(Eigenlijk moet ik dit natuurlijk ook melden als afwijking in de materieelinzet, want hij rijdt op lijn 436 (vertrek 17.39 uur uit Rotterdam)).
Je spreekt specifiek voor de Connexxion Citea's neem ik aan? De Euro 6 Citea's van Arriva hebben gewoon een Cummins motor. De stads Citea's hebben wel een Fiat motor omdat een Cummins motor daar niet in past.Bee schreef:Dat is niet zo vreemd, want de nieuwe Citea's zijn geleverd met een Euro-VI motor van Fiat en die zijn in alles een stuk geavanceerder dan de oudere motoren.
Het kan ook door de ZF die in de R-net ligt en in de Connexxion(ex-veoliabussen) ligt een Voith en de uitlaat is naar de zijkant toe verwerkt. En dus is die korter en we weten allemaal dat een kortere uitlaat meer herrie geeft. Maar waarschijnlijk zijn er ook wat andere componenten gebruikt dan in de R-net Citea's.Michael schreef:Je spreekt specifiek voor de Connexxion Citea's neem ik aan? De Euro 6 Citea's van Arriva hebben gewoon een Cummins motor. De stads Citea's hebben wel een Fiat motor omdat een Cummins motor daar niet in past.Bee schreef:Dat is niet zo vreemd, want de nieuwe Citea's zijn geleverd met een Euro-VI motor van Fiat en die zijn in alles een stuk geavanceerder dan de oudere motoren.
Je zegt zelf dat het nieuwe zijn. No offense, maar die nieuwe Citea's worden de vanaf de Euro-6-booming alleen met ZF verkocht. ZF'jes zijn stiller en er zitten andere onderdelen in.Hendrik schreef:Zit nu in de TCR 558 / 5896. Die ex-Veolia Citea maakt flink wat meer herrie dan de nieuwe R-Net Citea's...![]()
(Eigenlijk moet ik dit natuurlijk ook melden als afwijking in de materieelinzet, want hij rijdt op lijn 436 (vertrek 17.39 uur uit Rotterdam)).
Bedoel je niet als de R-net Citea's van Zaanstreek? Die hebben ook een DAF motor.OVFlakkee schreef:De Citea's van TCR (589x serie) hebben waarschijnlijk een DAF motor (althans, dit merk staat op het stuur) met een Voith versnellingsbak.
Het motorgeluid van deze serie is vergelijkbaar met de Amba's. Bij de 5893 resoneert er iets bij een bepaald toerental wat echt irritant is.
De R-NET 59xx serie van Connexxion schakelt inderdaad erg vlot over :pos:
Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is waar. Daarom zijn de daken heel zwak, althans wat ik vernomen heb. Ze zouden het dak kunnen aanpassen wat ook bij de HyMove ambassador is gebeurd, maar wat gaat er werkelijk gebeuren.Meltrain schreef:Sandwichplaat?:?
Dat is wel waar, maar ben het toch oneens omdat ik grotendeels bij elke bus wel nodige ruimte ingenomen zie worden door batterijpakketten. Zo gaan alle accu's op het dak van een bus dus zo redelijk is dat niet.nvdw schreef:Een elektromotor neemt veel minder ruimte in dan een zescilinder diesel met transmissie plus brandstoftank, dan kun je in die ruimte al een redelijk accupakket kwijt.
Ook de ramen maken bij een Citea (net als bij de Amba) deel uit van de constructie/stevigheid van de bus en dat is een grote manco bij VDL bussen. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. MAN, Mercedes en Scania's zijn zwaarder maar construtie technisch een stuk beter en veiliger...OmniLezer schreef:Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is waar. Daarom zijn de daken heel zwak, althans wat ik vernomen heb. Ze zouden het dak kunnen aanpassen wat ook bij de HyMove ambassador is gebeurd, maar wat gaat er werkelijk gebeuren.Meltrain schreef:Sandwichplaat?:?
In welke zin bedoel je veiliger? Als ik soms foto's van aanrijdingen voorbij zag komen waar een VDL bus bij betrokken was hebben de bussen zich vaak nog aardig goed gehouden.CSA2 schreef:Ook de ramen maken bij een Citea (net als bij de Amba) deel uit van de constructie/stevigheid van de bus en dat is een grote manco bij VDL bussen. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. MAN, Mercedes en Scania's zijn zwaarder maar construtie technisch een stuk beter en veiliger...
Bij een frontale aanrijding vertonen lagevloersbussen allemaal het zelfde gedrag. Afhankelijk van de snelheid vouwt of krult de bodemplaat en komt de neus naarbinnen, waardoor er de kans bestaat dat chauffeur beklemd raakt.Michael schreef:In welke zin bedoel je veiliger? Als ik soms foto's van aanrijdingen voorbij zag komen waar een VDL bus bij betrokken was hebben de bussen zich vaak nog aardig goed gehouden.CSA2 schreef:Ook de ramen maken bij een Citea (net als bij de Amba) deel uit van de constructie/stevigheid van de bus en dat is een grote manco bij VDL bussen. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. MAN, Mercedes en Scania's zijn zwaarder maar construtie technisch een stuk beter en veiliger...
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 29 gasten