaat
6. Het aanmaken van stadsdiensten categorieën en van categorieën voor voormalige lijnen
7. Het in gebruik nemen van de stadparameter
8. Het aanpassen van de Plaats Categorie, zodat alles uniform is
9. Er loopt een discussie over het wel of niet aanmaken van pagina's bij concessiewisseling
10. Hoever gaan we met het invoeren van buitenlandse lijnen discussie
11. Het gereed maken van stations- en concessiepagina's voor automatisch gegenereerde overzichten
12. Roelof heeft de hoofdpagina een make-over gegeven met allerlei nieuwe sjablonen, zoals de Nieuwe lijnen Navigatie
13. Er was nog een discussie over hoe de concessiekaart eruit zou komen te zien die gebruikt wordt
14. Ondertussen wordt er ook nog in allerlei stukjes de handleiding aangepast voor de nieuwe sjablonen en parameters
15. Er loopt een discussie over het woord geen gebruiken als er geen voorganger/opvolger is
16. Verschillende lijnen worden op dit moment gesplitst, omdat ze in verschillende periodes hebben gereden met exact dezelfde route. Dus bijvoorbeeld van 2003 t/m 2005 en later weer ingevoerd in 2008 t/m 2009. Krijg je 2 pagina's met zelfde titel, maar met (2003-2005) en (2008-2009) achter de paginatitel geplakt.
17. Er loopt nog iets met de Media Wiki software updaten, dacht ik
Dit maakt het maar een klein beetje verwarrend. ;)
(vul me maar aan als ik iets ben vergeten)
1. Het automatiseren van Duitse Stations en S-Bahn omgezet naar nieuwe infobox die voor alle treinen werkt
2. Het actualiseren van Belgische (bus)lijnen
3. Het toevoegen van routeparameter aan zowel binnen- als buitenlandse lijnen
4. Het gebruik van RouteRijPlaats + RouteRijStation voor zowel binnen- als buitenlandse lijnen
5. Het gebruik van de toekomstparameter twee weken voordat de nieuwe dienstregeling ingaat
6. Het aanmaken van stadsdiensten categorieën en van categorieën voor voormalige lijnen
7. Het in gebruik nemen van de stadparameter
8. Het aanpassen van de Plaats Categorie, zodat alles uniform is
9. Er loopt een discussie over het wel of niet aanmaken van pagina's bij concessiewisseling
10. Hoever gaan we met het invoeren van buitenlandse lijnen discussie
11. Het gereed maken van stations- en concessiepagina's voor automatisch gegenereerde overzichten
12. Roelof heeft de hoofdpagina een make-over gegeven met allerlei nieuwe sjablonen, zoals de Nieuwe lijnen Navigatie
13. Er was nog een discussie over hoe de concessiekaart eruit zou komen te zien die gebruikt wordt
14. Ondertussen wordt er ook nog in allerlei stukjes de handleiding aangepast voor de nieuwe sjablonen en parameters
15. Er loopt een discussie over het woord geen gebruiken als er geen voorganger/opvolger is
16. Verschillende lijnen worden op dit moment gesplitst, omdat ze in verschillende periodes hebben gereden met exact dezelfde route. Dus bijvoorbeeld van 2003 t/m 2005 en later weer ingevoerd in 2008 t/m 2009. Krijg je 2 pagina's met zelfde titel, maar met (2003-2005) en (2008-2009) achter de paginatitel geplakt.
17. Er loopt nog iets met de Media Wiki software updaten, dacht ik
Dit maakt het maar een klein beetje verwarrend. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Wat betreft het automatiseren:
Om buitenlandse stationspagina's te kunnen automatiseren moeten pak 'm beet 2000 lijnpagina's (bus, tram, metro) worden aangepast + weet ik veel hoeveel stationspagina's.
Om Nederlandse stationspagina's te kunnen automatiseren moeten ook weer +/- 2000 lijnpagina's + meer dan 250 stationspagina's worden aangepast.
Kortom, dit gaat wel even duren.
1): Een handleiding schrijven waarin stap voor stap wordt uitgelegd wat allemaal aangepast moet worden aan de lijnpagina's. Iedereen die dat wil kan dan meehelpen met pagina's aanpassen.
2): Een intekenlijst maken waarop kan worden aangegeven wie welke lijnen aanpast. Nu worden 'kris kras' lijnen aangepast, waardoor niet goed zichtbaar is welke pagina's al zijn aangepast (eventueel wil ik wel een opzet maken voor zo'n intekenlijst).
3): Als alle lijnpagina's zijn aangepast zou ik naar mijn mening pas beginnen met het automatiseren van stationspagina's. Tegen die tijd kan daarvoor ook weer een handleiding worden geschreven.
Om buitenlandse stationspagina's te kunnen automatiseren moeten pak 'm beet 2000 lijnpagina's (bus, tram, metro) worden aangepast + weet ik veel hoeveel stationspagina's.
Om Nederlandse stationspagina's te kunnen automatiseren moeten ook weer +/- 2000 lijnpagina's + meer dan 250 stationspagina's worden aangepast.
Kortom, dit gaat wel even duren.
1): Een handleiding schrijven waarin stap voor stap wordt uitgelegd wat allemaal aangepast moet worden aan de lijnpagina's. Iedereen die dat wil kan dan meehelpen met pagina's aanpassen.
2): Een intekenlijst maken waarop kan worden aangegeven wie welke lijnen aanpast. Nu worden 'kris kras' lijnen aangepast, waardoor niet goed zichtbaar is welke pagina's al zijn aangepast (eventueel wil ik wel een opzet maken voor zo'n intekenlijst).
3): Als alle lijnpagina's zijn aangepast zou ik naar mijn mening pas beginnen met het automatiseren van stationspagina's. Tegen die tijd kan daarvoor ook weer een handleiding worden geschreven.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ja doe maar eerst even dan. Is inderdaad wel handig. ;)Roelof88 schreef:2): Een intekenlijst maken waarop kan worden aangegeven wie welke lijnen aanpast. Nu worden 'kris kras' lijnen aangepast, waardoor niet goed zichtbaar is welke pagina's al zijn aangepast (eventueel wil ik wel een opzet maken voor zo'n intekenlijst).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
De handleiding voor het aanpassen van stationspagina's in Nederland én het buitenland zal ik wel op mij nemen, daar heb tot nu toe het meeste werk in zitten.
Ik zal ook nog een handleiding schrijven hoe we moeten omgaan met treinseries die in Nederland én een buurland rijden, deze hebben een verborgen infobox nodig voor het buitenland :)
Ik zal ook nog een handleiding schrijven hoe we moeten omgaan met treinseries die in Nederland én een buurland rijden, deze hebben een verborgen infobox nodig voor het buitenland :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ik wilde het eigenlijk nog algemeen houden. Het nu al aanmaken van diverse handleidingen lijkt me niet wenselijk tot er een concreet antwoord is op de aanbevelingen vanuit het beheer.
Komt wel goed schatje.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Het wikibeheer in de vorm van Frank heeft eerder al aangegeven dat automatisering een noodzakelijk iets is om de hoeveelheid onderhoud aan de wiki te kunnen beperken, ik ga er eigenlijk van uit dat er al een (zo goed als) akkoord ligt van het beheer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Inderdaad Frank helpt ondertussen zelf mee met het invoeren van die sjablonen, dus ja.Bee schreef:Het wikibeheer in de vorm van Frank heeft eerder al aangegeven dat automatisering een noodzakelijk iets is om de hoeveelheid onderhoud aan de wiki te kunnen beperken, ik ga er eigenlijk van uit dat er al een (zo goed als) akkoord ligt van het beheer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Beter niet voor de troepen uit te lopen en gewoon te wachten wat Frank en Fogeltje over het onderwerp wat Thom aansnijdt te zeggen heeft.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Stand van zaken & handleidingen
Wat de handleiding betreft: ik deel jullie mening dat er een handleiding zou moeten komen hoe je het beste een lijnpagina kunt opbouwen (en pagina's überhaupt). Daar heb ik ooit een begin mee gemaakt maar toen ik ging werken is dat project een beetje ondergesneeuwd. Dat zal ik de komende tijd oppakken.
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Stand van zaken & handleidingen
Dank voor dit overzicht. Ik zal met Frank eens dit lijstje moeten nalopen, kijken of het compleet is en dan prioriteiten leggen. Ik zou er in ieder geval ook willen toevoegen het standaardiseren van lijnpagina's, zorgen dat alle pagina's qua opbouw in ieder geval hetzelfde zijn. Dat heeft nauwe relaties met wel/niet splitsen.regenmaker schreef:Wat er wordt gedaan:
(vul me maar aan als ik iets ben vergeten)
1. Het automatiseren van Duitse Stations en S-Bahn omgezet naar nieuwe infobox die voor alle treinen werkt
2. Het actualiseren van Belgische (bus)lijnen
3. Het toevoegen van routeparameter aan zowel binnen- als buitenlandse lijnen
4. Het gebruik van RouteRijPlaats + RouteRijStation voor zowel binnen- als buitenlandse lijnen
5. Het gebruik van de toekomstparameter twee weken voordat de nieuwe dienstregeling ingaat
6. Het aanmaken van stadsdiensten categorieën en van categorieën voor voormalige lijnen
7. Het in gebruik nemen van de stadparameter
8. Het aanpassen van de Plaats Categorie, zodat alles uniform is
9. Er loopt een discussie over het wel of niet aanmaken van pagina's bij concessiewisseling
10. Hoever gaan we met het invoeren van buitenlandse lijnen discussie
11. Het gereed maken van stations- en concessiepagina's voor automatisch gegenereerde overzichten
12. Roelof heeft de hoofdpagina een make-over gegeven met allerlei nieuwe sjablonen, zoals de Nieuwe lijnen Navigatie
13. Er was nog een discussie over hoe de concessiekaart eruit zou komen te zien die gebruikt wordt
14. Ondertussen wordt er ook nog in allerlei stukjes de handleiding aangepast voor de nieuwe sjablonen en parameters
15. Er loopt een discussie over het woord geen gebruiken als er geen voorganger/opvolger is
16. Verschillende lijnen worden op dit moment gesplitst, omdat ze in verschillende periodes hebben gereden met exact dezelfde route. Dus bijvoorbeeld van 2003 t/m 2005 en later weer ingevoerd in 2008 t/m 2009. Krijg je 2 pagina's met zelfde titel, maar met (2003-2005) en (2008-2009) achter de paginatitel geplakt.
17. Er loopt nog iets met de Media Wiki software updaten, dacht ik
Dit maakt het maar een klein beetje verwarrend. ;)
Wat betreft punt 16: dat zijn twee pagina's. In welk topic loopt punt 15? Daar heb ik namelijk wel een mening over ;)
"Een touringcar is geen bus"
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
In het Voorganger(s)/opvolger(s) topic toch?fogeltje schreef:In welk topic loopt punt 15? Daar heb ik namelijk wel een mening over ;)
Zag dat het bij sommige lijnen al werd toegevoegd, maar wat is de standaard. Persoonlijk vind ik het een beetje overbodig.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ik heb op mijn kladblok ([wiki]Gebruiker:Roelof88/Kladblok[/wiki]) een intekenlijstje gemaakt. Buitenlandse concessies ontbreken nog. Mijn voorstel is om dit te verplaatsen naar bijvoorbeeld [wiki]Overleg categorie:Lijnen[/wiki] als het beheer het ermee eens is.Roelof88 schreef:2): Een intekenlijst maken waarop kan worden aangegeven wie welke lijnen aanpast. Nu worden 'kris kras' lijnen aangepast, waardoor niet goed zichtbaar is welke pagina's al zijn aangepast (eventueel wil ik wel een opzet maken voor zo'n intekenlijst).
Re: Stand van zaken & handleidingen
Zoals gezegd zie ik weinig problemen met de nieuwe opzet (integendeel, ik zie juist vele voordelen), misschien dat Fogeltje nog even zou kunnen reageren (als hij even tijd heeft). Er zijn volgens mij al diverse aangepaste stationspagina's, maar ik heb Elst nu ook even naar de nieuwe situatie omgezet. Enige kleine nadeel dat ik hierin zie is dat het haltesjabloon en het lijnenoverzicht niet mooi bij elkaar passen, maar dat is misschien ook persoonlijk. Zou ook een goede reden kunnen zijn om wat meer tekst te typen zodat de witruimte wordt opgevuld .
Hoe gaan we om met treinstations met meerdere busstations? Ik denk bijvoorbeeld aan Utrecht, maar kwam Arnhem als eerste voorbeeld tegen. Daar heb je een busstation, maar ook nog een bushalte vernoemd naar het station aan de Sonsbeekzijde. De bussen die daar stoppen heb ik laten verwijzen naar [wiki]Arnhem Centraal Station (Sonsbeek)[/wiki] zodat je straks van zowel het busstation als de halte een overzicht kunt genereren op de stationspagina. Voor de halte heb ik het sjabloon RouteRijPlaats gebruikt zodat er geen nieuwe categorie aangemaakt wordt.
Eenzelfde punt heb ik nog voor stations zonder bushaltes die ernaar worden vernoemd. Soms wordt dan een lijnenoverzicht gegeven van een in de buurt liggende bushalte, zoals bij Velp. Hiervoor heb ik de doorverwijspagina Velp Hogeweg aangemaakt.
Voordeel van de nieuwe opzet vind ik ook dat pagina's van losse bushaltes gemakkelijker actueel gehouden kunnen worden. Ik ben daar persoonlijk nooit een grote voorstander van geweest en stel voor dat we ook in de toekomst die pagina's slechts gematigd aanmaken, maar in de nieuwe situatie blijven die pagina's goed bijgehouden, ook als de maker van de pagina opeens spoorloos verdwenen is.
Hoe gaan we om met treinstations met meerdere busstations? Ik denk bijvoorbeeld aan Utrecht, maar kwam Arnhem als eerste voorbeeld tegen. Daar heb je een busstation, maar ook nog een bushalte vernoemd naar het station aan de Sonsbeekzijde. De bussen die daar stoppen heb ik laten verwijzen naar [wiki]Arnhem Centraal Station (Sonsbeek)[/wiki] zodat je straks van zowel het busstation als de halte een overzicht kunt genereren op de stationspagina. Voor de halte heb ik het sjabloon RouteRijPlaats gebruikt zodat er geen nieuwe categorie aangemaakt wordt.
Eenzelfde punt heb ik nog voor stations zonder bushaltes die ernaar worden vernoemd. Soms wordt dan een lijnenoverzicht gegeven van een in de buurt liggende bushalte, zoals bij Velp. Hiervoor heb ik de doorverwijspagina Velp Hogeweg aangemaakt.
Voordeel van de nieuwe opzet vind ik ook dat pagina's van losse bushaltes gemakkelijker actueel gehouden kunnen worden. Ik ben daar persoonlijk nooit een grote voorstander van geweest en stel voor dat we ook in de toekomst die pagina's slechts gematigd aanmaken, maar in de nieuwe situatie blijven die pagina's goed bijgehouden, ook als de maker van de pagina opeens spoorloos verdwenen is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ik vind de layout (van o.a. Elst) echt lelijk. Ik denk dat daar nog is kritisch naar gekeken mag worden. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ik heb nu de LijnTabel aangepast, zodat deze precies naast de infobox past. Het nadeel is dan weer dan het wat meer opgepropt staan. Er is gewoon weinig ruimte in de OVNL-style. Een andere optie is om gewoon de standaard wikitable te gebruiken (daar is de tabelbreedte variabel) of door de wikitable ovnl dezelfde kleuren te geven als de patroontijdentabellen ([wiki]Sjabloon:PatTop[/wiki]).Frank schreef:Er zijn volgens mij al diverse aangepaste stationspagina's, maar ik heb Elst nu ook even naar de nieuwe situatie omgezet. Enige kleine nadeel dat ik hierin zie is dat het haltesjabloon en het lijnenoverzicht niet mooi bij elkaar passen, maar dat is misschien ook persoonlijk. Zou ook een goede reden kunnen zijn om wat meer tekst te typen zodat de witruimte wordt opgevuld .
Als het goed is moet het met de redirects werken.Frank schreef:Hoe gaan we om met treinstations met meerdere busstations? Ik denk bijvoorbeeld aan Utrecht, maar kwam Arnhem als eerste voorbeeld tegen. Daar heb je een busstation, maar ook nog een bushalte vernoemd naar het station aan de Sonsbeekzijde. De bussen die daar stoppen heb ik laten verwijzen naar [wiki]Arnhem Centraal Station (Sonsbeek)[/wiki] zodat je straks van zowel het busstation als de halte een overzicht kunt genereren op de stationspagina. Voor de halte heb ik het sjabloon RouteRijPlaats gebruikt zodat er geen nieuwe categorie aangemaakt wordt.
En ik vind die layout met de zwarte horizontale strepen niet echt fijn.regenmaker schreef:Ik vind de layout (van o.a. Elst) echt lelijk. Ik denk dat daar nog is kritisch naar gekeken mag worden. :Y
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Stand van zaken & handleidingen
Er moet toch meer mogelijk zijn qua layout, ik zal eens even kijken bij in de mediawiki catalogus.Roelof88 schreef:En ik vind die layout met de zwarte horizontale strepen niet echt fijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Ik heb hem nog iets aangepast. De standaardwikitable en tekstgrootte 95%. Nu misschien de kopjes bovenin nog een kleur geven.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Een lichtblauwe kleur zoals bij de patroontijden zou bij mij wel de voorkeur hebben. Misschien dat de kleuren van de OVNL-tabellen sowieso iets lichter gemaakt kan worden, de zware kleuren daarvan zijn al vaker een ergernis geweest van verschillende gebruikers.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Stand van zaken & handleidingen
Het zou trouwens ook wel mooi zijn als de kopjes van de kolommen in de wikitable ovnl links uitgelijnd worden in plaats van in het midden. Met de kleuren van de patroontijden krijg je dan de code:
style='background: #CADCEB; color: #115098; text-align:left;'
en de rest gewoon transparant?
style='background: #CADCEB; color: #115098; text-align:left;'
en de rest gewoon transparant?
Stel dat iemand bij een nieuwe buslijn een halte vergeet te linken met RouteRijPlaats (of zich er niet van bewust is dat die halte een eigen artikel heeft), dan is de haltepagina alsnog niet actueel. Bij busstations en treinstations zal dat IMO veel minder snel gebeuren. Dus mee eens dat er geen wildgroei moet ontstaan van zulk soort pagina's.Frank schreef:Voordeel van de nieuwe opzet vind ik ook dat pagina's van losse bushaltes gemakkelijker actueel gehouden kunnen worden. Ik ben daar persoonlijk nooit een grote voorstander van geweest en stel voor dat we ook in de toekomst die pagina's slechts gematigd aanmaken, maar in de nieuwe situatie blijven die pagina's goed bijgehouden, ook als de maker van de pagina opeens spoorloos verdwenen is.
Re: Stand van zaken & handleidingen
De afgelopen reacties zijn compleet off-topic van het onderwerp, beginnende bij de post van Frank. Veel te gedetailleerd en geen antwoord op de vragen die ik stelde.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten