Korte vragen #18
Re: Korte vragen #18
Ghehe grappig dat precies de Duitser het Nederlandse Emmerik gebruikt, terwijl (vrijwel) alle Nederlanders gewoon Emmerich gebruiken
Re: Korte vragen #18
Mijn vader heeft meer dan tien jaar op vijftien kilometer van Emmerich gewoond. In de grensstreek is »Emmerik« best nog wel gangbaar.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Korte vragen #18
In de grensstreek zijn het dan ook halve Duitsers
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Korte vragen #18
Zijn er treinconducteurs die geen HC zijn?
Re: Korte vragen #18
Ja, Op elke trein waarop zich meerdere conducteurs bevinden is er maar één hoofdconducteur/chef trein.
Als je het hebt over de bevoegdheden, er waren een jaar of wat geleden treinsurveillanten, geen idee wat daarmee gebeurd is. Wel zijn er enkele conducteurs die geen BOA hebben en dus geen uitstellen en processen verbaal mogen schrijven.
Als je het hebt over de bevoegdheden, er waren een jaar of wat geleden treinsurveillanten, geen idee wat daarmee gebeurd is. Wel zijn er enkele conducteurs die geen BOA hebben en dus geen uitstellen en processen verbaal mogen schrijven.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: Korte vragen #18
Dus de functie is conducteur, maar de titel op de trein is HC? Tenzij er 2 zijn, dan is 1 HC?
Re: Korte vragen #18
Vanochtend reed 'vanwege een verstoring elders' dan 825 niet verder dan Amsterdam Centraal. Neem aan dat dat te maken had met de verstoring tussen Geldermalsen en Den Bosch.
Even een vraagje hierover: als alle werkzaamheden rond Utrecht af zijn, wordt het dan wel makkelijker voor IC's uit de richting Amsterdam om daar te keren? Lijkt mij dat reizigers tussen Amsterdam en Utrecht niet happy worden als bij iedere verstoring 'elders' de helft van de IC's eruit worden geknikkerd...
Even een vraagje hierover: als alle werkzaamheden rond Utrecht af zijn, wordt het dan wel makkelijker voor IC's uit de richting Amsterdam om daar te keren? Lijkt mij dat reizigers tussen Amsterdam en Utrecht niet happy worden als bij iedere verstoring 'elders' de helft van de IC's eruit worden geknikkerd...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #18
Ik meende te hebben gelezen dat je dan op de terugweg moet linksrijden tot Maarssen ofzo :')VIRM schreef:Vanochtend reed 'vanwege een verstoring elders' dan 825 niet verder dan Amsterdam Centraal. Neem aan dat dat te maken had met de verstoring tussen Geldermalsen en Den Bosch.
Even een vraagje hierover: als alle werkzaamheden rond Utrecht af zijn, wordt het dan wel makkelijker voor IC's uit de richting Amsterdam om daar te keren? Lijkt mij dat reizigers tussen Amsterdam en Utrecht niet happy worden als bij iedere verstoring 'elders' de helft van de IC's eruit worden geknikkerd...
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #18
Daar waar je met pek en veren en brandende toortsen wordt weggevoerd als je om een dienstregeling vraagt ja? :DAking schreef:Somda?
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Ja, zodra spoor 14 en 15 weer in dienst zijn kan je makkelijker keren met die ICs. Dan kunnen ze op het emplacement Utrecht Centraal doorwisselen om naar spoor 15 te gaan, vervolgens door naar de sporen op OZ die centraal bediend gebied worden om kop te maken en dan kan je vervolgens weer naar spoor 7 terug om richting Amsterdam te vertrekken.VIRM schreef:Even een vraagje hierover: als alle werkzaamheden rond Utrecht af zijn, wordt het dan wel makkelijker voor IC's uit de richting Amsterdam om daar te keren? Lijkt mij dat reizigers tussen Amsterdam en Utrecht niet happy worden als bij iedere verstoring 'elders' de helft van de IC's eruit worden geknikkerd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #18
Nee, de functie is Hoofdconducteur, en als er twee conducteurs zijn is er 1 chef trein (normaal gesproken degene die er het langst op zit).Littlebusdriver schreef:Dus de functie is conducteur, maar de titel op de trein is HC? Tenzij er 2 zijn, dan is 1 HC?
Re: Korte vragen #18
De naam 'hoofdconducteur' is dus eigenlijk best overrated want iedereen is hoofdconducteur. Zal wel een historisch overblijfseltje zijn?
Ik doe ook maar wat
- AppleMoose
- Berichten: 6061
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Korte vragen #18
Ja. Nog niet zo heel lang geleden had je de functies conducteur en hoofdconducteur. Als ik het goed heb mocht een conducteur nooit alleen de trein op. Toen is besloten de functie van conducteur te schrappen en moest iedereen de papieren voor HC halen. Er is nog een tijdje gewerkt met een light-variant van de functie conducteur (treinsurveillant), maar dat is blijkbaar ook niet zo'n succes geweest. Je hoort er niks meer over en mijn vermoeden is dat de meesten doorgestroomd zijn naar functies als HC of servicemedewerker.
Goh.
Re: Korte vragen #18
Buiten de spitsuren zijn er ook nauwelijks nog treinen die qua lengte een tweede conducteur nodig hebben.
Re: Korte vragen #18
Zijn goedkope treinkaartjes zoals de Kruidvat die nu verkoopt ook geldig in de Intercity naar Brussel?
Re: Korte vragen #18
Ja, maar alleen tot de grens bij Roosendaal.
Re: Korte vragen #18
Ja, maar alleen binnen Nederland.
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #18
Zijn er in Nederland buslijnen die volledig kostendekkend zijn, dus dat er geen subsidie naar toe moet? Zo ja, welke buslijnen zijn dan volledig kostendekkend?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #18
Daar heeft michiel71 vast een bevestigend antwoord op :Y
Re: Korte vragen #18
Alsjeblieft niet... :X
Het Qliner-netwerk rond Groningen was volgens mij 99% rendabel, daar zullen dus ongetwijfeld rendabele lijnen tussen zitten dan.
Het Qliner-netwerk rond Groningen was volgens mij 99% rendabel, daar zullen dus ongetwijfeld rendabele lijnen tussen zitten dan.
Re: Korte vragen #18
Zat het stadsvervoer in Almere ook niet vrij hoog?
De Rotterdamse trams en metro's rijden vanaf eind dit jaar vrijwel zonder subsidie: alleen de onderhoudskosten moeten nog door de MRDH betaald worden.
De Rotterdamse trams en metro's rijden vanaf eind dit jaar vrijwel zonder subsidie: alleen de onderhoudskosten moeten nog door de MRDH betaald worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Korte vragen #18
Met zekerheid durf ik het niet te zeggen maar ik denk dat lijn 123 (Breda-Raamsdonksveer) ook wel zonder subsidie gereden kan worden. Dat is zo'n beetje het goudmijntje van Breda. Deze lijn moet in het schoolseizoen zelfs standaard versterkt worden anders krijg je niet alle reizigers mee.
Re: Korte vragen #18
De beste kanshebbers zijn trouwens de drukke sneldiensten in de Randstad, zoals de R-net lijnen in Waterland, lijn 300/310 van Amstelland en lijn 370 in ZHN.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Daar helpen ze momenteel vooral de glashandel aan een hoge kostendekkingsgraadMeltrain schreef:Zat het stadsvervoer in Almere ook niet vrij hoog?
Is 't dan juist niet minder kostendekkend? Immers moeten de reizigers in dat geval dus de kosten van twee bussen+chauffeur opbrengen i.p.v. die van eentje.Michael schreef:Met zekerheid durf ik het niet te zeggen maar ik denk dat lijn 123 (Breda-Raamsdonksveer) ook wel zonder subsidie gereden kan worden. Dat is zo'n beetje het goudmijntje van Breda. Deze lijn moet in het schoolseizoen zelfs standaard versterkt worden anders krijg je niet alle reizigers mee.
Ik heb er geen exacte cijfers bij, maar de lijnen door Krispijn in Dordrecht zijn allicht ook nog wel kanshebbers: niet persé door de bezetting maar doordat er daar echt extreem veel wagenverkoop is ondanks dat die reizigers dan doodleuk het dubbele betalen van wat een ritje met de OV-chipkaart zou kosten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #18
Er zullen maar weinig reguliere OV-lijnen kostendekkend zijn. Een bus + chauffeur kost al snel €100,- per uur en dit zou dan geheel uit de reizigersopbrengsten moeten worden bekostigd. Reken dan maar uit hoeveel passagiers er moeten mee rijden voor welk tarief (en dat dan op alle ritten die in de dienstregeling staan).
Dat er wordt versterkt op lijn 123 Breda - Made heeft te maken met het feit dat passagiers van de provincie niet meer dan 15 minuten mogen staan. Anders had het op de meeste ritten gewoon in 1 bus gepast.
Dat er wordt versterkt op lijn 123 Breda - Made heeft te maken met het feit dat passagiers van de provincie niet meer dan 15 minuten mogen staan. Anders had het op de meeste ritten gewoon in 1 bus gepast.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten