Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
deadlock schreef:Ik snap niet helemaal hoe je dat moet oefenen, kan je dat uitleggen?
de meeste geval word bijverkoop vergeten, daarom moet je jezelf aanleren om te vragen wilt u een menu als een gast een broodje wilt en als het kan groot.
andera iets extra waar de gaat eerst niet voor kwam.
Ja dat weet ik wel maar dat zijn ransbakken. Ik heb het over oefenen van dingen die je verteld worden door de baas. Dat je een paar keer patat of burgers laat aanbakken, soit, maar dat je niet kan onthouden nadat het je één keer is verteld dat je moet vragen of een klant X erbij wil als ze Y bestellen dat is toch gewoon een teken van IQ onder 60?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Hebben ze geen kassa's die dat weergeven? Bij callcenters krijg je precies zo'n berichtje van zeg nu "Tot ziens meneer X" of "Fijn weekend mevrouw Y"...
Dat hebben we niet. Wel zegt de kassa je bent de saus bij de nuggeds vergeten aan te slaan of iets van een menu
men zecht het wel bij een SOC als feedback. Je vergeet de bijverkoop
Het viel me eind vorige maand op dat de kassa's bij de vestigingen van Berkel en Rodenrijs en Rijswijk aangepast zijn. Eerst bestel je bij een kassa wat je wil hebben en betaalt dan. Dan krijg je een bonnetje, waarop een nummer staat. En met dat nummer kun je jouw eten links van de kassa's afhalen als het klaar is.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne schreef:Het viel me eind vorige maand op dat de kassa's bij de vestigingen van Berkel en Rodenrijs en Rijswijk aangepast zijn. Eerst bestel je bij een kassa wat je wil hebben en betaalt dan. Dan krijg je een bonnetje, waarop een nummer staat. En met dat nummer kun je jouw eten links van de kassa's afhalen als het klaar is.
Dat is de nieuwe systeem ja. Bij de Easy kiosk gebeurde dit al. In Rotterdam heb ik er 1 in een filiaal ten Zuid Plein gezien.
Als ik het goed heb word hier je broodje pas gemaakt als jij hem besteld. Dan duurt dan wat langer.
Alleen het is wel wat lekkerder, dat vind ik dan.
deadlock schreef:maar dat je niet kan onthouden nadat het je één keer is verteld dat je moet vragen of een klant X erbij wil als ze Y bestellen dat is toch gewoon een teken van IQ onder 60?
Automatische piloot. Ik kan zonder blikken of blozen goedenmiddag om 8:00u 'sochtends zeggen. Of om 14:00u nog Goedemorgen. Vooral als ik op de automatische piloot zit, dan denk ik echt niet meer over alles exact na. (En dan praat ik ook buiten de MD om)
Gideon schreef:
Dat is de nieuwe systeem ja. Bij de Easy kiosk gebeurde dit al. In Rotterdam heb ik er 1 in een filiaal ten Zuid Plein gezien.
Als ik het goed heb word hier je broodje pas gemaakt als jij hem besteld. Dan duurt dan wat langer.
Alleen het is wel wat lekkerder, dat vind ik dan.
Hier (en in 5 andere vestigingen) was het ook al mogelijk om een glutenvrije Hamburger, Cheeseburger en Quarter Pounder te bestellen.
Enig idee of dat inmiddels op meer plekken is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock schreef:maar dat je niet kan onthouden nadat het je één keer is verteld dat je moet vragen of een klant X erbij wil als ze Y bestellen dat is toch gewoon een teken van IQ onder 60?
Automatische piloot. Ik kan zonder blikken of blozen goedenmiddag om 8:00u 'sochtends zeggen. Of om 14:00u nog Goedemorgen. Vooral als ik op de automatische piloot zit, dan denk ik echt niet meer over alles exact na. (En dan praat ik ook buiten de MD om)
Buiten dat, ik heb ook eens 3 keer goede middag gezegd terwijl het 18.00 was geweest.
Ben trouwens niet de enige die het vergeet, kijk maar eens rond en tel hoe vaak het voorkomt.
Wilt u dat voor zoveel of wilt u geen grootte menu, kost maar €0.75 extra(tenzij het duurder is geworden XD)
Gideon schreef:
Dat is de nieuwe systeem ja. Bij de Easy kiosk gebeurde dit al. In Rotterdam heb ik er 1 in een filiaal ten Zuid Plein gezien.
Als ik het goed heb word hier je broodje pas gemaakt als jij hem besteld. Dan duurt dan wat langer.
Alleen het is wel wat lekkerder, dat vind ik dan.
Hier (en in 5 andere vestigingen) was het ook al mogelijk om een glutenvrije Hamburger, Cheeseburger en Quarter Pounder te bestellen.
Enig idee of dat inmiddels op meer plekken is?
Dat zou ik zou gouw niet weten, dat heb ik nog niet gehoord bij de filiaal(en) waar ik werk en kan werken.
Zelf denk ik dat het vaak niet kan om de volgende reden(maar dat is mijn mening) ''Is er vraag na?''
Ik vraag me alleen af als je aparte apparatuur moet aanschaffen voor het broodje.
Meltrain schreef:Het is dus wel duidelijk dat MCD zich niks heeft aangetrokken van de film Supersize Me. :?
Zie Wikipedia.
Het gaat me dan vooral om het punt dat iemand die een menu bestelt, alsnog gevraagd wordt om een groot menu te bestellen. :?
(Überhaupt het hele concept van bijverkoop mag worden afgeschaft in mijn ogen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef:Zie Wikipedia.
Het gaat me dan vooral om het punt dat iemand die een menu bestelt, alsnog gevraagd wordt om een groot menu te bestellen. :?
(Überhaupt het hele concept van bijverkoop mag worden afgeschaft in mijn ogen.)
Over het eten heb ik wat gemende gevoelens, maar hier verschilt de mening.
Bijverkoop word overal gedaan en dit is alleen om extra omzet te maken.
Als je kijkt wat de doel van een ondernemer is is dat een band maken met een klant en vooral om geld te verdienen.
Dit is in elk branch en elk bedrijf, alleen hoe een bedrijf zijn retailinstrument gebruikt is vaak wel anders
Thom91 schreef:Hypocriete film natuurlijk, wie gaat er dag in dag uit drie maaltijden verorberen bij de McDonalds..
Hypocriet vind ik een te sterke bewoording, maar onrealistisch is de film zeker, dat ben ik met je eens.
Het ging mij dan ook alleen om het gedeelte over bijverkoop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef:Zie Wikipedia.
Het gaat me dan vooral om het punt dat iemand die een menu bestelt, alsnog gevraagd wordt om een groot menu te bestellen. :?
(Überhaupt het hele concept van bijverkoop mag worden afgeschaft in mijn ogen.)
Bullshit, als ik aan jou vraag of ik je dood zal schieten zeg je toch ook geen ja, beetje zelfredzaamheid. Ga dan niet naar zo'n tent want het is simpelweg een omzetverhogend iets. Bijverkoop is echt totaal nul op aan te merken.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gideon schreef:
Dat is de nieuwe systeem ja. Bij de Easy kiosk gebeurde dit al. In Rotterdam heb ik er 1 in een filiaal ten Zuid Plein gezien.
Als ik het goed heb word hier je broodje pas gemaakt als jij hem besteld. Dan duurt dan wat langer.
Alleen het is wel wat lekkerder, dat vind ik dan.
Hier (en in 5 andere vestigingen) was het ook al mogelijk om een glutenvrije Hamburger, Cheeseburger en Quarter Pounder te bestellen.
Enig idee of dat inmiddels op meer plekken is?
Voor echt glutenvrij moet je aparte apparatuur en keukengereedschap hebben en moet het personeel ook tussentijds handen wassen, etc. Ik zou het zelf niet echt vertrouwen.