Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Z2N schreef:Door de spoorwegbeheerder, in dit geval dus ProRail en DB. Zelfs al zou ProRail zover zijn om snel iets te regelen, DB moet ook nog overstag gaan, en dus is het praktischer om uit te gaan van het volgende wijzigingsblad in maart.
Prorail heeft toch geen wijzigingsblad in maart? Misschien is 8 februari nog haalbaar, anders wordt het 4 april.
Klopt. 8 februari is nog prima haalbaar, daar is nog een week tijd voor. Maart is geen wijzigingsblad.
Het ging toch over de dienstregeling van de belbusjes is Bad Nieuweschans? Daar heeft Prorail niks mee te maken...
Bjarte schreef:
Daniel schreef:Gaat dat ook nog goed met de tijden van de buslijnen die in Bad Nieuweschans komen? Zijn weliswaar belbusjes maar ook die hebben tijden en allicht elders nog een aansluiting. En 3x/dag heb je nog een lijnbus naar Leer, maar geen idee of daarvoor de treinaansluiting nog relevant is.
Daar heb ik geen rekening mee gehouden, maar dat lijkt me makkelijk inpasbaar. Meteen meenemen in de dienstregeling wijziging van 13 december.
Ach, die Belbusjes naar Vlagtwedde en Finsterwolde vallen binnen de Concessie Kleinschalig OV. Die lijnen zijn gegund aan een aantal taxibedrijven, dat lijkt me het probleem niet zo. Die passen zich wel aan.
Naar mijn idee ging de discussie toch echt over een dienstregelingswijziging van Arriva tussen Winschoten en Nieuweschans.
Inderdaad, de dienstregeling tussen Winschoten, Nieuweschans en indien mogelijk Weener zou eigenlijk een half uur op moeten schuiven, om de aansluitingen in Leer te behouden.
De aansluiting op de RE naar Muenster valt zelfs met de bus niet te missen. Echter de IC is een ander verhaal. Aankomst van de bus in Leer en vertrek van de IC naar Keulen is op dezelfde minuut.
Bjarte schreef:Ach, die Belbusjes naar Vlagtwedde en Finsterwolde vallen binnen de Concessie Kleinschalig OV. Die lijnen zijn gegund aan een aantal taxibedrijven, dat lijkt me het probleem niet zo. Die passen zich wel aan.
Naar mijn idee ging de discussie toch echt over een dienstregelingswijziging van Arriva tussen Winschoten en Nieuweschans.
Dan krijg je wel lekker ruime aansluitingen in Finsterwolde en Bellingwolde :')
Het is de bedoeling dat de treinen van Arriva zodra het kan in ieder geval weer naar Weener gaan rijden. Dat meldt Dagblad van het Noorden woensdag.
De Duitse autoriteiten moeten toestemming geven om te keren in Weener. In de praktijk zal die toestemming geen probleem zijn, omdat het spoor tussen Weener en de grens met Nederland niet meer bereikbaar is vanaf de rest van het Duitse spoornet en er daarmee geen risico aan keren zit.
Mooi zo. Kan station Bunde in 2017 ook gewoon heropend worden. :D
Benieuwd of ze de heropening van station Ihrhove nog doorzetten. Op zich zou je in Ihrhove ook redelijk eenvoudig perrons langs de sporen Leer-Papenburg kunnen aanleggen, aangezien het middelste (van de drie) zijsporen al jaren buiten dienst is. Als je die opbreekt kan je op die plek een perron aanleggen. Alleen weet ik niet of een extra stop in de dienstregeling van de RE Emden-Münster v.v. past.
Op de heenweg naar Leer heeft men natuurlijk vertraging en mist zo de aansluiting naar Bremen. Maar; ook vanaf Leer heeft men natuurlijk ook vertraging. Normaal gesproken vertrekt de trein om 26, maar nu met de bus vanaf Leer is het nu 6 na het uur. Alleen de laatste reismogelijkheid vanaf Leer is om 22.36 en aankomst in Groningen is om 0.07 (met overstap in Bad Nieuweschans).
Statler Rail schreef:Mooi zo. Kan station Bunde in 2017 ook gewoon heropend worden. :D
Benieuwd of ze de heropening van station Ihrhove nog doorzetten. Op zich zou je in Ihrhove ook redelijk eenvoudig perrons langs de sporen Leer-Papenburg kunnen aanleggen, aangezien het middelste (van de drie) zijsporen al jaren buiten dienst is. Als je die opbreekt kan je op die plek een perron aanleggen. Alleen weet ik niet of een extra stop in de dienstregeling van de RE Emden-Münster v.v. past.
Dat was in eerste instantie zeker niet de bedoeling. Het station zou exclusief bedoeld zijn voor 'onze' Arriva boemels. Ik verwacht niet dat Ihrhove heropend wordt voordat er een nieuwe brug ligt. Bunde hopelijk wel.
Oh vandaar dat ik allerlei Arriva bussen op de A7 tegenkwam. OA een Arriva Touring Integro1 met op de film: Instructierit
Verder kwam ik tussen N33 en Scheemda een gelede Qbuzz tegen met op de film Zuidhorn. In deze contrije (Winschoten ea) komen sinds de komst van Qbuzz nooit meer gelede bussen, dus ben benieuwd waar die bus heen ging.
Ze hebben het wel verdomd snel gedaan. Met had ook vanaf Winschoten kunnen rijden. Stopbus Winschoten - Leer en snelbus Groningen - Leer hebben dezelfde reistijd van 55 minuten.
Ik snap het niet helemaal. Arriva gaat alleen komende week tussen Groningen en Leer rijden met een snelbus? Waarom alleen deze week?
De bus die vanuit Winschoten gaat rijden aansluitend op de treinserie die NIET doorrijdt naar Nieuweschans is een goede zet! Sluit beter aan op de IC op Leer. Dat houdt in dat de stopbus aansluitend aan de treinserie die WEL doorrijdt naar Nieuweschans komt te vervallen, dat vergt wel goede communicatie met de passagier. Op 9292 is het in ieder geval nog niet correct ingevoerd.
9292 is geen autoriteit (en loopt altijd achter op de NS reisplanner qua trein en treinvervangend vervoer).
Anyways er is elke week een levering van spoor-data (en soms een of meer herstel-leveringen) maar ik vermoed dat het pas volgende week maandag/dinsdag de hele trein-vervangende drgl in de reisplanner staat.
Volgende week zaterdag begint overigens de kerstvakantie, daarom zal die snelbus maar een week rijden gok ik.
Ik begreep dat in Weener ook nog een overwegaankondiging vóór het perron ligt. Die zal er dus wel even uitgesloopt moeten worden, en inderdaad een keervoorziening bouwen. In elk geval zo dat je op seinbeeld weer terug naar Nieuweschans kan. Hoe de Duitse beveiliging precies werkt, weet ik niet, maar 'even' is het nooit.
De snelbussen worden zo ver ik snel kon zien nergens aangegeven op het station. Op de informatieborden staat nog steeds: bussen tussen Nieuweschans en Leer. Dan sta je dus een halfuur te wachten op Nieuweschans voordat de stopbus aan komt zetten. :N Het was misschien tactischer geweest om de nieuwe busdienstregeling pas in te laten gaan op 13 december.