Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Daniel schreef:Ook als er meerdere lijnen bij een halte komen? (De palen hier in de regio lezen gewoon alles voor na een druk op de knop, zelfs als dat betekend dat ze melden dat dezelfde lijn over 5, 20 en 35 minuten komt.
Ook als er meerdere lijnen bij een halte komen helaas.
Meltrain schreef:De palen in de regio Rotterdam lezen ook alleen het eerstvolgende voertuig voor.
Dat verbaast mij niets, de ontwikkeling en uitrol van beide DRIS projecten is gedaan door Metix.
Vind wel jammer dat het niet een echte stem is in die palen. Nu is het zo.n letter voor letter spreker. lijn 4 roden Via gr (grrrrrrr) markt hs. Loopt allemaal niet lekker vloeiend. Doe het dan gewoon niet dit klinkt nergens na
Update: vind het erg pijnlijk zo. Lijn 61 hoofdstation(klemtoon fout) via oosterpark. Wederom klem toon
Die zijn pas gisteravond rond 19.30 opgehangen. Viel me wel op dat lijn 4 bij de streeklijnen staduit staat en lijn 7 bij streek stadin. Maar waarom voor streek stadin een DRIS als er bij de halte staat "alleen voor uitstappen"
Was mij laatst ook al opgevallen ja, kostte mij nog bijna een aansluiting op HS omdat ik bij de verkeerde halte stond (er hingen zakken om de palen) en de chauffeur van lijn 8 niet even een extra stop voor mij maakte. Is in ieder geval gemeld :)
Ik vind de DRIS niet altijd even fantastisch werken. Twee voorbeelden als ik in Bedum bij de bus sta te wachten en die geeft 15 minuten voor tijd bij een uursverbinding nog aan dat de bus 'pas' over 53 minuten komt ben je ernstig verkeerd bezig, is mijn mening.
En ik wordt er ook niet zo gelukkig van als minuten nadat de bus al 'geboard' heeft, ofterwijl al mijlenver de halte voorbij gegaan is er een pictogram staat dat de bus er is.
Dan kan het display vastgelopen zijn of er een fout in de aangeleverde dienstregeling zitten. Ik vermoed het eerste, wat je dan het beste kan doen is even een mailtje sturen met de QR code op de paal. Vaak klopt de klok op het display dan ook niet.
Bij welke vervoerder gebeurt dat laatste? Er zit wat verschil tussen Qbuzz en Arriva. Een Qbuzz bus stuurt in principe een vertrekbericht na 30 meter.
In de praktijk valt dat tegen. Ik zie regelmatig bussen haltes passeren waar ze over 2 minuten pas gaan komen voor de DRIS. Als ze al lang en breed aan de andere kant van de horizon zijn verdwenen begint het busje te knipperen en enige tijd later verdwijnt de bus dan pas van het scherm. Ik weet niet of op die momenten ergens in de keten een vreemde vertraging ontstaat of dat QBuzz fake real-time date op basis van de dienstregeling aanlevert in bepaalde (storings)situaties.
Dat lijkt eerder op een bus die geen real-time informatie aanlevert en te vroeg is. Dan toont de DRIS namelijk gewoon de info volgens de dienstregeling die geladen is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Ah dan zal dat het zijn. Ik zie het pictogrammetje van 'bus is boarding' is dat een goede omschrijving? Vooral als ik over de Korreweg in Groningen heen fiets of bij de halte Eikenlaan. Wellicht dat daar een netwerkdipje is?
Het andere van tot 16 minuten voor tijd aangeven dat de bus over 56 minuten komt had ik in Bedum, eerste halte buiten het station, is Qbuzz 61. Wellicht daar dan ook netwerkdipjes? Denk dat het dan wel goed is dat in de provincie's Drenthe en Groningen het dienstrooster van de bussen blijft hangen (en up to date!)
Het kan ook dat de bus wat vertraging had en deze weer wat ingelopen heeft. Dan is de info nog niet goed doorgekomen bij de DRIS. Mijn idee is dat de verbinding of dris niet zo snel zijn.
Volgens mij is een grote stilstand met de DRIS in Groningen. Zie totaal geen activiteit meer. Bedrijf Spie was vorige week even op de Munnekeholm, maar verder niets.
Ik heb van de verkeersleiding gehoord dat de bussen elke 20 seconden hun data versturen.
Soms is 20 seconden inderdaad genoeg om 2 minuten vertraging in te rijden en een halte te passeren.
Maar dat is niet altijd het geval, die schermen mogen wel wat sneller bijwerken.
Daniel schreef:Dat lijkt eerder op een bus die geen real-time informatie aanlevert en te vroeg is. Dan toont de DRIS namelijk gewoon de info volgens de dienstregeling die geladen is.
Ik dacht dat je in die situatie die "--:--" als tijd kreeg waarbij de bestemming alterneert met de verwachte tijd volgens de dienstregeling, want die zie ik ook met enige regelmaat. Of is dat een andere situatie?
groningen schreef:Volgens mij is een grote stilstand met de DRIS in Groningen. Zie totaal geen activiteit meer. Bedrijf Spie was vorige week even op de Munnekeholm, maar verder niets.
Dat zou met de bouwvak te maken kunnen hebben denk ik.
marlies schreef:
Ik dacht dat je in die situatie die "--:--" als tijd kreeg waarbij de bestemming alterneert met de verwachte tijd volgens de dienstregeling, want die zie ik ook met enige regelmaat. Of is dat een andere situatie?
Dit gebeurt inderdaad bij een status UNKNOWN (als er dus geen actuele data beschikbaar is)
Op de haltes P.C. Hooftlaan en Jan Luykenstraat (beide alleen richting HS) worden alsnog DRIS panelen geplaatst. Logisch, dat zijn denk ik de drukste haltes van De Wijert.