Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Zugführer schreef:
- Welk station ben ik uitgestapt?
- Vlak voor ik hier aankwam ging ik door een tunnel. Hoe lang is die?
- Monreal (aan de Eifelquerbahn tussen Andernach en Kaiersesch)
- de Monreal-tunnel is 185 meter (overigens daarvoor ligt nog een tunnel: de Geisbüsch-Tunnel van 478 meter)
helaas.... Verkeerde provincie. je moet iets verder naar het oosten. Overigens wordt er hier rekening gehouden met reizigers van zeer oostelijke komaf (hint dus )
Laatst gewijzigd door Floris op za 19 sep 2015, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Meltrain schreef:Steenwijk dan, maar ook daar heb ik de halte niet kunnen vinden op Streetview.
*O* *bus* *O* *bus* *O*
Een lastige dus... Het is inderdaad Steenwijk en wel de halte gemeentehuis. Op Streetview is wel het gebouw in de achtergrond te zien, maar niet de abri. Blijkbaar staat de abri er nog niet zo lang (geldt trouwens ook voor de abri aan de overzijde). (geen idee waar ze dan een abri vandaan hebben gehaald met NZH erop :? )
de hints
- Het blauw van de reisinformatie in de abri had jullie kunnen helpen in de richting van IJsselmond.
- De zeer oostelijke komaf en het "Rijk van het midden" slaan op China. Giethoorn is op het moment zo populair bij Chinezen, dat Connexxion dagkaarten met Chineze teksten verkoopt. Ook de dienstregelingen in de abri's zijn in het Chinees. Lijn 70 (Zwolle-Giethoorn-Steenwijk) is daarmee naar mijn weten de enige buslijn in NL met een dienstregeling in het Chinees.
Die blauwe reisinformatie had ik inderdaad meteen gezien, dus de concessie wist ik ook meteen en toen je het over "reizigers van zeer oostelijke komaf" had, wist ik dat je het over (de omgeving van) Giethoorn had. Ik heb toen elke halte tussen Steenwijk en Zwartsluis op Streetview gezocht, maar ik kon deze abri niet vinden. Maar een deel van de route op Streetview is nog uit 2009.
Ik ga even op zoek naar een leuke foto. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Twee vragen:
1) Wanneer?
2) Waarom?
(Het antwoord op de vraag "Waar?" mag uiteraard wel gegeven worden, maar daar heb ik zeer recent zelf ook al het antwoord op gegeven.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
In het weekend van 14 en 15 oktober 2006 vierde de NVBS haar 75-jarige jubileum met de inzet van bijzondere treinen op de spoorlijnen Apeldoorn - Dieren, Arnhem - Dieren - Zutphen en Zutphen - Apeldoorn. Het doel was om verschillende treinen uit de periode 1931 - 2006 te tonen. Op de spoorlijn Arnhem - Dieren - Zutphen reden de bijzondere treinen als extra trein (en waren ook alleen toegankelijk voor NVBS-leden + introducees), maar wegens het enkelspoor tussen Apeldoorn en Zutphen reden de bijzondere treinen daar de normale dienst en waren ze dus toegankelijk voor iedereen.
De dienstregeling op deze laatste lijn werd uitgevoerd door twee LINTen van Syntus, een Talent van de PEG (alleen za-middag en zo-ochtend) en de Blauwe Engelen 41 en 186 (op de tijden dat de Talent niet reed).
Op de foto zie je dus een kruising te Klarenbeek tussen de LINTen en de Blauwe Engelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.