Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Neem jij ook wel eens een bus van Arriva die overvol zit? Dit is niet alleen vervelend, het is ook nog eens onveilig en bussen komen erdoor te laat of rijden eerder weg . Er is een simpele oplossing: laat Arriva meer bussen inzetten!
Wij ervaren dit probleem in Tilburg, maar het geldt net zo goed in andere steden in Brabant. Wil jij ons helpen om hier iets aan te doen? Teken dan nu onze petitie:
Heb het vandaag ook weer gezien, alleen dan in de 436 in Middelharnis. Dat leek meer op veevervoer dan op openbaar vervoer. Maar daar is de provincie al mee bezig.
En ja, ik weet dat flakkee geen brabant is, maar zeeland (A)
henk1234 schreef:En ja, ik weet dat flakkee geen brabant is, maar zeeland (A)
Helaas je gaat niet door voor de magnetron, flakkee ligt in Zuid- Holland. Wat mij in Breda opvalt is dat TCR niet meer versterkt rond 08:00 naar Avans. Aantal weken is dit wel geweest met soms zelfs 3 Intrego's tegelijk
ER WAS NOG ZOVEEL RUIMTE DAT MIJN FIETS OOK MEE KON.
De petitie is ook niet gestart omdat alle lijnen elke seconde van de dag helemaal vol zitten. Probeer maar eens de bussen van en naar Stappegoor te nemen, vooral rond spitsuren! Daarnaast zijn er ook een aantal stadsbussen in Breda en 's-Hertogenbosch die stampvol zitten.
Maargoed.. als jullie na 1 busritje die mee viel gelijk concluderen dat de Arriva stadsbussen helemaal niet overvol zitten, dan is dat jullie goed recht om dat te vinden.
Als er te weinig bussen rijden had de opdrachtgever scherpere eisen aan de concessie moeten stellen (A)
Het is dus de schuld van de provincie, niet van de busvervoerder.
Zo, dat was mijn bijdrage aan dit topic :pos:
Neem een willekeurige streekbus in Friesland van Arriva buiten de scholierenspits. Altijd vrijwel leeg, op een paar tienermeisjes na die gaan shoppen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Zugführer schreef:Als er te weinig bussen rijden had de opdrachtgever scherpere eisen aan de concessie moeten stellen (A)
Het is dus de schuld van de provincie, niet van de busvervoerder.
Zo, dat was mijn bijdrage aan dit topic :pos:
U heeft gelijk! Daarom worden de handtekeningen ook aan de provincie overhandigt! Er zijn al leden van de gedeputeerde staten benaderd
Oh. Ik ben een frequente spitsreiziger in de regio Breda. Plek zat in de bussen hoor. Ik kan zelfs vrijwel altijd zitten. Overvolle bussen zie ik hier niet meer. Sterker nog: Ik heb daar bij Arriva vrijwel nooit last van gehad. En nog iets: Veolia zette in Breda ook amper gelede bussen in. Die reden altijd alleen op lijn 8 en 119 in de spits. Mijn mening is dat dit topic gewoon is geopend om Arriva even lekker te bashen.
Michael schreef:Oh. Ik ben een frequente spitsreiziger in de regio Breda. Plek zat in de bussen hoor. Ik kan zelfs vrijwel altijd zitten. Overvolle bussen zie ik hier niet meer.
Dan nodig ik je met veel plezier uit op Lijn 327 Breda Bijster - Tilburg Centraal Station de probleemlijn van Concessie West-Brabant. Zowel in Tilburg als in Breda is deze lijn een drama. Daarnaast heeft Arriva niet voor niets Volansbussen omgebouwd tot Brabantliner ipv extra bussen bestellen of T-100 bussen uit een andere concessie gehaald.
Die zie ik regelmatig voorbij komen en ook daar zie ik zat ruimte in: reizigers zorgen er ook zelf voor dat de bussen "overvol" want ze gaan zelfden in het achterste gedeelte staan. Het is dan wel niet de fijnste plek om te staan. Maar er is daar echt wel mogelijkheid voor. En het drukste gedeelte is Hogeschoollaan-CS en daarom is lijn 627 in het leven geroepen. Maar die bussen zijn ook niet vol. zijn En bovendien: Arriva heeft geen Volansbus omgebouwd naar BrabantLiner. Het is dan wel een bus met hetzelfde comfort maar komt uit Bergen op Zoom. (Arriva 7280, Volvo 8900 en die gaat uiteindelijk ook een T100 keuring krijgen. De kickdown functie is ook al aangezet en er zitten al gordels in.) De 7281 is anderhalve week geleden ook overgekomen van Bergen op Zoom naar Breda en gaat waarschijnlijk ook omgebouwd worden naar BrabantLiner.
Maar kun jij wellicht de ritten noemen die volgens jou overvol zijn?
Ik heb zojuist de petitie getekend. Ik ben namelijk van mening dat er erg slecht word in gespeeld op de vragen van de reiziger. Waar ik echter voor vrees is dat Arriva zich wederom gaat verschuilen achter het PvE, precies zoals ze dat deden met de petitie uit Waalwijk en omgeving. Er zal dus ook in deze kwestie glashard worden beweerd dat er geen geld is voor extra en of gelede bussen en dat men de kosten zo laag mogelijk wil houden, omdat dit anders doorberekend moet worden op de reizigers. Kortom, de petitie is prima, maar helaas nutteloos.
Nu zullen andere leden op dit forum vermoedelijk gaan reageren met de opmerking: "Waarom onderteken je dan toch de petitie, als je toch zegt dat het nutteloos is?"
1. Om mijn persoonlijke onvrede over Arriva te uiten.
2. Omdat het kan.
Maar een advies wat ik al vaker heb gegeven over dit soort kwesties, zal ik wederom geven: klachten over de bussen niet bij Arriva neerleggen, maar alles verzamelen en dan bij de provincie neer leggen!
Misschien een extra tip voor de opsteller(s) van de petitie: probeer contact te leggen met de personen die verantwoordelijk waren/zijn voor de petitie "langestraat" tegen Arriva, zodat er misschien gezamenlijk iets meer bereikt kan worden.
Ik begrijp uit de reacties die inmiddels geplaatst zijn binnen dit topic dat de problematiek in Breda ook geen einde kent, dus lijkt het mij verstandig dat er eens door een onafhankelijke partij gekeken moet gaan worden naar de vragen van de reiziger en of de provincie hier aan voldoet. Nogmaals Arriva zal zich ten alle tijden verschuilen achter het PvE en blijft op die manier enigszins buiten schot.
Tsja, overvolle bussen. Overvolle treinen. Wil de vervoerder wat gaan spreiden door in overleg met de grootste gebruikers, dan staan ineens alle klagers op hun achterste poten omdat ze dan niet meer een bijbaan kunnen hebben.
Het zal altijd een probleem blijven, lijnen naar een grote schoollocatie. Want dat is wat ik lees. Een petitie omdat de lijn naar het Stappegoor vol zou zitten. Ja waarschijnlijk om 8.05 en 8.10, maar niet om 7.50 en 7.55. Het probleem is dat iedereen op hetzelfde moment aanwezig moet zijn en dat al deze mensen ook geen minuut te vroeg aanwezig willen zijn. Kom een kwartier eerder en je zult zien dat het minder gezellig is in de bus en je kunt dan nog rustig een bakkie doen.
Ik kan niet spreken over Tilburg, omdat ik daar niet kom. (alhoewel daar vroeger in de ochtend altijd stewards aanwezig waren om extra bussen naar de Stappegoor aan te sturen) Maar ik geloof dat in de regio Breda Arriva toch redelijk de drukke bussen in de gaten houd en ook versterking in zet. Soms tot het absurde af. Hierbij doel ik op de middag versterking op lijn 123 omdat anders een aantal reizigers meer dan 15 minuten moeten staan (naar Made) en dat mag niet volgens de eisen van de concessie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Kijk naar de regio Arnhem Nijmegen, precies hetzelfde op sommige bussen (bijvoorbeeld lijn 10 en 89). Elke regio heeft altijd wel extreem drukke lijnen, waarbij niet overal een zitplaats geboden kan worden. Om die reden hebben bussen ook staanplaatsen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Ik ben het roerend met huibe eens. Het gaat echt om de piekmomenten in het drukste uurblok in de spits. En ik zie ook niet in waarom een spitsreiziger niet zou kunnen staan, zeker studenten niet. Verder krijg ik de indruk dat Arriva de knelpunten wel volgt, waar vorig jaar de grootste problemen waren zijn nu frequentieverhogingen in d edienstregeling: lijn 119, Volans Oosterhout en de Brabantliners. En ik zie talloze TCR bussen in de ochtend- en middagspits rijden, dus mijn indruk is dat Arriva meer versterkt dan Veolia.
Gezien het contract is het ook niet te hopen dat de provincie hier in mee gaat. Meer bussen in de spits betekent namelijk minder bussen in voornamelijk de avonduren en het weekend. Er is nu al veel ongenoegen geuit over mindere bereikbaarheid van de kleine kernen, dat wordt alleen maar erger.
huibe schreef:Tsja, overvolle bussen. Overvolle treinen. Wil de vervoerder wat gaan spreiden door in overleg met de grootste gebruikers, dan staan ineens alle klagers op hun achterste poten omdat ze dan niet meer een bijbaan kunnen hebben.
Het zal altijd een probleem blijven, lijnen naar een grote schoollocatie. Want dat is wat ik lees. Een petitie omdat de lijn naar het Stappegoor vol zou zitten. Ja waarschijnlijk om 8.05 en 8.10, maar niet om 7.50 en 7.55. Het probleem is dat iedereen op hetzelfde moment aanwezig moet zijn en dat al deze mensen ook geen minuut te vroeg aanwezig willen zijn. Kom een kwartier eerder en je zult zien dat het minder gezellig is in de bus en je kunt dan nog rustig een bakkie doen.
Ik kan niet spreken over Tilburg, omdat ik daar niet kom. (alhoewel daar vroeger in de ochtend altijd stewards aanwezig waren om extra bussen naar de Stappegoor aan te sturen) Maar ik geloof dat in de regio Breda Arriva toch redelijk de drukke bussen in de gaten houd en ook versterking in zet. Soms tot het absurde af. Hierbij doel ik op de middag versterking op lijn 123 omdat anders een aantal reizigers meer dan 15 minuten moeten staan (naar Made) en dat mag niet volgens de eisen van de concessie.
'Ik kan niet spreken over Tilburg, omdat ik daar nooit kom', ja dat blijkt wel! Daar heb je namelijk wel buslijnen die stampvol zitten. En het gaat er niet alleen om dat mensen niet even moeten staan in een bus, maar het gaat om de veiligheid. Ik heb zelf een tijd geleden meegemaakt in een te volle bus, waarbij de buschauffeur moest remmen, waardoor een oudere vrouw viel en gewond raakte.
Ik kan niet beloven dat de petitie alle busproblemen oplossen, maar we kunnen wel onze uiterste best doen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen voortaan veilig de bus kunnen pakken in Tilburg