Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Kuch Blerick, Arnhem Velperpoort & Elst?
Oeps, het was dus helemaal niet waar wat ik zei. Ik was inderdaad Blerick, Elst en het traject Arnhem-Doetinchem (inc. Velperpoort) vergeten. Zo bijzonder was het dus niet. Ik zal de volgende keer beter kijken...
avl schreef:
Hengelo (NS en Syntus/Twents)
En je kan hierbij ook Den Haag LvNOI noemen want HTM en RET gebruiken de oude treinsporen
Hengelo klopt inderdaad ook, maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat je dus echt tussen twee station met meerdere verschillende vervoerders kunt reizen. Ik had het dus iets anders moeten formuleren.
Groens schreef:Het station Groningen Europapark is het enige niet begin- of eindstation waar treinen van verschillende Nederlandse vervoerders stoppen. Het gaat hier om de trein richting Assen/Zwolle door de NS en de treinen richting het oosten naar Veendam of Winschoten door Arriva.
Wat dacht je van Elst? Arriva rijdt op Arnhem - Tiel. NS op Arnhem - Nijmegen!
avl schreef:Vergeet de hele lijn Arnhem Velperpoort - Doetinchem De Huet niet (Breng en Arriva)
Dies wel mooi bedacht.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Je kunt op de stations Arnhem, Utrecht Centraal, Enschede, Almelo, Deventer en Apeldoorn de overstap maken van een moeder op een dochtermaatschappij. De moedermaatschappij is van Duitse orgine.
Berk-24 schreef:Je kunt op de stations Arnhem, Utrecht Centraal, Enschede, Almelo, Deventer en Apeldoorn de overstap maken van een moeder op een dochtermaatschappij. De moedermaatschappij is van Duitse orgine.
En waarom dan niet Hilversum, Amersfoort, Amsterdam Centraal, Hengelo?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Het ging over stations waar zowel DB als Arriva (trein of bus) komt.
Dat is wel het geval in Arnhem, Utrecht Centraal, Enschede, Almelo, Deventer en Apeldoorn, maar niet in de stations die jij noemt.
In Deventer komen twee buslijnen van Arriva.
Leer kan er ook nog bij trouwens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Verder kan Eindhoven er eventueel wel, maar volgens mij geldt er op de DB Fernbussen geen open instap-regime (je moet gereserveerd hebben) dat maakt wel een verschil.
Enschede is ook een twijvelgeval, aangezien de twee Arriva-buslijnen deels in opdracht van Syntus worden gereden (tot Haaksbergen).
Even voor de duidelijkheid:
In Deventer kun je overstappen van de IC-Berlijn op de buslijnen naar Gorssel/Zutphen, en Laren/Borculo. In Utrecht Centraal op bussen van het DAV-gebied naar Dordrecht en Gorichem vanuit de ICE.
Thom91 schreef:Het ging er om dat het geen beginpunt was, Groningen HS & Leer etc tellen niet.
Nee, dat was het (onjuiste) fitje van Groens.
Berk-24 geeft gewoon een lijstje van stations waar je kunt overstappen van moeder- op dochterbedrijf, ongeacht of het een begin- of eindstation is.
@Berk-24: Dat Leer in Duitsland ligt, maakt toch niet uit?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie komt er met een lijstje van stations waar je, personeelsverblijven van bus :r vervoerders meegerekend, kunt "kiezen" uit 3 verschillende merken koffie, waarvan 2 elkaars moeder-en-dochteronderneming zijn?
Serieus wie betaalt jullie bestaan? Ga werken of hou ermee op. Stelletje verdwaalden.
- Amsterdam Centraal, Den Haag Hollands Spoor, Haarlem en Utrecht Centraal zijn stations met meer dan één voor het publiek toegankelijke (incl. chipkaartzones) stationstunnel.
- Tilburg en Breda zijn stations waar je in de tunnel zowel een gesloten gedeelte hebt voor overstappen als een vrij toegankelijk gedeelte en waarbij dat zo doelbewust is aangelegd.
Heb je op station Hilversum ook volgens mij. Wat misschien ook een leuk detail is dat je vanaf de stations Purmerend en Purmerend Weidevenne slechts met enkele dagrandtreinen van/naar Amsterdam CS kan komen. Er stoppen wel bussen maar die gaan maar tot Landsmeer respectievelijk Volendam en Amsterdam Noord, Monnickendam en de polder in richting Beets en Oosthuizen. Vanaf Purmerend Overwhere kun je daarentegen wel weer rechtstreeks op Amsterdam Centraal komen, en in de Middenbeemster. Wat misschien wel leuk is te vermelden dat er in Nederland een IC-trein is die een stop overslaat waarmee je in een overstap in een kwartiertje UNESCO werelderfgoed kan betreden.
JeffreyMeijer schreef:Wat misschien wel leuk is te vermelden dat er in Nederland een IC-trein is die een stop overslaat waarmee je in een overstap in een kwartiertje UNESCO werelderfgoed kan betreden.
Sorry, maar ik heb geen idee wat je hier probeert te zeggen.
Dat een IC niet stopt in schubbekutteveen waarvandaan je binnen 15 Minuten bij de taj mahal bent. Of zoiets
Er is ook een IC die niet stopt op een station op loopafstand van een dierentuin. En er is ook een IC die niet stopt op een station vlakbij een vliegveld...