Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:De weg bij Zeist is grotendeels al in 1969 aangelegd volgens de wegenwiki, maar door protesten pas 15 jaar later geopend. Kan dus goed dat het viaduct wel degelijk voor de spoorlijn is gebouwd, die is namelijk pas in 1972 gesloten.
Grappig! Over dat bruggetje heb ik ook wel eens gefietst als ik bij TNO in Soesterberg moest zijn, nooit geweten dat er een ultrageheime leiding langs de weg liep :)
Heel geheim is het natuurlijk niet meer. Ik weet nog van toen ik tijdens een stage voor een wegenproject gegevens over kabels en leidingen opvroeg buiten de normale route om. DPO (Defensie Pijpleiding Organisatie) was een van de het best meewerkende partijen.
*enorme rotschop*
Zo overduidelijk krijg je ze zelden, de aanwijzingen dat er dubbelspoor is voorbereid
Locatie is de spoorbrug bij Zuidbroek, screenshot komt uit dit filmpje.
Ardan schreef:*enorme rotschop*
Zo overduidelijk krijg je ze zelden, de aanwijzingen dat er dubbelspoor is voorbereid
Locatie is de spoorbrug bij Zuidbroek, screenshot komt uit dit filmpje.
Tussen Amersfoort en Veenendaal ligt nog steeds een groot deel van de voormalige spoorlijn Amersfoort - Rhenen als vrijliggende spoorbaan.
Met een nog intacte vrijliggende onderdoorgang :D van de Oudenhorsterlaan ten zuiden van Woudenberg.
Het noordelijke en zuidelijke deel zijn nog in gebruik (Amersfoort - Leusden voor goederen en De Haar - Rhenen voor de sprinter naar Utrecht). Maar op het middengedeelte ontbreken helaas de bielzen en de sporen.
Is tussen Zwolle en Deventer eigenlijk ooit een tweede spoor geweest?
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.
Die joode ahle Zick, die maache mer jrad mit, denn die joode ahle Zick vun Morje, die es hück.
De goede oude tijd, die beleven we net, want de goede oude tijd van morgen is vandaag.