Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 6044 is inmiddels gearriveerd in Alphen aan den Rijn. En zal maandag op de 184 rijden. Merkwaardig is wel, dat de eerste rit in de ochtendspits gereden wordt als lijn 184. En dat er nog een 2e rit is bijgekomen, maar dan als lijn 584, wat officieel belbus is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Op de site van Arriva staan pdf bestanden van een rnet busboekje van lijn 400 ingang augustus 2015 en het nieuwe busboek 2016. Nou zoek ik deze op papier, maar telefonisch zegt Arriva dat deze nooit gedrukt zijn en alleen online beschikbaar. Klopt dit?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Misschien even langs gaan bij een Arriva store in Gouda of Leiden. Wellicht kunnen ze je daar verder helpen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Busboekje van lijn 400 per augustus 2015 was ook op papier beschikbaar.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 6044 is ondertussen gespot op de dienst, ik zag hem vanmiddag op zijn eerste middagrit van lijn 184. Overigens rijdt hij in de traditionele Arriva-kleuren rond, daarmee is het de eerste bus die in deze kleurstelling rondrijdt in Alphen sindsdat Arriva hier is komen rijden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Van de week op stalling Alphen geweest voor werkzaamheden, gelijk even een kijkje genomen in de 6044. Ik vind hem maar wat krapjes qua zitplaatsen, als ik 2 weken geleden een vrijwel volle 184 zag rijden in de ochtendspits...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Lijn 184 kan net zo makkelijk door een 10 meter gereden worden. Als het echt slecht weer is, zit je snel in de problemen met deze bus. Het klopt overigens niet dat dit de eerste bus is in originele arriva kleuren. In Leiden, is er een afgelopen jaar een bus uit HWGO overgekomen (nummer weet ik niet) speciaal voor lijn 269. Overigens zit deze bus in de ochtend spits op een rit lijn 183 naar Alphen aan den Rijn.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die HWGO-bus is de 8381.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat is dat Irisbusje al bijna: 9,4 meter lang zijn die dingen. Maar het aantal zitplaatsen is volgens mij wel een stuk lager dan in een 10 meter Ambassador.sandertjo schreef:Lijn 184 kan net zo makkelijk door een 10 meter gereden worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Even ter inleiding:
De onderstaande quote is geplaatst op 3 september 2015.
Heden ben ik op zoek naar de gegevens juli 2014 - juni 2015 of liefst tot december 2015.
Heeft iemand deze gegevens of een linkje er naartoe?
Bij voor baad dank.
De onderstaande quote is geplaatst op 3 september 2015.
De link bevat document met in en uit stappers per halte in de periode juli 2013 - juni 2014.Thom69 schreef:Overigens, in http://www.hollandrijnland.nl/vergaderi ... aarten.pdf is ook nog het een en ander te vinden over de reizigersaantallen: Groenoord en Sumatrastraat trokken beide rond de 67.000 in- en uitstappers in een jaar, maar Groenoord verliest dus de HOV-status. Verder blijkt dat de halte Leiderdorp Engelendaal aan de provinciale weg (waarschijnlijk per 2017 Q-liner) wel 9090 reizigers per jaar trekt - ik snap niet echt waarom dit dan een HOV-waardige halte zou zijn, zeker gezien de drie haltes in de wijk Leyhof (voor een groot deel op HOV-loopafstand van de halte Leyhof aan de provinciale weg) gezamenlijk rond de 46.000 reizigers per jaar trokken. Lijkt mij dat er veel meer reizigers kunnen profiteren van een HOV-stop bij Leyhof in plaats van Rietschans (R-net) en Engelendaal (Q-liner) op loopafstand van elkaar.
Heden ben ik op zoek naar de gegevens juli 2014 - juni 2015 of liefst tot december 2015.
Heeft iemand deze gegevens of een linkje er naartoe?
Bij voor baad dank.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die logica kan je alleen begrijpen als je in de provincie of gemeente werkt. Anders is het niet mogelijk.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Dat weet ik ook wel. Maar ik ben er even in geïnteresseerd omdat er het tweede helft van het jaar er bij ons het een en anders gaat gebeuren op bus gebied. EN daarom ben ik opzoek naar recente cijfers.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Die ga je niet krijgen, ze zijn nog net geen staatsgeheim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Wil ze wel graag hebben. Want wat er bij ons veranderd is niet niks na ruim 93 jaar.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Er is nog niet eens bekend wat er aanstaande december gaat gebeuren.
Er is voor de komende jaren alleen een ontwikkelplan beschikbaar met daarbij helemaal achterin een overzicht van het aantal CI's en afgelegde kilometers per lijn.
Er is voor de komende jaren alleen een ontwikkelplan beschikbaar met daarbij helemaal achterin een overzicht van het aantal CI's en afgelegde kilometers per lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
@Bee: Dit is een leuk document, maar dit zoek ik niet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Heb je je vraag al bij Arriva, de Provincie Zuid Holland en Holland Rijnland neergelegd? Denk dat zij je verder kunnen helpen, ik heb het document waar je naar vraagt nog niet gezien...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Nee ... ik heb mijn vraag daar nog niet neergelegd. Bedankt voor de tip.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Er rijdt weer Volvo 8700 in ZHN, de 7762 reed vanmiddag op lijn 370.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bedoel je niet toevallig lijn 184?, de 6044 staat namelijk met een defect. Vandaar dat gisteren de 7762 ingezet werd op lijn 184. Als het goed is is dat vandaag ook weer het geval.Z2N schreef:Er rijdt weer Volvo 8700 in ZHN, de 7762 reed vanmiddag op lijn 370.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik zag hem in ieder geval uitladen op het station rond 17:30, ik ging er dus maar van uit dat het op lijn 370 zou zijn. Sowiezo, waarom dan niet gewoon zoals vanouds een Amba'tje meepakken op de 184, dat past prima en vind men in Langeraar ook wel zo prettig...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Waarom ? Daar kan ik je geen antwoord op geven. Wat ik wel weet is dat ze de amba liever op de stadsdienst hebbenZ2N schreef:Ik zag hem in ieder geval uitladen op het station rond 17:30, ik ging er dus maar van uit dat het op lijn 370 zou zijn. Sowiezo, waarom dan niet gewoon zoals vanouds een Amba'tje meepakken op de 184, dat past prima en vind men in Langeraar ook wel zo prettig...
En dat alle 4 de amba's de hele dag op de weg zitten en tussendoor niet binnen komen. Al is een wisseling natuurlijk snel gemaakt. Ook gaat volgens mij de laatste stads-omloop eerder weg dan de dienst van lijn 184
De 7762 hoort oorspronkelijk niet bij ons thuis. En stond een tijd met rode kaart op de stalling. Vanwege een defect aan de 6044 is er een tekort aan materieel op bepaalde tijden. Vandaar dat ze genoodzaakt zijn de 7762 te gebruiken. En die dus in te zetten op lijn 184.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De 6044 is ondertussen hersteld en rijdt weer op de 184. De Volvo 8700 7762 blijft nog even plakken zo te zien, hij rijdt momenteel op de 197 naar Schoonhoven (http://ovzoeker.nl/#A7762), kunnen ze daar alvast langzaamaan wennen aan HOV-bussen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Klopt! Vanmorgen vroeg is hij weer weggegaan, en verplaats naar de vestiging gouda, om daar weer wat probleempjes op te vangen. Helaas zitten wij dan weer met de 6044 ;)Thom69 schreef:De 6044 is ondertussen hersteld en rijdt weer op de 184. De Volvo 8700 7762 blijft nog even plakken zo te zien, hij rijdt momenteel op de 197 naar Schoonhoven (http://ovzoeker.nl/#A7762), kunnen ze daar alvast langzaamaan wennen aan HOV-bussen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De dienstregeling van lijn 50 (Leiden - Haarlem) is in december wel flink gewijzigd. De meeste treinaansluitingen op station Sassenheim zijn vervallen, en aan de frequentie kan ik geen touw meer vastknopen. Volgens mij kun je dit geen kwartiersfrequentie meer noemen, met zoveel gaten van 18 of meer minuten tussen twee ritten. De logica van dit basisuurpatroon is mij blijkbaar ontgaan!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten