Doordat de reis een beetje anders verliep dan verwacht, hou ik het simpel en post ik de foto's, ipv een heel reisverslag te maken. Volgende keer (juni 2009) beter.

Station Bamberg, RB naar Schweinfurt, laat in de middag.
Station Bamberg, RE naar Hof, met achter dit stel een stel voor Bayreuth, nog wat later op de middag.
Volgende ochtend was het iets meer fotogeniek weer :D
Met deze trein ging ik vanaf Bamberg naar Würzburg. Onderweg had de trein 2 keer een snelremming, en een keer was ie helemaal afgeslagen. Een Betriebsfahler, werd er omgeroepen. Overigens is de ongeveer 100 kilometer naar Wurzburg helemaal onder de draad, een beetje het t9100 effect dus hier. Maar wel comfortabele treinen, en een mooie route die slingert door het Main-dal. Onderweg kom je nog langs 2 enorme energie (kern) centrales, die wel mooi afsteken tegen de kale velden als je er van houdt.
Nog meer BR 612, nu in Würzburg. Blijkbaar is dit het domein van die stellen, want je komt ze daar overal tegen.
Mooi glimmende 143 loc met een RE naar Stuttgart HBF in Würzburg.
Achtung aus Gleiss 3, der Zug fährt durch, dus maar even fototoestel gepakt... Station Giessen.
Abbelio naar Essen HBF in Siegen. De omroep had het over: Der Privatbahn nach... Met mijn niet zo zeer goede Duits dacht ik dat het een besloten trein zou zijn oid.
Lightrail meuk diesel in Siegen.
Nu vanaf de andere kant...
Draaischijf, met een historisch stoomloc in een van de openingen. (als je inzoomt, zie het)
Volgens mij een van de kortste stationsnamen die ik ooit ben tegengekomen.
Dienstregelingen uit vervlogen tijden, nog voordat er in Duitsland een vast uurpatroon was ingevoerd.
Toen vertrokken er nog IC's naar Frankfurt vanaf Au.
Nu vertrekt er echter alleen maar eens per uur deze boemel naar Limburg/Lahn, waar je weer kan overstappen voor Frankfurt.
Dezelfde maatschappij heeft ook een BR628 rijden uitgedost in eigen huisstijl, maar die kon ik helaas net niet op de foto zetten.
Station Troisdorf. Over de middensporen razen de ICE's tussen Keulen en Frankfurt langs. Het goederen verkeer rijdt helaas achter de geluidschermen zodat ze hier niet fotografeerbaar zijn.
Langsrazende IC met 200 km/h, is voor een leek met een nieuw fototoestel niet te doen om een mooie foto te krijgen op die snelheid... Wel mooi om te zien is de damp die van de bovenleiding afkomt door het brute snelheidsgeweld i.c.m het slechte weer.
Een 'oudje' door station Keulen Deutz.
Station Keulen. Dit treintype ken ik nog helemaal niet. Ziet er een beetje uit als een Taurus loc zo op het eerste gezicht vind ik, wel mooi ontwerp. Jammer genoeg is de trein vanaf de zijkanten helemaal vol geplakt met reclame over... deze trein zelf

Een Thalys in Duitsland had ik nog niet :D
Een wat minder geslaagde foto van 2 van Europa's mooiste treinen.
Daarna met ICE international naar Amsterdam gegaan, en in het barrijtuig geploft. Het was zo druk dat ik niet eens een poging heb gedaan om een plaats te zoeken, en de bar niet meer ben uitgekomen tot Amsterdam.
Conducteur vroeg daar ook niet om een treinkaartje, terwijl ik hem de rest van de trein wel zag controleren.
Van dat bier moet je op een gegeven moment naar de wc, dus dacht dat doen we maar in de Anschluss Intercity Zug naar Hoorn.
Maar helaas, de enige wc in de trein was defect, wat van het laatste half uurtje een iets minder relaxt ritje maakte.