Wanneer zijn DD-AR, DDM-1 en SGMm aan de beurt voor afvoer?reisthijs schreef:Met de komst van de Flirts zullen de problemen voorbij zijn. Dat is nog maar een jaar.
(De CAFs zijn voornamelijk vervanging, geen uitbreiding van het materieelpark)
Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat schrijf je goed 'zit een conducteur'. Mijn ervaring is dat die bij zo'n grote drukte echt niet een rondje controle gaat doen.. en m.i. ook wel terecht.. moeten de reizigers die staan ook nog een HC langs zich laten proppen in het gangpad.Bemined schreef: (..) In elke trein zit een conducteur, de computer kan loggen hoeveel kaartjes er gescand worden (HC moet dan zelf aangeven welke bakken hij gecontroleerd heeft).
Een gewichtssensor lijkt mij beter. Al heb je dan wel met marge te maken.. stel dat er (toevallig) een bak bezet wordt waarin bovengemiddeld veel mensen met een BMI groter dan 25 plaatsnemen.. dan heb je al een vertekend beeld indien er ook een basisschoolklas een staande receptie in het gangpad houdt..Bemined schreef: Een sensor die weegt hoe zwaar de bak is kan ook een schatting van de drukte maken (mogelijk is dit zelfs al af te leiden aan de hand van de remgegevens). Vertragingen en uitval is al bekend in de systemen, geplande materieelinzet kent de NS ook intern. Koppel al die gegevens en draai er een scriptje overheen en je hebt je drukste treinen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
DD-AR en DDM-1 waren eigenlijk al afgevoerd.WSM schreef:Wanneer zijn DD-AR, DDM-1 en SGMm aan de beurt voor afvoer?reisthijs schreef:Met de komst van de Flirts zullen de problemen voorbij zijn. Dat is nog maar een jaar.
(De CAFs zijn voornamelijk vervanging, geen uitbreiding van het materieelpark)
SGMm vanaf 2018.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Doe het dan meteen goed en plaats dan bij de deuren sensoren die mensen kunnen herkennen en kunnen tellen hoeveel er in en uitstappen, dan weet je meteen hoeveel er in zitten/staan.Durashift schreef:Een gewichtssensor lijkt mij beter. Al heb je dan wel met marge te maken.. stel dat er (toevallig) een bak bezet wordt waarin bovengemiddeld veel mensen met een BMI groter dan 25 plaatsnemen.. dan heb je al een vertekend beeld indien er ook een basisschoolklas een staande receptie in het gangpad houdt..
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat maakt voor de gemiddelden niet uit.Durashift schreef:Een gewichtssensor lijkt mij beter. Al heb je dan wel met marge te maken.. stel dat er (toevallig) een bak bezet wordt waarin bovengemiddeld veel mensen met een BMI groter dan 25 plaatsnemen.. dan heb je al een vertekend beeld indien er ook een basisschoolklas een staande receptie in het gangpad houdt..
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Waarom moeilijk doen met gewichtssensoren als de reizigersvraag prima inzichtelijk is aan de hand van in/uitcheck gegevens?
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Omdat een incheck je nog niet per se aan één trein hoeft te koppelen. Al helemaal niet bij routes die niet aan één traject vast zitten. Zeker als er (lichte) vertragingen zijn is het dan soms zeer lastig om nog te zien welke trein je had.JWM schreef:Waarom moeilijk doen met gewichtssensoren als de reizigersvraag prima inzichtelijk is aan de hand van in/uitcheck gegevens?
Voorbeeld:
je checkt in om 13:20 in op Rotterdam Centraal en om 14:49 uit op Amsterdam Centraal. Heb je dan net de IC van 13:22 gemist en heb je gewacht op die van 13:37 (aankomst 14:47) of ben je met de sprinter via Woerden gegaan die om 13:25 vertrekt en om 14:42 aankomt (zeker als die licht vertraagd is krijg je een vrijwel gelijke aankomst).
ander voorbeeld:
je checkt om 17:20 in in Arnhem en om 17:49 uit in Nijmegen. Ben je dan met de licht vertraagde vertraagde stop-IC naar Roosendaal (3600) gegaan (normale vertrek om 17:22, normale aankomst 17:42), of met de achterliggende non-stop IC naar Nijmegen (3000, vertrek 17:34 / aankomst 17:47). Zeker aangezien je in Arnhem op het perron kan inchecken (dus zeer kort voor instappen zou kunnen inchecken) en in Nijmegen naast spoor 1 moet uitchecken (waar de 3000 stopt, terwijl de 3600 op het eilandperron stopt en je dus eerst naar dat zijperron moet lopen om uit te checken). Dit is dus niet vast te stellen dan.
Zo zijn er wel meerdere voorbeelden te bedenken natuurlijk.
Daarnaast heb je natuurlijk ook nog te maken met mensen die vergeten uit te checken, of mensen die niet meteen inchecken of juist uitchecken, omdat ze eerst nog naar een winkeltje of het stationstoilet gaan.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Of mensen die voor de lol de sprinter pakken.SuperGhost schreef:Daarnaast heb je natuurlijk ook nog te maken met mensen die vergeten uit te checken, of mensen die niet meteen inchecken of juist uitchecken, omdat ze eerst nog naar een winkeltje of het stationstoilet gaan.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Hoe dan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ja, dat vind ik knap. Everybody is spying on you!Thom91 schreef:@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Nou nee. Ze doen een educated guess op basis van statistieken. Die klopt aardig maar dan houdt het wel op.Thom91 schreef:@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Leuk :) Ik ben ooit mijn carrière begonnen als "Teller in de Trein". In 2007 waren er namelijk ook al overvolle treinen en de NS wilde meten of ze bij de nieuwe dienstregeling wel de juiste verdeling hadden toegepast. Ik ben toen wel geconfornteerd met het verschijnsel spits en tegenspits. Schiphol-Utrecht-Eindhoven: De trein was overvol, staplaatsen in de eerste klas, de conducteur die een kwartier bezig was met boetes uitschrijven aan mensen die slechts een tweede klas vervoersbewijs hadden. De tegentrein was totaal leeg, op twee conducteurs, twee mensen van de railcatering, mezelf en een collega. We hadden een mooie zespersoonszitplaats voor onszelf en steeds na ieder station eventjes "in sneltreinvaart" rondlopen of er nog nieuwe reizigers waren die nog een koekje of een kop koffie wilde en hun kaartje konden laten zien.
Gemiddeld was de bezettingsgraad dus normaal
Gemiddeld was de bezettingsgraad dus normaal
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Bij de RET worden de reizigersstromen in kaart gebracht door de Wi-Fi signalen uit te lezen.
Ik vraag me wel al of dit wettelijkelijk is toegestaan.
Ik vraag me wel al of dit wettelijkelijk is toegestaan.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Dat doet NS ook op alle grote stations :Y
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Zolang het alleen het signaal is, mag dat best. Ze zullen echt niet gaan kijken wat jij allemaal op je mobiel uitvreet, daar hebben ze toch niets aan.KM46 schreef:Bij de RET worden de reizigersstromen in kaart gebracht door de Wi-Fi signalen uit te lezen.
Ik vraag me wel al of dit wettelijkelijk is toegestaan.
Overigens, wist je dat die handscanners in supermarkten ook met wifisignaal werken? Op die manier kunnen ze precies zien waar jij loopt en wat je scant. Wanneer je dat bij de AH doet, dan weten ze ook nog eens wie het doet (Bonuskaart).
Doen ze dat ook met de 3G signalen? Want anders missen ze nog best veel looproutes van reizigers, ik heb wifi eigenlijk nooit aan staan in de trein/op het station en het zou mij verbazen als ik een van de weinige zou zijn.Thom91 schreef:Dat doet NS ook op alle grote stations :Y
🍉
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ga er maar van uit dat veel mensen 'vergeten' hun wifi uit te zetten na gebruik van wifi in de trein en veel mensen wifi standaard aan hebben staan.
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
They do know, en die statistieken zijn 99.8% betrouwbaar dus dat is ruim voldoende.deadlock schreef:Nou nee. Ze doen een educated guess op basis van statistieken. Die klopt aardig maar dan houdt het wel op.Thom91 schreef:@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Komt wel goed schatje.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Ik ga er van uit dat veel mensen geen wifi in de trein gebruiken omdat hun eigen 4G veel sneller en betrouwbaarder is.Thom91 schreef:Ga er maar van uit dat veel mensen 'vergeten' hun wifi uit te zetten na gebruik van wifi in de trein en veel mensen wifi standaard aan hebben staan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Je mag een hoop vinden maar toch is het accuraat genoeg om de passagiersstromen te meten. Hoe zouden ze anders aan al die exacte informatie komen over stijgpuntcapaciteit te Schiphol? ;)
Dit ding hangt bijvoorbeeld in de Noordertunneluitgangen te Utrecht, telt het aantal passerenden mensen op ouderwetse manier maar bevat ook een wi-fi beacon:
En lees ook dit artikel waar NS ook druk mee bezig is: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/5 ... jt-1552979
Dit ding hangt bijvoorbeeld in de Noordertunneluitgangen te Utrecht, telt het aantal passerenden mensen op ouderwetse manier maar bevat ook een wi-fi beacon:
En lees ook dit artikel waar NS ook druk mee bezig is: http://www.nrc.nl/handelsblad/2015/11/5 ... jt-1552979
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Bron voor dat percentage?Thom91 schreef:They do know, en die statistieken zijn 99.8% betrouwbaar dus dat is ruim voldoende.deadlock schreef:Nou nee. Ze doen een educated guess op basis van statistieken. Die klopt aardig maar dan houdt het wel op.Thom91 schreef:@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Ik doe ook maar wat
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
Maar dan nog weet je alleen hoeveel mensen op Utrecht Centraal zijn en niet met welke treinen die mensen gekomen zijn of zullen vertrekken. In die nieuwe technologie van KPN zie ik wél mogelijkheden.Thom91 schreef:Je mag een hoop vinden maar toch is het accuraat genoeg om de passagiersstromen te meten. Hoe zouden ze anders aan al die exacte informatie komen over stijgpuntcapaciteit te Schiphol? ;)
Dit ding hangt bijvoorbeeld in de Noordertunneluitgangen te Utrecht, telt het aantal passerenden mensen op ouderwetse manier maar bevat ook een wi-fi beacon:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
NSArdan schreef:Bron voor dat percentage?Thom91 schreef:They do know, en die statistieken zijn 99.8% betrouwbaar dus dat is ruim voldoende.deadlock schreef:Nou nee. Ze doen een educated guess op basis van statistieken. Die klopt aardig maar dan houdt het wel op.Thom91 schreef:@superghost, toch weet NS precies wie welke trein neemt ahv je OVC.
Komt wel goed schatje.
Re: Duizenden klachten overvolle treinen, 1 op 12 klagers kan niet mee
OVC + Wi-Fi is betrouwbaar genoeg ;)Meltrain schreef:Maar dan nog weet je alleen hoeveel mensen op Utrecht Centraal zijn en niet met welke treinen die mensen gekomen zijn of zullen vertrekken. In die nieuwe technologie van KPN zie ik wél mogelijkheden.Thom91 schreef:Je mag een hoop vinden maar toch is het accuraat genoeg om de passagiersstromen te meten. Hoe zouden ze anders aan al die exacte informatie komen over stijgpuntcapaciteit te Schiphol? ;)
Dit ding hangt bijvoorbeeld in de Noordertunneluitgangen te Utrecht, telt het aantal passerenden mensen op ouderwetse manier maar bevat ook een wi-fi beacon:
Laatst gewijzigd door Thom91 op ma 09 nov 2015, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten