Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Citaro's blijven inderdaad gewoon in Nijmegen. Alhoewel er heus wel eens een ruilactie kan zijn door een defect/ongeval/etc maar dat wordt dan snel weer gecorrigeerd. Dus hup, broekjes weer omhoog!
Dat laatste dus: het Afrika Museum had een kinderfestival georganiseerd met de voor kinderen populaire B-Brave als een van de artiesten. Daardoor zal Breng denk ik wel op veel reizigers hebben gerekend.
Na klachten van mensen uit Beuningen is de oude route "versneld hersteld" kreeg ik zojuist te horen. Het eindpunt in de avonduren lag nogal ongunstig en betreffende halte had geen haltekom. Hierdoor moest de bus op een vrij onveilig punt (bij een onoverzichtelijke bocht) zijn tijd afwachten. Dat is dermate gevaarlijk gevonden dat Breng actie heeft ondernomen.
Tekst op de website is al aangepast:
Buslijn 5 rijdt van Nijmegen naar Beuningen v.v. een aangepaste route: vanaf de Industrieweg via de Westkanaaldijk, de Lagelandseweg, de Hogelandseweg, de Nieuwe Pieckelaan en de Houtduiflaan naar de Burg. Geradtslaan. Vanaf daar rijdt buslijn 5 weer de normale route door Beuningen naar de haltes Aalsterveld en Tiberiuslaan.
Voor de gemiddelde streeklijn van Breng zijn ze ongeschikt. Comfort is echt te laag. Probeer maar eens een rit van Venlo of Uden naar Nijmegen in die ondingen, echt geen pretje.
Nou ik vind sowieso dat het interieur wel eens vervangen mag worden. Zelfde geldt voor de Mercedes-Benz Citaro CNG in Nijmegen, de stoelen zijn veel te hard.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wat mij overigens wel opvalt, is dat die Citaro's van Syntus meer comfort hebben dan die van Breng. Zou Breng het comfort niet eens omhoog kunnen gooien?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Vergeet niet dat dat dan heen én terug moet zijn, of anders een ruime keertijd aan het uiteinde moet zijn om de accu's genoeg op te laden om die 10km ook weer terug te kunnen rijden.
Dan moet die tram wel zo aangelegd worden dat die van hetzelfde type bovenleiding gebruik maakt, anders heb je er niets aan. Ik hoop ook dat ze dat doen, want dan kun je later van bestaande infra gebruik maken. Zeker als er in lijn 300 een knip komt zoals nu op de planning staat, dan zou het een goede (tijdelijke) oplossing zijn om trolleylijn 3 door te trekken tot Bemmel (noordelijk deel van lijn 300 overnemen) en van de trambovenleiding gebruik kan maken om weer op te laden voor de terugreis. Tegelijkertijd houdt je dan ook een makkelijkere optie over om ooit die tram door te trekken naar Arnhem (want dan hoef je bijna alleen nog maar tramrails aan te leggen, aangezien je vast ook wel een tram kan ontwikkelen die ook 10km zonder bovenleiding kan rijden).