Die opmerking maakte ik ook meer als dat het beter zou zijn dan wat Breng nu voorstelt, niet dat het een perfecte oplossing zou zijn.
Als je inderdaad de zaterdagfrequentie pakt, dan moet je hier en daar wat maatwerk gaan leveren uiteraard.
Maar ik denk dat je bijv. ook al wat kunt besparen als je bijv. lijn 6 (rijdt zaterdags ook 6x p/u) met de gelede bussen van de Heyendaalshuttle (die dan niet rijdt) uitvoert en dan terug laat vallen naar 4x p/u bijvoorbeeld.
En voor lijnen 9 en 11 geldt bijvoorbeeld dat ze wellicht nog maar deels nodig zijn. Lijn 9 is voor de Heyendaalseweg van groot belang, maar op het stuk Heyendaal-Grave juist weer minder, omdat die het daar vooral van de studenten moet hebben (wellicht dat je tussen Aldenhof en Grave ter vervanging nog een belbus kan instellen). Tegelijk heeft lijn 11 weer dat hij op Beuningen-Dukenburg nog wel nodig is t.b.v. de bediening van de wijken in Beuningen-Zuid, industrieterrein Westkanaaldijk en de wijk Lindenholt-Oost, maar ook hier op Dukenburg-Heyendaal-CS weer minder toevoegt.
Voor lijnen 13 en 15 geldt dan weer een nog ingewikkeldere situatie, waarbij de normale frequenties binnen Wijchen en op Nijmegen CS-Lent Thermion dan wel weer wenselijk zijn, maar die op Dukenburg-Nijmegen CS dan weer aan de hoge kant zou zijn.
(uiteraard heb ik het hier over de Nijmeegse lijnen, de Arnhemse heb ik wat minder kijk op de vakantievraag).