Je maakt zelf ook een klein slippertje, door een citaat van mijn hand van 30 april in JWM's mond te leggen.MdJ schreef:Je maakt hier alleen een grote fout: Het focussen op openbaar vervoer. Openbaar vervoer is een middel, geen doel op zich. Openbaar vervoer is een middel om je te verplaatsen, waarbij openbaar vervoer - voor dit forum - de hoofdmodaliteit is.JWM schreef:Dit forum gaat volgens mij over OV in Nederland, en dus niet over het optimaal toepassen van de benenwagen van potentiële passagiers. Met dat argument kunnen er nog een hoop lijnen worden opgeheven.Ardan schreef:Waarom niet?
Het nadeel van openbaar vervoer is dat de instaphalte op de plek is waar je niet bent en je uitstaphalte op een plek is waar je niet wilt zijn, dus fietsen / lopen / auto (P+R) is daarvoor belangrijk om daar wel te komen. En daarom kun je het wel daar over hebben, zolang het maar over het vervoerskundige aspect uitgaat. Niemand interesseert het (in deze context) of je moet lopen op hakken van tenminste 12 cm, of sneakers ook wel kunnen.
Inderdaad, wie het OV gebruikt zal óók wel eens een stukje moeten lopen. Bedoel je dat met "vervoerskundig"?
Mijn opmerking ging over het opheffen van haltes en lijnen met als argument dat de gebruikers ook zouden kunnen lopen. Een waarheid als een koe, en tegelijk een dooddoener van jewelste.