sirvinniei schreef:Kan je voorbeelden geven?
Uiteraard. Ik doel dan bv. op de omlegging van lijn 47 via Hoograven Noord om de daar al in de GVU-tijd weggevallen lijn 6 te compenseren. Ook heb je de realisatie van een eenduidig stoppatroon op de Europalaan (snap nog altijd niet waarom Connexxion daar niet op kon komen en doodleuk naast een niet bediende halte voor een verkeerslicht ging staan wachten
![Steekt tong uit :P](./images/smilies/toungue.gif)
) wat weer mogelijk maakte dat lijn 47 daar wegging.
Verder nog de doorkoppelingen om meer rechtstreekse verbindingen naar het centrum te bieden, de flexibele inzet op lijn 12, een slimme doorkoppeling waardoor de opheffing van lijn 46 geenenkel nadelig effect had terwijl er wel een bus bespaard werd.
Verdere creativiteit zie je dan weer in de manier waarop reisinformatie wordt aangeboden en vooral de info in de bus zelf nuttiger geworden is (wat bij Connexxion niet echt op de regio afgestemd was, maar in een standaard sjabloontje was gepropt). En logisch nadenken over hoe je het de reiziger makkelijk maakt: niet tien verschillende lijnnummers tussen het station en de Galgenwaard maar gewoon twee die de hele dag door hetzelfde zijn en een goede verdeling over het uur hebben. Net zoiets is de frequentie op lijn 65 die gewoon uit z'n voegen barst nu hij elke 10 minuten rijdt i.p.v. een kwartiersdienst waarbij de helft van de ritten met twee bussen vlak achter elkaar reed.
regenmaker schreef:Dus je denkt dat er een grote kans is CXX de concessie gaat verliezen?
Dat denk ik wel ja. Connexxion gedraagt zich in deze concessie momenteel allesbehalve als een klantgericht bedrijf en lijkt vooral uit te voeren wat er voorgeschreven wordt en meer niet. Bij bezuinigingen zie ik ook niet echt veel initiatief om met slimme oplossingen de gevolgen te beperken.