Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
regenmaker schreef:Nee eerste lading in oktober 2015 (5254 - 5258), tweede in oktober 2016 (5259 - 5263) en de laatste in april 2017 (5264 - 5273). Als het goed is.
regenmaker schreef:Ja klopt. En ben blij dat die oude zooi eindelijk uit dienst gaat. :D
Ik vind de stoelen van de Berkhofs wel comfortabeler zitten dan van de Hess-bussen. Maar verder zijn de Berkhofs inderdaad wel een beetje gedateerd (al zijn de laatste Den Oudsten B88's ook zo'n 22 jaar geworden ).
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
leveren ze nu elke dag een nieuwe Hess Trolley af en gaat er dan gelijk een Berkhoftrolley mee voor verkoop of worden de Berkhoftrolleys door Wielsma afgevoerd.
Het is mij opgevallen dat ze de Serie 5234-5242 aan het updaten zijn want bij de 5235 en 5241 zijn aan de voorkant led dagrijverlichting aangebracht zoals bij de Serie 5243-5253.
Meltrain schreef:Ik vind de stoelen van de Berkhofs wel comfortabeler zitten dan van de Hess-bussen. Maar verder zijn de Berkhofs inderdaad wel een beetje gedateerd (al zijn de laatste Den Oudsten B88's ook zo'n 22 jaar geworden ).
Ja, dat over het comfort van de stoelen ben ik wel met je eens. Ook al zitten de berkhofs ook niet super ofzo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Bij bushalte Sportcentrum Papendal in Arnhem is nu een DRIS geplaatst. Echter is er gekozen voor een DRIS met 4 regels, terwijl eigenlijk alleen maar lijn 10 er om het halfuur komt (en 2x per dag lijn 78). Ik vraag me dan af waarom er niet voor de kleine variant van een DRIS is gekozen met 1 enkele regel reisinformatie, omdat er nu toch vaak maar 1 regel van de dris wordt gebruikt. Is dit dan toch omdat er meer dan 1 lijn stopt?
Normaal staat op de DRIS alleen per lijn de eerstvolgende bus. Uitzondering zijn lijnen met verschillende eindbestemmingen, dan wordt de eerstvolgende rit van die lijn per eindbestemming aangegeven. In Elst gebeurt dat echter niet, want lijn 331 heeft 2 eindbestemmingen en niet 4. Gek genoeg wordt daar het bord gewoon volgespammed.
Maar dat door die ene rit van lijn 78 dan een rit van lijn 10 pas later op het bord zou komen lijkt me ook weer niet zo'n groot probleem. Hier in Nijmegen heb je bij de halte Erasmusgebouw op de Heyendaalseweg immers ook slechts een DRIS met 1 regel, terwijl daar lijnen 14 en 25 voorbij komen en lijn 14 daarbij altijd 2 verschillende eindbestemmingen heeft (Arnhem CS en Nijmegen CS).
Daarnaast zijn er genoeg drukkere haltes in het SAN-gebied te vinden waar helemaal geen DRIS staat.
Maar dat zal wel zijn vanwege de HOV Arnhem - Wageningen die per december gaat rijden. Wat er precies met lijn 52 gaat gebeuren bij de omzetting tot HOV is mij onduidelijk.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Reken er maar op dat die verdwijnt en dat de HOV-lijn gewoon de vervanger is. Er rijdt immers ook nog een stopbus (lijn 51) én vanaf Heelsum/Renkum (ik haal altijd door elkaar waar de ene plaats begint en de andere eindigt) komt daar ook nog eens lijn 53 bij. Lijn 52 is nu eigenlijk al meer een snellere versie van lijn 51 dan dat die echt een ontsluitend karakter heeft.
regenmaker schreef:Maar dat zal wel zijn vanwege de HOV Arnhem - Wageningen die per december gaat rijden. Wat er precies met lijn 52 gaat gebeuren bij de omzetting tot HOV is mij onduidelijk.
Ik weet wel in ieder geval
- frequentie verdubbeling mits <4x/u(frequentie standaard omhoog)
- minder haltes/snellere route(standaard. Kijk naar Volans(Plus) en R-net)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Vandaag was ik op het busstation van Arnhem; daar hangen tegenwoordig wat beeldschermen met de buslijnen en waar ze stoppen. Op een van die schermen stond de 352 al aangegeven. Op een ander, wat meer verborgen scherm, achter de bouwhekken, dacht ik de 44 IJsseloord en de 8 Velp te kunnen zien (ik kon het scherm maar gedeeltelijk zien helaas). Een foutje of een eerste hint van wat er gaat wijzigen in de nieuwe dienstregeling :? ?