Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
HOOGEVEEN - De nieuwe stadsbusdiensten in Hoogeveen, Assen en Meppel kunnen wel eens model staan voor het toekomstig vervoer in andere delen van Drenthe en Groningen.
In alle drie de steden verzorgen de bussen niet alleen het reguliere openbaar vervoer, maar ook het vervoer voor specifieke doelgroepen, zoals leerlingen en WMO'ers.
Lees meer
-----
Dit lijkt me toch wel een zorgelijke ontwikkeling. Op deze manier kan je eigenlijk elke stadsdienst die niet of nauwelijks functioneert wel om gaan zetten naar een vrijwilligersdienst.
HOOGEVEEN - De nieuwe stadsbusdiensten in Hoogeveen, Assen en Meppel kunnen wel eens model staan voor het toekomstig vervoer in andere delen van Drenthe en Groningen.
In alle drie de steden verzorgen de bussen niet alleen het reguliere openbaar vervoer, maar ook het vervoer voor specifieke doelgroepen, zoals leerlingen en WMO'ers.
Lees meer
-----
Dit lijkt me toch wel een zorgelijke ontwikkeling. Op deze manier kan je eigenlijk elke stadsdienst die niet of nauwelijks functioneert wel om gaan zetten naar een vrijwilligersdienst.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Ik dacht dat (in ieder geval een deel van) deze stadsdiensten met betaald personeel werden gereden.
Het doelgroepen vervoer en openbaar vervoer combineren vind ik een heel geschikte oplossing voor steden van kleine omvang zolang de route maar logisch en redelijk direct blijft.
Het doelgroepen vervoer en openbaar vervoer combineren vind ik een heel geschikte oplossing voor steden van kleine omvang zolang de route maar logisch en redelijk direct blijft.
Ik heb geen onderschrift
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Er is nog een lange weg te gaan voor mijn gevoel voor de betreffende diensten, vooral op het gebied van reisinformatie en betaalwijze. Ik krijg bijvoorbeeld de Cityline in Assen niet te zien in de planners en ik kan er niet met mijn OV-Chipkaart betalen.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Het is dan officieel geen ov
Ik heb geen onderschrift
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
De bussen in Assen en Hoogeveen worden voor zover ik weet gewoon met betaald personeel gereden. In Meppel wordt alleen in de spits met betaald personeel gereden. Cityline, de Bij en stadsbus Meppel worden georganiseerd en betaald door de gemeenten zelf (zoals in bijvoorbeeld Noord-Amerika ook het geval is) en worden gecombineerd met het doelgroepen vervoer. Daardoor krijg je een heel efficiënt product. Dat het door de gemeenten wordt georganiseerd verklaart waarschijnlijk ook waarom het niet in de reisplanners voorkomt en waarom ze hun eigen tariefsysteem hebben.
Basislijn
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Als ik de oud-chauffeurs mag geloven zijn de Hoogeveeners vrijwilligers, maar goed of die mensen nou een betrouwbare bron zijn
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
De Bij wordt gereden door Connexxion, ik vermoed dat de dienst wordt gereden door taxichauffeurs aangezien men ook met 8-persoonsbusjes rijdt. Er zijn ook reismaatjes (soort van begeleiders) actief, en dat zijn wel vrijwilligers.
Basislijn
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
In Meppel is de situatie die Lijn65 schetst volgens mij ook het geval. In Meppel kun je nu overigens ook met OV-chipkaart betalen voor de stadsbus.
Re: Busvervoer Assen, Meppel en Hoogeveen mogelijk model voor rest van Drenthe
Alle drie de diensten worden gereden door professionele chauffeurs en er kan niet betaald worden per OVC. Het is officieel geen openbaar vervoer en daarom is de OVC er ook niet geldig. Je zal de stadslijnen dan ook niet op de reguliere haltepalen zien staan, ze hebben eigen haltepalen enzo.
Voor wat betreft Meppel: daar betaal je normaal 2 euro, maar door het laten zien van je OVC betaal je maar één euro. Ook daar is de OVC dus niet geldig, het is een soort van kortingsproduct.
Voor wat betreft Meppel: daar betaal je normaal 2 euro, maar door het laten zien van je OVC betaal je maar één euro. Ook daar is de OVC dus niet geldig, het is een soort van kortingsproduct.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten