kijk even op pagina 32.BusFreakRotterdam schreef:Zag vanmiddag een bus rijden op lijn 68 met op de voorkant "Heijplaat-RDM Campus" als eindbestemming, logisch ook als je je bedenkt dat het al jaar en dag Heijplaats is. Sinds wanneer is dit?
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat is sinds ongeveer een week. Zie ook deze post.BusFreakRotterdam schreef:Zag vanmiddag een bus rijden op lijn 68 met op de voorkant "Heijplaat-RDM Campus" als eindbestemming, logisch ook als je je bedenkt dat het al jaar en dag Heijplaats is. Sinds wanneer is dit?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
ik ben trouwens wel benieuwd wat ze op de MAN's tonen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Gevonden! Idd vorige week al geplaats excuses! Waren een heleboel letter op filmrol zag er erg rommelig uit!Hendrik schreef:Dat is sinds ongeveer een week. Zie ook deze post.BusFreakRotterdam schreef:Zag vanmiddag een bus rijden op lijn 68 met op de voorkant "Heijplaat-RDM Campus" als eindbestemming, logisch ook als je je bedenkt dat het al jaar en dag Heijplaats is. Sinds wanneer is dit?
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Misschien heeft iemand al een fotootje? *bus*dylanwild94 schreef:ik ben trouwens wel benieuwd wat ze op de MAN's tonen.
-
- Berichten: 442
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Vind het zoiezo een beetje armoedig bij de RET dat de koersdisplay's alleen een bestemming kunnen tonen en niet bijvoorbeeld om de paar seconden iets anders kan filmen.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
ze kunnen wel degelijk gedurende de ritten iets anders tonen het gebeurt alleen vrij weinig.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Kunnen ze wel degelijk, niet om de seconden maar het kan wel uit zichzelf iets anders tonen. Kijk maar naar de 97/98, verandert ook tijdens de rit doordat het een ringlijn is.jesse-cruzu schreef:Vind het zoiezo een beetje armoedig bij de RET dat de koersdisplay's alleen een bestemming kunnen tonen en niet bijvoorbeeld om de paar seconden iets anders kan filmen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Ook bij lijn 183 verandert de eindbestemming gedurende de rit.
Bij de lijnen 143 en 144 verandert tijdens de rit de onderste regel (de via-'bestemming').
Bij de lijnen 143 en 144 verandert tijdens de rit de onderste regel (de via-'bestemming').
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het ging vandaag weer niet lekker met metro E. Door een 'defect voertuig' (dat is bijna dagelijkse kost de laatste tijd!) was er een rit uitgevallen. Nou, meerdere ritten dus. Dat zorgde voor enorm volle metro's. Zo erg heb ik het deze week nog niet gezien... Sommige ritten reden ook maar met één stel i.p.v. twee.
Je zou denken dat er wel wat SG3's van een andere lijn geplukt kunnen worden, maar blijkbaar is men daar niet op voorbereid.
Je zou denken dat er wel wat SG3's van een andere lijn geplukt kunnen worden, maar blijkbaar is men daar niet op voorbereid.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
En die haalt men waar vandaan? Er kunnen maar een paar SG3'tjes op de Randstadrail.
Het is een spectrum.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Slechts 5, waarvan 1 op D zit (5615) en eentje op C (5614). De rest (5612, 5613 en 5617) rijden/reden vandaag al op lijn E. Slechts 16 van de 22 rijtuigen RSG3 zijn momenteel naar 'buiten' gegaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Van lijn C en D dus. Ik wist overigens niet dat er maar zo weinig SG3's zijn die op lijn E kunnen rijden. Wat is daarvoor trouwens de reden?
En wat is er aan de hand met de 6 rijtuigen RSG3 die binnen zijn gebleven?
En wat is er aan de hand met de 6 rijtuigen RSG3 die binnen zijn gebleven?
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het verschil is het rijwielprofiel die geschikt moet zijn om er 100 km/u mee te kunnen rijden.
Dat hebben momenteel alleen de 5612-5615 en de 5617 nog.
Dit waren er ooit 9: 5612-5615, 5617, 5618, 5622, 5624 en 5630.
Dat hebben momenteel alleen de 5612-5615 en de 5617 nog.
Dit waren er ooit 9: 5612-5615, 5617, 5618, 5622, 5624 en 5630.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Het is vast een domme vervolgvraag, maar toch: waarom hebben ze dat profiel nu niet meer? Het is toch altijd makkelijk als de rijtuigen ook op andere lijnen kunnen worden gebruikt?
(Ik kan me trouwens niet zoveel voorstellen bij 'rijwielprofiel', maar dat heeft ongetwijfeld met mijn gebrek aan technische kennis te maken... )
(Ik kan me trouwens niet zoveel voorstellen bij 'rijwielprofiel', maar dat heeft ongetwijfeld met mijn gebrek aan technische kennis te maken... )
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Op het moment dat er dan 100 km/u gereden wordt, met een rijtuig die dat profiel niet heeft, kan hevig gaan schudden met kans op ontsporing.
De rede dat 4 rijtuigen het niet meer hebben, is om (waarschijnlijk) de volgende redenen:
- Onderhoud. De wielen met dat profiel gaan de helft van de tijd mee, ook al rijden ze geen 100 km/u (volgens mij).
- Hierdoor moet er mee RSG3 ingezet worden, waar soms wel érg makkelijk over gedaan wordt (zoals een/meerdere SG3 tijdens de zondagsdienst).
De rede dat 4 rijtuigen het niet meer hebben, is om (waarschijnlijk) de volgende redenen:
- Onderhoud. De wielen met dat profiel gaan de helft van de tijd mee, ook al rijden ze geen 100 km/u (volgens mij).
- Hierdoor moet er mee RSG3 ingezet worden, waar soms wel érg makkelijk over gedaan wordt (zoals een/meerdere SG3 tijdens de zondagsdienst).
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
misschien is het nu anders, maar toen ik er in 2010 zelf reed, was de dienstregeling dusdanig, dat je het met 80 km/u rijden ook wel redde.
tevens zijn het maar een paar kleine stukjes op de hele route waar je 100 km/u kan rijden en vaak ook maar heel kort, omdat je dan toch weer af moet remmen voor een station.
dus als je ruimte wil bieden met eventueel lichte vertragingen, kun je dus ook gewoon een snelheidsbeperking van 80 km/u invoeren.
tevens zijn het maar een paar kleine stukjes op de hele route waar je 100 km/u kan rijden en vaak ook maar heel kort, omdat je dan toch weer af moet remmen voor een station.
dus als je ruimte wil bieden met eventueel lichte vertragingen, kun je dus ook gewoon een snelheidsbeperking van 80 km/u invoeren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Dat was toen lijn E natuurlijk nog tot Rotterdam Centraal reed en als men die rijtijden hanteert krijg je net als in 2012, een dienstregeling met 11 wagendiensten op lijn E, ipv de 10 die met de '100 km/u-zones' wel gehaald worden.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
niet helemaal, want ik heb de meeste tijd al Slinge-Den Haag vv gereden.MetroRET schreef:Dat was toen lijn E natuurlijk nog tot Rotterdam Centraal reed en als men die rijtijden hanteert krijg je net als in 2012, een dienstregeling met 11 wagendiensten op lijn E, ipv de 10 die met de '100 km/u-zones' wel gehaald worden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
In 2010 reed men nog niet naar Slinge op lijn E.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
sorry, mijn fout, ik bedoelde 2011/2012.
had me een jaar vergist...
had me een jaar vergist...
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Zoals ik zei, waren er in 2012 door de ruimere keertijden, toen 11 wagendiensten met een kering via de keersporen achter Slinge, waar men van af wilde. Logisch ook, want dit kostte natuurlijk extra rijtuigen. Er is ook van af gestapt vanwege het iets krappere materieelvloot, door de niet-regulier rijdende teetjes op A/B.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
tja, de RET probeert natuurlijk ook overal op te besparen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Afwachten of ze met de 16 nieuwe wagens wel wat ruimer gaan zitten, en anders type T maar weer volledig in dienst nemen:). Hoe zit het trouwens met de SG2/1 wagens, gaan deze ook op de hoekse lijn rijden? ik neem aan dat de metro's de 100 km/u moeten kunnen halen tussen Maassluis en Hoek van Holland?
Voor de frequentieverhoging op de E-lijn zijn ook weer extra wagens nodig, waar wilt men deze vandaan halen op korte termijn?
Voor de frequentieverhoging op de E-lijn zijn ook weer extra wagens nodig, waar wilt men deze vandaan halen op korte termijn?
Ov liefhebber, reizen.
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam
Een paar pagina's geleden vroeg ik het ook maar het antwoord is al gegeven: Door veiligheidsredenen (die niet genoemd kunnen worden) mag de SG2/1 niet op de Hoekse Lijn. In feite zou het wel kunnen i.c.m de ZLB daar maar veiligheid gaat voorop. En trouwens, het wiel-profiel zou ruimer omgebouwd moeten worden enzovoorts.Hoe zit het trouwens met de SG2/1 wagens, gaan deze ook op de hoekse lijn rijden? ik neem aan dat de metro's de 100 km/u moeten kunnen halen tussen Maassluis en Hoek van Holland?
Reken er maar op dat de 5700-serie hetzelfde interieur krijgt. De echte verschillen zitten hem onder de motorkap en het front zal (lees: een beetje) aangepast zijn door de nieuwe botsveiligheids-regels.Afwachten of ze met de 16 nieuwe wagens wel wat ruimer gaan zitten, en anders type T maar weer volledig in dienst nemen:)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten