Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
wilburg22 schreef:Vanochtend 9 bakken koploper richting Den haag CS vanaf dordt, onbekend trein nummer.
Later op den haag CS zag ik plan V staan maar ik moest te snel overstappen op de tram om te zien op welke lijn, volgensmij 2+2+2, mogelijk zelfs 8 bakken als ik het goed zag met binnenrijden.
Ik zal wel me wel verkeken hebben , zou niet de eerste keer zijn de laatste tijd, migraines helpen niet mee. De reden waarom ik in den haag was ook niet (Begrafenis). Sorry pardon.
MetroRET schreef:Ze zijn allemaal opgesteld in Nijmegen en Maastricht.
Bijna allemaal, er staat nog een halve in Amersfoort t.b.v. de herinstructie koppelen. Was het niet toevallig de Mat '54 766? Die stond immers voor werkzaamheden bij NedTrain Leidschendam en dan is Den Haag wel in de buurt. Op de kleur en lengte na lijkt dat qua vorm ook wel het meest op Plan V.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
wilburg22 schreef:Vanochtend 9 bakken koploper richting Den haag CS vanaf dordt, onbekend trein nummer.
Is de treinserie [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie]. En het is ook geen afwijking. In de spits wordt de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] vrijwel altijd met 9 of 10 bakken ICM gereden. Voorheen reed er zelfs 1 trein van Venlo naar Den Haag met 12 bakken ICM.
De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] kent inderdaad standaard allerlei samenstellingen ICM: 3, 4, 7, 8, 9, 10 en 11 bakken. Onlangs reed een [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] met 12 bakken, maar voor zover ik weet is dat niet planmatig.
12 bakken is nu niet meer planmatig inderdaad. Een paar jaar terug reed er 1 trein van Venlo naar Den Haag CS planmatig met 12 bakken ICM. Dat was die om 7:39 uit Breda vertrok. (1920 als ik het goed heb)
Over de IC 1900 gesproken. Vanmiddag stond er een IC 1900 richting Den Haag op R'dam Centraal. Dat was dit keer een VIRM-6 (8652). Dat was om 15:44. Dat is een mooie afwijking en die 9 tot 12 bakken ICM op de 1900 vindt je wel vaker in de ochtend rond 9:00 bij Schiedam. Daar zie ik ze dan altijd rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik schreef:De [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] kent inderdaad standaard allerlei samenstellingen ICM: 3, 4, 7, 8, 9, 10 en 11 bakken. Onlangs reed een [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] met 12 bakken, maar voor zover ik weet is dat niet planmatig.
NS blijkt al jaren niet in staat ICM-drietjes en viertjes uit elkaar te houden, dus die 12 bakken zijn ook niet verbazingwekkend. Eerder opvallend dat ik nooit een melding van meer dan 12 bakken langs heb zien komen.
Over 12 bakken gesproken: die reden er vandaag ook in de 559 terwijl 10 daar meen ik gebruikelijker is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
ICM tot 15 bakken, zowel 4+4+4+3 als 3+3+3+3+3
VIRM tot 14 bakken, 4+4+6
DDZ tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4 (inderdaad technisch niet mogelijk)
SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
SGM tot 9 bakken, 3+3+3
De langste SGM die ooit rond 1.00 uur bij Amsterdam Centraal kwam voorrijden om mij en nog een handje vol reizigers als stoptrein in de richting Zaandam/Alkmaar te brengen bestond uit 15 bakken, ik wist niet wat ik zag maar rond dat tijdstip waren ze wel vaker wat gek in de weer!
MetroRET schreef:SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
3 stellen SLT gekoppeld mag niet. Als 3 stellen SLT gekoppeld zijn is er het probleem dat er een stel vaak de andere kant op wil dan de rest.Of dat moet inmiddels al opgelost zijn.
Daniel schreef:ICM kan tot 15 bakken, mits de perronlengtes het toelaten.
In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.
MetroRET schreef:SLT tot 12 bakken, 6+6, 4+4+4, niet toegelaten, SLT-14 is maximum technisch mogelijk.
3 stellen SLT gekoppeld mag niet. Als 3 stellen SLT gekoppeld zijn is er het probleem dat er een stel vaak de andere kant op wil dan de rest.Of dat moet inmiddels al opgelost zijn.
"In de reizigersdienst (nog) niet toegestaan, betreft toelating ProRail"
SLT zou met maximaal 16 bakken moeten kunnen rijden (6+6+4 vormt dan een trein van 270 meter).
Michael schreef:In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.
12 bakken is dan ook de norm voor binnenlandse Intercity's, langere treinen zijn bijna nergens mogelijk. De uitzonderingen zijn Utrecht-Zwolle (waar tot de opening van de Hanzelijn treinen van maximaal 15 bakken gebruikelijk waren) en Utrecht-Hengelo.
Ik dacht dat ik nog niet wakker was vanmorgen, maar omstreeks 9.00 stond toch echt Ambassador 4203 gereed op station Amersfoort als lijn 19 naar Begraafplaats Rusthof. Display toonde dit ook gewoon.
reisthijs schreef:SLT zou met maximaal 16 bakken moeten kunnen rijden (6+6+4 vormt dan een trein van 270 meter).
Michael schreef:In de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] is 12 bakken het maximum. Op een aantal stations is het perron te kort voor meer dan 12 bakken. Breda is daar 1 van.
12 bakken is dan ook de norm voor binnenlandse Intercity's, langere treinen zijn bijna nergens mogelijk. De uitzonderingen zijn Utrecht-Zwolle (waar tot de opening van de Hanzelijn treinen van maximaal 15 bakken gebruikelijk waren) en Utrecht-Hengelo.
Maar een koploper (ICM) bak is 26,4 meter. Bij een SLT kan wel met 4 2400 treinen ofwel die 16 bakken kunnen rijden en dan nog speling hebben. Een 12 bakken ICM is ook wel 310 meter lang ongeveer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
STF schreef:De langste SGM die ooit rond 1.00 uur bij Amsterdam Centraal kwam voorrijden om mij en nog een handje vol reizigers als stoptrein in de richting Zaandam/Alkmaar te brengen bestond uit 15 bakken, ik wist niet wat ik zag maar rond dat tijdstip waren ze wel vaker wat gek in de weer!
Zal vast een logistiek dingetje zijn om al het materieel voor de volgende ochtend op de juiste standplaats te hebben.
OmniLezer schreef:Maar een koploper (ICM) bak is 26,4 meter. Bij een SLT kan wel met 4 2400 treinen ofwel die 16 bakken kunnen rijden en dan nog speling hebben. Een 12 bakken ICM is ook wel 310 meter lang ongeveer.
Het gaat niet alleen om de vraag of het langs de perrons past, er is per materieeltype ook een maximum aan het aantal stellen dat gecombineerd kan rijden.
Daarnaast is een SLT geen Intercity, bij de bestelling van SLT had NS als eis gesteld dat er treinen van maximaal 270 m samengesteld moesten kunnen worden, dat is de normlengte voor sprinterstations op drukke trajecten.
Ik had vanavond de 1668 van Almelo naar Amersfoort die in Almelo nog met 7 bakken ICM reed, maar juist toen het wat drukker begon te worden in Deventer het achterste drietje achterliet. Komt een beetje ongebruikelijk op me over want meestal rijden de treinen juist in Twente wat korter en komt er in Deventer juist iets bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...