Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
MarkNL schreef:Mee eens, sowieso is de metro (en ik denk net zoals die van Amsterdam) zodanig geïntegreerd in het stadsleven dat iedereen hem wel kent en weet te vinden. Een jaar (of is het alweer langer?) geleden hebben de metroborden bij het station (voorbeeld) de aanduiding R-Net eronder gekregen. Ik vraag mij sterk af wat hier nu de toegevoegde waarde van is. Mijn vermoeden is, is dat de gemiddelde reiziger het niet eens is opgevallen.
Overigens zullen de stations van de Hoekse Lijn bij de ombouw naar metro wel volledig in R-Net huisstijl worden gestoken. Het gevolg zal wel zijn dat je dus "R-Net" stations en "normale" stations gaat krijgen, want er zijn geen plannen zover ik weet om de overige stations een makeover te geven.
Wat ik best grappig vind, is dat sinds het begin van R-net maar een paar lijnen onder R-net vallen.
Nu begint het gekheid te worden met R-net op alles. Net alsof je overal ketchup op kan doen, maar dan met R-net.
Bij Waterland(EBS) is dat ook zo dat ze 60% van de lijnen onder R-net laten vallen.
De Rotterdamse metro wordt R-net daar houdt het hier mee op in Rotterdam, maar in andere steden wordt het hele tramnet R-net. En dan ziet alles er eentonig uit. Dan gaan mensen denken dat HTM bij RET, Connexxion, EBS en Arriva hoort.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hoewel dit niet was aangekondigd werd er gisteren (13 mei 2015) ook weer tussen de metrostations De Tochten en Hesseplaats weer enkelspoor gereden i.v.m. (schoonmaak)werkzaamheden bij station Ambachtsland.
Afgelopen zaterdag kreeg ik in de metro een reizigersonderzoek over de het gebruik en de netheid van de RET voertuigen. In de twintig jaar dat ik met de RET reis was dit de allereerste keer dat ik zo iets gekregen heb. Van mij mag de vaker gebeuren.
KM46 schreef:Afgelopen zaterdag kreeg ik in de metro een reizigersonderzoek over de het gebruik en de netheid van de RET voertuigen. In de twintig jaar dat ik met de RET reis was dit de allereerste keer dat ik zo iets gekregen heb. Van mij mag de vaker gebeuren.
Ik kreeg die ook in de 97/98. Iedereen vulde het in en het was redelijk druk (Citaro).
KM46 schreef:Afgelopen zaterdag kreeg ik in de metro een reizigersonderzoek over de het gebruik en de netheid van de RET voertuigen. In de twintig jaar dat ik met de RET reis was dit de allereerste keer dat ik zo iets gekregen heb. Van mij mag de vaker gebeuren.
Ik kreeg die ook in de 97/98. Iedereen vulde het in en het was redelijk druk (Citaro).
De 5601, 5602 en de 5603 had ik al een tijdje niet gezien. Nu let ik niet specifiek op nummers. Maar het viel me afgelopen maandag op dat de 5601 met het R-net outfit reed. En vanmiddag zag ik toevallig de 5602 rijden.
Dan zullen de 5700's ook rode deuren vanuit de fabriek hebben. Toch wel grappig, dat de rode-deuren-proef faalde maar het na meer dan tien jaar is teruggekomen.