deadlock schreef:Hoezo is een station dat? Op veel stations zijn de horeca/winkels veel langer open dan in de omgeving bijvoorbeeld. En wie heeft bepaald dat dat het doel is, jij?
Als het primaire doel van een station, een winkelcentrum zou zijn geweest, hadden ze het wel een winkelcentrum genoemd.
deadlock schreef:
Een goede ondernemer pakt kansen. Het zou niet de eerste keer zijn dat ze achteraf gelijk krijgen ook al hebben ze getekend voor voorwaarden. Ik zeg; aanpakken die NS met hun manie om forten van stations te maken.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
Als iets twintig/dertig jaar zo is dan gaan die wijkbewoners daar vanuit. En dat is in dit geval niet eens een drogreden.
Mijn vader is ook ruim 35 jaar er van uit gegaan dat hij op zijn 65e met pensioen kon, ook dat is veranderd.
Omdat iets zolang is geweest, hoeft dat niet voor eeuwig zo te blijven.
Dat hangt maar net van het soort etablissement af. Döner Company Almelo heeft gok ik zo een hogere omzet van niet treinreizigers dan van wel treinreizigers.
Dan kan die zaak net zo goed buiten het station een ruimte huren als die niet afhankelijk is van reizigers. Probleem opgelost.
Goed argument!
Station Rotterdam kan niet functioneren zonder stationshal, stationshal kan wel prima functioneren zonder winkels e.d.
Winkels op het station hebben zonder reizigers geen bestaansrecht, daar het grootste deel van de klanten reizigers zijn. Trekt zo'n zaak vooral niet-reizigers, kan die ook prima standhouden buiten het station.
En blandning av sött och salt.