Met baseren op kan je ver komen als je dan ook rekening mee houd dat niet de belangrijke plekken in steden bij alle steden op dezelfde plek zitten.
Dingen die ik zie met mijn mening, die ik hoe dan ook nauwelijks kan geven door het missen van grofwegge frequenties.:
Arriva basis:
lijn 2: Ik zie geen verschil
lijn 3: Een deel van dat rondje in crabbehof is niet goed berijdbaar met een grote bus, al zou het beter verbinden op een alternatieve manier mogelijk zijn.
Lijn 4: Zelfde probleem, Dordtse hout is niet geschikt voor bussen, heeft een laag aantal inwoners en de hele wijk is in loopafstand van ziekenhuis amstelwicjk
Lijn 5/7: Zo'n Ringlijn in sterrenburg word in de praktijk erg onduidelijk en onhandig. Waarom rijd lijn 7 niet naar het centrum?
Lijn 6: Heeft geen zin, er vallen misschien net 10 reizen per dag die nut hebben aan die verbinding omdat er niet word aangesloten op andere lijnen en het grootste deel in loopafstand is van het station waar naartoe word gereden. Keren op andere lijnen kan door de verbinding met de achterkant ook moeilijk, dus rijd dit busje iedere 15 minuten? *zucht*
Lijn 8: Het europaplein zit dus weer zonder bus.
Lijn 10: Ik zie geen verschil
Totaal net: 5/10, Zou kunnen, maar het zou niet echt effectief zijn.
Infrastruct basis:
Sommige lijnen gaan dwars door een hoop historische gebouwen die niet weggehaald kunnen worden, weinig rekening gehouden met draaicircel van tram of haalbaarheid en dekkendheid van idee. *
Ik post binnenkort zelf een volledig tram en bus idee voor dordrecht die realistisch zou moeten werken met vervoersnummers en potentieel OV.
Totaal net: 0/10, Nopenopenopenopenopenopenopenopenope
Gabeseerd op RET?
Lijn 30/31/42: Goede centrum verbinding, al komt het zo te zien niet op de handigste plekjes uit overal.
Lijn 32: Hoe wil je die laten keren in de staart? Voegt niks toe om keerlusje van 3 haltes weg te halen, er vervalt alleen een aardig gebruikte halte.
Lijn 33: Eindelijk naar station stadspolders!
Lijn 34: Sluit eindelijk aan op lijn naar oudelandshoek
Lijn 35: Drakensteynlaan, een van de grootste haltes word hier overgeslagen? wat gaan de ouderen daar van zeggen? Liever over de dubbelsteylaan dan over de Nijhofflaan en prunuslaan!
Lijn 36: Je wil door dat poortje een bus semi-frequent laten gaan? Ja het sluit aan, alleen gaat door het stuk het dichtste bij het station dus het heeft nog steeds weinig nut.
Lijn 37: Gaat alweer niet naar het centrum?
Lijn 58: Andere nummering?
Lijn 39: Nu dat is een goed idee! Helemaal voor!
Lijn 40: Zie ik weinig verschil aan
Lijn 41: Ook geen verschil
Totaal net: 6/10 Heeft goede ideeën maar ook rare dingen waardoor het niet echt effectief zou zijn.
Gebaseerd op connexxion:
Al is het niet de drukste lijn haalt lijn 10 aardig wat passagiers, als je die weghaalt jaag je mensen heel erg de bus uit, slecht idee.
14/15: Prima verbinding energiehuis naar waar precies? Er is geen centrum om met het OV naar toe te gaan.
165/166/266: niet al deze lijnen bestaan nog, en je laat veel grotere gaten vallen in het net.
2: rijd over een filegevoelige route, slecht idee.
3: Jaagt mensen nog verder de bus uit, stadspolders is zijn snelle verbinding kwijt.
4: Keren op de staart, nogmaals. Rijd over een filegevoelige route, slecht idee.
5: ... Hier is zoveel mis mee dat alles opnoemen 10 paginas vol zou worden.
6: Uit alle vermiste verbindingen denk je wel aan deze?
Totaal net: 2/10 Rampzalig. Hiermee jaag je meer dan de helft van je passagiers de bus uit, sterker nog, dichter bij driekwart ipv te werken naar meer mensen die de bus gebruiken ipv de auto. Needankje.
Ik blub in het Drecht.