Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
V250 "Albatros" maakt eerste proefritten op HSL-Zuid
OVNL Webredactie
UTRECHT - De nieuwste hogesnelheidstrein "Albatros" van NS-Hispeed maakt vandaag zijn eerste proefritten over de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Rotterdam. Dit eerste treinstel uit een serie van 19 exemplaren (waarvan 16 voor NS-Hispeed en 3 voor de NMBS) zal de komende maanden uitgebreid getest worden, allereerst met maximaal 160 km/u en later ook op zijn maximumsnelheid van 250 km/u.
Zodra het proefbedrijf met de Albatros is afgerond zal het treinstel, aangevuld met ICRm-rijtuigen getrokken door Traxx-locs, ingezet worden op de nieuwe snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam via de HSL welke medio 2009 zou moeten gaan rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vind het sowieso knap als ze gaan testen met een trein die nog niet in Nederland is. Op Beneluxspoor.net is gemeld, dat er wat problemen waren met het koppelen in Tsjechië, waardoor de trein nu voor onbepaalde tijd blijft waar die nu is.
Dat is al gemeld op 30 maart (de dag waarop dat stel dus naar NL zou moeten gaan), en niet vandaag dus dat scheelt al een hele hoop qua betrouwbaarheid.
Dat het stel (een keer) naar Nederland zou komen is wel zeker, gezien de brief aan het personeel van Nedtrain op Watergraafsmeer, maar dat is een ander verhaal.
Twee fouten. Die melding op 30 maart maakte natuurlijk deel uit van de grap, en die brief van Nedtrain ook. Het is geen moment realistisch geweest dat die trein hier op any afzienbare termijn te zien zal of zou kunnen zijn. Of duurt het fixen van een koppelwagen "per ongeluk" een half jaar? Dag hoor :')
Er is wel zeker sprake van dat er een V250 op korte termijn naar Nederland komt. Naar verluidt komt het alleen niet uit Tsjechië maar van de fabriek in Italië. Maar een exacte datum weet ik ook niet.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Vast wel ja Het is inmiddels wel duidelijk, maar dit artikel was dus inderdaad een 1 april-grap. Voor jullie nog de uitdaging te ontdekken wat er niet klopt op de foto behalve dat de trein erin gemonteerd is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Fles schreef:Twee fouten. Die melding op 30 maart maakte natuurlijk deel uit van de grap, en die brief van Nedtrain ook. Het is geen moment realistisch geweest dat die trein hier op any afzienbare termijn te zien zal of zou kunnen zijn. Of duurt het fixen van een koppelwagen "per ongeluk" een half jaar? Dag hoor :')
Tja die hele levering van de V 250 is zo'n soap dat er nog wel een (1 april) grap bij kan. Ook zonder zo'n grap is op spoorfora alleen maar speculatie, halve waarheden, hele onwaarheden en verkeerde aannames te lezen over de levering van dat ding dat ík nergens meer in geloof.
Het vervelende is dat Hispeed en de fabrikant zich hullen in stilzwijgen. Officieel is dus niets bekend... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wel logisch though. Ik zou als Hispeed ook mijn vingers niet durven branden aan een voorspelling wanneer die kruimeldieven eens op transport gezet worden.
Er heeft overigens wel een Traxx loc met 6 ICRm rijtuigen een retourtje Amsterdam- Rotterdam gemaakt over de HSL voor het eerst sinds een tijdje roestrijden zonder 160 te gaan.