Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ben ik klaar met school, ga ik extra bijlessen volgen hier haha. Ach je moet toch wat om de kennis van zaken enigszins in stand te houden . Altijd leuk, de GIS-programma's :)
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
KM46 schreef:Als ik alle streektalen hier in Nederland uit mijn hoofd moet leren, dan ben ik nog wel even bezig. Ik ben al blij dat ik wat plat Haags ken en dat ik de verschillende Rotterdamse dialecten uit elkaar houd. Laat staan dat ik alle schrijftalen in Nederland kan lezen :? .
Fries, Limburgs en Nedersaksisch. Is te doen toch? ;-)
JeePee schreef: Uiteraard kan je dit volgend jaar vloeiend zingen he :D .
We gaan hét volkslied van Salland toch niet belachelijk maken, he? En dat op straffe van het verplicht uit je hoofd leren van de juiste zinnen van dit prachtige stukje folklore!
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Amsterdam heeft wel een heel duidelijk accent, net zoals in Rotterdam. Zoek je echt accentloos Nederland, dan moet je in het Groene Hart van Noord- en Zuid-Holland en Utrecht zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens mij wonen er in Gouda weer erg veel Hagenezen en Rotterdammers, die voor enige ruis zorgen in de algehele taal aldaar? Omgeving Haarlem is wel ABN toch?
Het Haags heeft wel duidelijk geinfiltreerd in Zoetermeer, in Gouda is het dialect (ontbrekende h) zo goed als naar de achtergrond gedrukt.
Haarlem als ABN is een foute constantering geweest van Winkler (nee, niet die van de encyclopedie), er is niet echt een regio met het meest neutrale accent te vinden en door de toegenomen mobiliteit is dat ook steeds lastiger geworden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Haarlem als ABN is een foute constantering geweest van Winkler (nee, niet die van de encyclopedie), er is niet echt een regio met het meest neutrale accent te vinden en door de toegenomen mobiliteit is dat ook steeds lastiger geworden.
Klopt, als je die 'r' daaro hoort, christus, die is bijna net zo erg als die in Leiden (en Aerdenhout en Bloemendaal enzo)!!
Ik ontving net een mail van het AD met het verzoek deel te nemen aan een lezersonderzoek. Die mail had de volgende aanhef: "Geachte heer NAME"
En tja, de buien die de warmte verdrijven lijken hier nu toch echt in aantocht... de lucht is inmiddels heel erg donkergrijs en de eerste bliksem zag ik net ook al.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...