Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Op zo'n lange-afstandslijn als lijn 300 is het natuurlijk ook de bedoeling dat je staat. De stoelen zien er overigens uit alsof dat wel comfortabeler is :N
Pim-AllianceB95 schreef:Op zo'n lange-afstandslijn als lijn 300 is het natuurlijk ook de bedoeling dat je staat. De stoelen zien er overigens uit alsof dat wel comfortabeler is :N
Nogmaals, deze bus gaat op lijn 310 rijden.
Nieuw Vennep - Schiphol (- Amsterdam Zuid).
Pim-AllianceB95 schreef:Op zo'n lange-afstandslijn als lijn 300 is het natuurlijk ook de bedoeling dat je staat. De stoelen zien er overigens uit alsof dat wel comfortabeler is :N
Nogmaals, deze bus gaat op lijn 310 rijden.
Nieuw Vennep - Schiphol (- Amsterdam Zuid).
Excuses, dat neemt de bezwaren inderdaad gedeeltelijk weg.
Waarom hebben ze geen Van Hool Dubbelgelede ingezet. Hebben ze al ervaring mee gehad in Utrecht.
Als je de stoelindeling iets aanpast het je meer zitplaatsen. Nu in de Capacity net zo veel of misschien zelfs wel minder zitplaatsen dan in een gewone streekbus, lijkt mij niet erg klant vriendelijk.
Misschien i.v.m. bepaalde punten in Haarlem en uitwijkroutes dat dubbelgeleed daar wat lastiger is. Zijn ook verschrikkelijke bakken als je een keer achteruit moet. Heb dat al een keer in Utrecht gezien, was bijna een halfuur bezig.
Zonnig schreef:Waarom hebben ze geen Van Hool Dubbelgelede ingezet. Hebben ze al ervaring mee gehad in Utrecht.
Als je de stoelindeling iets aanpast het je meer zitplaatsen. Nu in de Capacity net zo veel of misschien zelfs wel minder zitplaatsen dan in een gewone streekbus, lijkt mij niet erg klant vriendelijk.
Gaat niet om zitplaatsen, maar hoeveel mensen je er in totaal in 1x mee kan vervoeren. ik dacht dat 1 stoel als snel 4 staanplaatsen kost, dus om aantal reizigers dat je kan vervoeren te maximaliseren moet het aantal stoelen omlaag.
Wat overigens vrij logisch is als je kijkt naar lijnen 310 en 300 in beide spitsen.
n-evo schreef:Zijn ook verschrikkelijke bakken als je een keer achteruit moet. Heb dat al een keer in Utrecht gezien, was bijna een halfuur bezig.
Dat heeft natuurlijk deels met onervarenheid te maken, in Luxemburg rijden ook dubbelgelede bussen rond en die worden bij de stalling gewoon elke keer weer achteruit ingeparkeerd hoor.
Hendrik schreef:45 zitplaatsen is wel enorm weinig voor zo'n lange bus... Dat is bijna evenveel als in een 12 m-bus!
Niet om vervelend re doen, maar ik weet welke 12meter streekbus met 45 zitplaatsen heb gezien. Meeste streekbussen komen niet verder dan 43 en daarvan komt sowieso 70% niet eens voorbij de 40.
En eerlijk gezegd kon één van de vijf deuren wel weg. Ik denk dat 4 genoeg is.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
De 12 meter streekbussen die hier rondrijden hebben 49 à 53 zitplaatsen maar dan hebben we het wel over hogevloersbussen, bij lagevloersbussen red je dat volgens mij niet. Al moet ik zeggen dat ik gisteren nog in een 10 meter stadsbus zat met 34 zitplaatsen, uiteraard is er dan echt nergens plaats voor een kinderwagen o.i.d.
Niet te vergeten dat deze bus enkel is om te testen voor de lengte. Deze bus is niet van Connexxion. Ik denk ook persoonlijk niet dat de voorkeur van Connexxion uit zal gaan naar 5 deuren.
Zou dus kunnen dat het comfort niet gelijk is aan de andere ZTG(300/310/346/356) bussen.