Dordrecht - Arnhem is nou niet echt een gigantische reizigersstroom. Daarnaast sla je daar sowieso de plank mis, want dat is nu al een kwartier sneller via Rotterdam.
OVinspecteur schreef:Het aantal reizigers van tussenhaltes als Lage Zwaluwe kun je niet als maatstaf gebruiken voor de frequentie van de treinen. Tussen Dordrecht en Breda zijn geen andere bevolkingsconcentraties van betekenis, maar zelf zijn ze dat wel en ze liggen maar 17 minuten van elkaar verwijderd (non-stop althans).
Ehm, heb je het bericht (en de voorgaande van mij) waar je op reageert überhaupt wel gelezen? Ik zeg namelijk nergens dat je ook maar twee reizigerstreinen langs Lage Zwaluwe wilt hebben (dat is wat jij er nu van maakt) als daar 2x/uur gestopt wordt. Je zou juist in het ideale geval een Sprinter in uurdienst vanuit zowel Breda als Roosendaal willen hebben aangevuld met een uurdienst met een zonetrein uit zowel Breda als Roosendaal die dan Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid overslaat.
Dordrecht Zuid zou trouwens in zuidelijke richting verplaatst moeten worden tot bij de afrit van de N3. Daar zou het dan extra reizigers kunnen trekken o.a. doordat alle bussen van en naar de Hoekse Waard er kunnen stoppen en vanwege de fietsroutes die erlangs lopen. Maar het blijft al jaren alleen bij woorden helaas.
Gelukkig blijft het bij woorden ja. Dat station zou op een nog idiotere plek komen te liggen dan waar het nu al ligt als je het naar de Zuidendijk verplaatst. Voor een overstappunt vanuit de Hoekse Waard ligt het volstrekt onaantrekkelijk, dat stapt op het CS veel comfortabeler over. En de fietsroutes zijn leuk en aardig, maar die ligging levert op dat je vanuit Crabbehof en een flink deel van Sterrenburg eerst een stuk de verkeerde kant op moet fietsen waardoor het aantrekkelijker wordt om de fiets naar het centraal station te pakken.
En dan heb ik het nog nieteens over het totale gebrek aan sociale veiligheid op die plek in de middle of nowhere.
Op het huidige station zit er al geenenkele ruit meer in de abri's en dat ligt nog iets meer in de bewoonde wereld dan die nieuwe plek.