3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
En weer een flinke topickick -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Nou en?ArrivaBas schreef:En weer een flinke topickick -o-
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
In dat geval nog terecht ook. Want gisteren was het in de ochtendspits weer een proppen van jeweltse en is er ook iemand onwel geworden in de trein aldaar.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 568
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
- Locatie: Arnhem
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik snap niet zo goed waarom die inzet eruit gehaald wordt?
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik kan me overigens best voorstellen dat je op de genoemde tijdstippen niet per se met gekoppelde stellen hoeft te rijden.
Het door Etienne gelinkte bericht was zo te zien een trein later, díe moet blijkbaar wel met twee stellen rijden.
Het door Etienne gelinkte bericht was zo te zien een trein later, díe moet blijkbaar wel met twee stellen rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
ik heb het even opgezocht. De trein van 7.25 uit Ede-Wageningen is de trein die om 8:03 binnenkomt in Amersfoort. Dat lijkt me meestal de drukste trein van een dag. De genoemde trein is echter de trein van 8:11 NAAR Ede-Wageningen, dus de andere kant op.
Is het hier ook een oplossing om alle spitstreinen te rijden met twee stellen in de toekomst? Ik begreep dat CXX 3 extra stellen krijgt.
Is het hier ook een oplossing om alle spitstreinen te rijden met twee stellen in de toekomst? Ik begreep dat CXX 3 extra stellen krijgt.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Dat meen je niet, is dát dan misschien de reden waarom dit topic de titel heeft die het heeft?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ze moeten gewoon:
1. Volledige lijn dubbelspoor maken
2. Doortrekken van de dienst naar Arnhem
3. Volledige traject 4x/uur rijden van maandag t/m zaterdag overdag met voldoende capaciteit. Anders 2x/uur. Eventueel inleggen sneltrein.
4. Na afloop van deze concessie integreren in de concessie Veluwe
1. Volledige lijn dubbelspoor maken
2. Doortrekken van de dienst naar Arnhem
3. Volledige traject 4x/uur rijden van maandag t/m zaterdag overdag met voldoende capaciteit. Anders 2x/uur. Eventueel inleggen sneltrein.
4. Na afloop van deze concessie integreren in de concessie Veluwe
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
1. Nergens voor nodig, voldoende passeersporen maakt al een hoop mogelijk
2. Een leuk idee, levert alleen wel wat uitdagingen op voor de inpassing
3. Met voldoende passeersporen moet dit mogelijk zijn, een sneltrein is echter nergens voor nodig: de vervoersvraag tussen Ah/Ed en Amf is te beperkt, en doorgaande reizigers zijn feitelijk altijd sneller af door te reizen via Ut of Ah.
4. Als je de concessieduur van de beide concessies naast elkaar legt lijkt dit al de bedoeling te zijn.
2. Een leuk idee, levert alleen wel wat uitdagingen op voor de inpassing
3. Met voldoende passeersporen moet dit mogelijk zijn, een sneltrein is echter nergens voor nodig: de vervoersvraag tussen Ah/Ed en Amf is te beperkt, en doorgaande reizigers zijn feitelijk altijd sneller af door te reizen via Ut of Ah.
4. Als je de concessieduur van de beide concessies naast elkaar legt lijkt dit al de bedoeling te zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik ben nooit zo'n fan van passeer sporen. Heeft 1 trein vertraging dan hebben de andere treinen daar direct last van, zeker met hoge frequenties.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
1. Overbodig, dubbelspoor op Barneveld Centrum - Barneveld Zuid en rond station Ede Centrum (grofweg tussen de Molenstraat en de Schaapsweg) is voldoende, zeker als je tussen Barneveld Zuid en de rijksweg/N224 te Ede de baanvaksnelheid zou verhogen van 80 naar 130 (de bocht bij Meulunteren moet dan wel verkant worden). Dan heb je al aardig wat speling.
2. Eens. Enige aandachtspunt (afhankelijk van de precieze dienstregeling van zowel NS als Valleilijn) is dan de invoeging bij Ede-Wageningen. In principe moet dat wel passend te krijgen zijn, maar voor meer zekerheid/speling zou een dive-under aan de oostzijde (zodat je kruisingsloos vanaf spoor 1 ri. Arnhem kan) en/of een wissel halverwege spoor 1 (zodat treinen hier kunnen kruisen zonder de IC's in de weg te hoeven zitten) praktisch zijn.
3. Eens, al zou die kwartierdienst ook prima alleen in de brede spits geboden kunnen worden.
4. Eens, al heeft dat geen directe voordelen voor de reiziger (de enige busdienst die echt met de Valleilijn te maken heeft is lijn 105-205, maar die is veel meer afhankelijk van de knopen in Otterlo en Voorthuizen dan van de aansluiting op de frequente trein te Barneveld). Ik zie liever nog de concessies Valleilijn, Veluwe en Achterhoek-Rivierenland bij elkaar gestopt worden. Dan profiteer je ook van de schaalvoordelen met de trein (dat is ook de reden dat Rivierenland en Achterhoek bij elkaar gestopt zijn) en kunnen enkele busdiensten ook beter op elkaar afgestemd worden (rond Wageningen en Dieren)
2. Eens. Enige aandachtspunt (afhankelijk van de precieze dienstregeling van zowel NS als Valleilijn) is dan de invoeging bij Ede-Wageningen. In principe moet dat wel passend te krijgen zijn, maar voor meer zekerheid/speling zou een dive-under aan de oostzijde (zodat je kruisingsloos vanaf spoor 1 ri. Arnhem kan) en/of een wissel halverwege spoor 1 (zodat treinen hier kunnen kruisen zonder de IC's in de weg te hoeven zitten) praktisch zijn.
3. Eens, al zou die kwartierdienst ook prima alleen in de brede spits geboden kunnen worden.
4. Eens, al heeft dat geen directe voordelen voor de reiziger (de enige busdienst die echt met de Valleilijn te maken heeft is lijn 105-205, maar die is veel meer afhankelijk van de knopen in Otterlo en Voorthuizen dan van de aansluiting op de frequente trein te Barneveld). Ik zie liever nog de concessies Valleilijn, Veluwe en Achterhoek-Rivierenland bij elkaar gestopt worden. Dan profiteer je ook van de schaalvoordelen met de trein (dat is ook de reden dat Rivierenland en Achterhoek bij elkaar gestopt zijn) en kunnen enkele busdiensten ook beter op elkaar afgestemd worden (rond Wageningen en Dieren)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Als die drie concessies worden gesamenvoegd na afloop. Kan je net zo goed Arnhem Nijmegen meenemen voor een concessie voor Gelderland :)
Overigens dragen lijn 84 en 88 ook de naam Valleilijn
Overigens dragen lijn 84 en 88 ook de naam Valleilijn
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Eens dat de vervoersvraag niet de allergrootste zou zijn, maar voor doorgaande reizigers kan de Valleilijn toch wel degelijk sneller zijn. Sterker nog: dat is 'ie zelfs zonder sneltrein al want de reistijd Amersfoort - Arnhem is uitsluitend gelijk via beide routes omdat je in Ede net de IC mist. Met een doorgaande trein kan je, zelfs al zou het een stoptrein zijn, sowieso al een minuut of 7 sneller zijn en als je non-stop van Ede naar Arnhem gaat zit je al in de buurt van een kwartier minder reistijd.
Wel is het inderdaad een beperkte groep die er voordeel van heeft want vanaf alle IC-stations die in de stervorm om Amersfoort heen liggen heb je al snellere verbindingen richting Arnhem. Eigenlijk is Hilversum daar de enige uitzondering op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Sorry voor de verwarring, met 'doorgaande reizigers' bedoelde ik de mensen die van voorbij Arnhem naar voorbij Amersfoort moeten. (A)
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Helaas zal wegens materieelgebrek voorlopig gekozen moeten worden tussen deze twee oplossingen. En dan lijkt oplossing 3 me belangrijker dan oplossing 2.regenmaker schreef:Ze moeten gewoon:
<knip>
2. Doortrekken van de dienst naar Arnhem
3. Volledige traject 4x/uur rijden van maandag t/m zaterdag overdag met voldoende capaciteit. Anders 2x/uur. Eventueel inleggen sneltrein.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Het is makkelijker en sneller om nieuw materieel te bestellen, dan om het benodigde dubbelspoor aan te leggen voor optie 3 :')
En Arnhem-Nijmegen moet je er niet bij voegen, want die is totaal onvergelijkbaar. Bovendien zul je dan veel meer krijgen dat buslijnen op het platteland gaan verdwijnen ten koste van extra ritten/lijnen in Arnhem en/of Nijmegen (je ziet dit zelfs al gebeuren in de Liemers, die wel bij de stadsregio horen). Daarom moet je stad en platteland hier strikt gescheiden houden. En 2 concessiegebieden voor de grootste provincie van Nederland is volgens mij prima verdedigbaar, zeker gezien het grote verschil in die provincie tussen het stedelijke gebied en de landelijke gebieden. 'Apeldoorn' (de stadsdiensten + lijnen 91 en 231) zou dan over moeten gaan naar de stedelijke concessie. Je krijgt dan dus een 'plattelands'concessie 'Provincie' en een stedelijke concessie 'AAN' (Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen). De huidige treindienst Arnhem-Doetinchem dan weer terugbrengen naar de landelijke concessie (i.v.m. schaalvoordeel, omdat de stedelijke concessie verder geen treindiensten heeft en de landelijke concessie al 5 anderen heeft).
De Valleilijn (om weer ontopic te gaan) kan dan profiteren van schaalvoordeel, doordat materieel uitgewisseld kan worden met de treindiensten in Arnhem (evt. wel een LM-rit Ede-Arnhem nodig indien doorrijden naar Arnhem door NS geblokkeerd blijft worden) en met die in Apeldoorn/Zutphen (d.m.v. een LM-rit Apeldoorn-Amersfoort). Hierdoor heb je minder aan reservemat nodig en wordt het goedkoper.
84 en 88 vallen alleen niet onder de concessie Valleilijn (bevat alleen de trein), maar onder de concessie Veluwe.regenmaker schreef:Als die drie concessies worden gesamenvoegd na afloop. Kan je net zo goed Arnhem Nijmegen meenemen voor een concessie voor Gelderland :)
Overigens dragen lijn 84 en 88 ook de naam Valleilijn
En Arnhem-Nijmegen moet je er niet bij voegen, want die is totaal onvergelijkbaar. Bovendien zul je dan veel meer krijgen dat buslijnen op het platteland gaan verdwijnen ten koste van extra ritten/lijnen in Arnhem en/of Nijmegen (je ziet dit zelfs al gebeuren in de Liemers, die wel bij de stadsregio horen). Daarom moet je stad en platteland hier strikt gescheiden houden. En 2 concessiegebieden voor de grootste provincie van Nederland is volgens mij prima verdedigbaar, zeker gezien het grote verschil in die provincie tussen het stedelijke gebied en de landelijke gebieden. 'Apeldoorn' (de stadsdiensten + lijnen 91 en 231) zou dan over moeten gaan naar de stedelijke concessie. Je krijgt dan dus een 'plattelands'concessie 'Provincie' en een stedelijke concessie 'AAN' (Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen). De huidige treindienst Arnhem-Doetinchem dan weer terugbrengen naar de landelijke concessie (i.v.m. schaalvoordeel, omdat de stedelijke concessie verder geen treindiensten heeft en de landelijke concessie al 5 anderen heeft).
De Valleilijn (om weer ontopic te gaan) kan dan profiteren van schaalvoordeel, doordat materieel uitgewisseld kan worden met de treindiensten in Arnhem (evt. wel een LM-rit Ede-Arnhem nodig indien doorrijden naar Arnhem door NS geblokkeerd blijft worden) en met die in Apeldoorn/Zutphen (d.m.v. een LM-rit Apeldoorn-Amersfoort). Hierdoor heb je minder aan reservemat nodig en wordt het goedkoper.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Er wordt gevraagd of er genoeg treinen zullen zijn om alle diensten gekoppeld kunnen te gaan rijden.Pim-AllianceB95 schreef:Dat meen je niet, is dát dan misschien de reden waarom dit topic de titel heeft die het heeft?
Laatst gewijzigd door 010jongen op wo 11 nov 2015, 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Lekker dieselen onder de draad?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Vanaf december is er nog wat Mat 64 over, schijnt
Overigens heb ik geen idee hoe doortrekking naar Arnhem een capaciteitsprobleem rond Barneveld oplost. Dat enkelspoor slecht is voor de punctualiteit is ook niet per definitie waar: de punctualiteit van Connexxion ligt al jaren erg hoog, ondanks een samenloopbaanvak met NS, het enkelspoor en een krappe planning in Amersfoort (waar gekruist moet worden met de IC's bij vertrek richting Barneveld. Ik zou mijn geld dus anders besteden dan aan inframaatregelen op de Valleilijn. Doe maar gewoon langere treinen.
Overigens heb ik geen idee hoe doortrekking naar Arnhem een capaciteitsprobleem rond Barneveld oplost. Dat enkelspoor slecht is voor de punctualiteit is ook niet per definitie waar: de punctualiteit van Connexxion ligt al jaren erg hoog, ondanks een samenloopbaanvak met NS, het enkelspoor en een krappe planning in Amersfoort (waar gekruist moet worden met de IC's bij vertrek richting Barneveld. Ik zou mijn geld dus anders besteden dan aan inframaatregelen op de Valleilijn. Doe maar gewoon langere treinen.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Pragmatische voor de hand liggende oplossingen zijn in het OV ongewenst. Levert niet genoeg lintjes op om door te knippen enzo. Veel beter is het om op kosten van de belastingbetaler helemaal los te gaan, flinke bouwputten te beginnen en reizigers jaren overlast te bezorgen. Tegen de tijd dat het goudomrandje spoortje dan af is, heeft het probleem van het reizigersoverschot zichzelf al opgelost.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Nee, de schoonmaakazijn.
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
WSM heeft ooit een prijsje gewonnen waarmee hij zijn leven lang elke week rijkelijk wordt voorzien van royaal gevulde kistjes met citroenen. Omdat hij die niet in zijn eentje op kan, deelt hij dat graag met ons. Lief toch? *O*
Goh.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten