Caspar schreef:Categorie 1: minimaal een verkooppunt van NS- Hispeed
Categorie 2: Alle stations met Tickets en Service personeel, die ook op de perrons lopen. (in Ns jargon zijn dat de 'Maximum service stations' voorbeeld: Hoorn, Deventer etc etc)
Nou nee. Ik denk echt aan een indeling, speciaal toegespitst op de wensen en behoeftes van spoorhobbyisten. Dan rukt het dus niks of er een NS-HiSpeed balie is of er personeel op het perron rondloopt, want de goedkoopste ticketformules weten we beter dan het personeel zelf (tenminste, gemiddeld over heel europa dan ;) )
Je zou dan kunnen denken aan een database die iedereen uit eigen ervaring kan aanvullen. De een gaat naar Duitsland, de ander naar Zweden, weer iemand is net naar Spanje geweest etc. Zo moet zoiets uiteindelijk gaan groeien. Zodat je daar bij de planning van een rondje rekening mee kan houden. Als je weet waar het zinnig is om een langere stopover in te plannen, en vooral, waar niet, dan kun je daar wel wat mee. En die Duitse lijst is wat dat betreft misschien enigszins een vorm van poging tot indicatie, maar meer ook niet. In Coesfeld (cat 5) kun je bijvoorbeeld best aardige dingen spotten, en is er een kroegje. In Bergisch Gladbach (cat 3) daarentegen, heb je werkelijk helemaal NIETS te zoeken :? En of het nou uiteindelijk een 1 t/m 6 moet worden, nou, waarschijnlijk niet zelfs. Je kunt je voorstellen dat je even makkelijk met 1 toilet, een mooie omgeving en 2 lokale vervoerders een hoge score haalt, als met 1 kiosk en verder alleen maar S-Bahn shit. Dan kunnen we dus beter een database met stationsvoorzieningen aanleggen, waaruit iedereen voor zichzelf een keuze kan maken. Alleen moet je dan wel uitkijken voor overkill natuurlijk. Het moet snel en bondig duidelijk zijn of je aan een bepaald station wat hebt of niet. Dus max een stuk of 5 criteria. En dan niet dingen als:
Zijn er bewaakte fietsenstallingen?
Is er rolstoelbegeleidend personeel?
Hoe netjes is de taxistandplaats?
Dat soort dingen is voor de beoogde doelgroep (namelijk voor onszelf) dus niet relevant :)
Sjonge wat een verhaal :D Nou jullie
