En moederbedrijf van Syntus.Bee schreef:Keolis is in dit geval beter bekend als Eurobahn.
Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Zelfs op de site van Eurobahn wordt expliciet over "KEOLIS Deutschland" gesproken.Bee schreef:Keolis is in dit geval beter bekend als Eurobahn.
Maar komt de naam van de vervoerder eigenlijk wel op de treinstellen te staan?
Keolis geeft ook nog wat informatie over de frequenties:
- S1 krijgt de frequenties uit de openingspost, dus 4x/uur tussen Dortmund en Essen, 2x/uur tussen Essen en Duisburg en 3x/uur tussen Duisburg en Solingen. 's Avonds rijdt deze lijn 2x/uur over het gehele traject.
- S4 rijdt altijd 2x/uur over het gehele traject, tijdens de brede spits aangevuld tot 4x/uur tussen Dortmund Lütgendortmund en Unna-Königsborn
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
De vervoerder zal geen eigen huisstijl hebben, maar ergens een naam of logo zal er wel zijn.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Er is geen bezwaar gemaakt tegen de gunning van de concessies aan Abellio en Keolis, waarmee de gunning nu definitief is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
In het eerste kwartaal van 2017 wordt gestart met het bouwen van de stations op het traject Gelsenkirchen-Buer Nord en Recklingshausen. Nieuwe stations zijn Herte Mitte en Herten Westerholt. Gelsenkirchen-Buer Nord krijgt nieuwe perrons, omdat het huidige perron na de aftakking van de lijn naar Haltern ligt.
Bron: http://mediencenter.vrr.de/presse/Planu ... r_2017.php
Bron: http://mediencenter.vrr.de/presse/Planu ... r_2017.php
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Jammer. Herten is nu de grootste stad in Duitsland zonder station.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Hoezo jammer, daar komt toch gewoon een andere stad voor in de plaats?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Ja Nordhorn, maar die krijgt ook een trein. Gaat ten koste van bussen. :N
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Wordt dat een aftakking van de S9?
Ik doe ook maar wat
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Ja, nu eindigt een deel van de treinen in Bottrop Hbf, er wordt maar een keer tussen Bottrop en Haltern gereden. Straks als er nog maar 2x/uur wordt gereden blijft er 1x/uur naar Haltern gereden worden en komt daar 1x/uur naar Recklinghausen bij, er eindigen dan geen treinen in Bottrop meer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Voor de nummers 1 (Herten), 2 (Nordhorn) en 6 (Kamp-Lintfort) van de tien grootste steden zonder treinverbinding is nu een treinverbinding in ontwikkeling. De nummer vijf (Aurich) is helaas enige jaren terug afgevallen toen daar aan een treinverbinding werd gewerkt. De lijst met steden met 20.000 inwoners of meer zonder reizigersvervoer per spoor neemt daardoor af van 51 naar 48.regenmaker schreef:Ja Nordhorn, maar die krijgt ook een trein. Gaat ten koste van bussen. :N
Grootste plaats waarvoor op dit moment geen treinverbinding naar gepland is wordt Bergkamen, daarvan ligt het stadhuis nu op vijf kilometer afstand van station Kamen (tussen Dortmund en Hamm).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Men is een beetje met de toekomstige lijnnummers gaan schuiven.
De RB Dortmund - Gelsenkirchen - Oberhausen - Duisburg, die tot nu toe bekend was als de RB3, zal het nummer RB32 gaan krijgen. Dat kan omdat in december 2018 dit nummer zal verdwijnen voor de treindienst Wesel - Bocholt. Zo wordt een dubbelnummering van RE3 en RB3 voorkomen.
De RB Wesel - Essen - Wuppertal, die tot nu toe bekend was als de RB41, zal toch een RE worden, en wel de RE49, omdat dit nummer beter aansluit bij de S9 waarmee deels parallel wordt gereden.
De RB Dortmund - Gelsenkirchen - Oberhausen - Duisburg, die tot nu toe bekend was als de RB3, zal het nummer RB32 gaan krijgen. Dat kan omdat in december 2018 dit nummer zal verdwijnen voor de treindienst Wesel - Bocholt. Zo wordt een dubbelnummering van RE3 en RB3 voorkomen.
De RB Wesel - Essen - Wuppertal, die tot nu toe bekend was als de RB41, zal toch een RE worden, en wel de RE49, omdat dit nummer beter aansluit bij de S9 waarmee deels parallel wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Het eerste gerenoveerde treinstel van het type 422 voor de lijnen S1 en S4 komt binnenkort in dienst: http://www1.wdr.de/nachrichten/ruhrgebi ... n-100.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Het artikel impliceert dat alle S-Bahnlijnen de groene kleurstelling krijgen, maar de S5, S6, S8, S11, S12, S13/S19 en S23 blijven voorlopig bij DB en S7 bij Abellio. Behouden de treinen op die lijnen wel hun huidige kleurstelling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Er staat geen termijn toch
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 11:28
- Locatie: Karlsruhe, voormalig Ruhrgebied
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
De S9 zal 2x per uur rijden. Een trein per uur gaat Haltern am See - Wuppertal Hbf, de andere gaat Recklinghausen - Hagen en rijdt vanaf Hagen verder als RB40 tot Essen (dus stopt de trein tweemaal in Essen). Samen met S8 en S5 is dit dus een halfuurdienst tussen Wuppertal en Witten (via Hagen), eenmaal rechtstreeks, eenmaal met overstap.
De groene kleurstelling is ook alleen voor de lijnen van de S-Bahn Rhein-Ruhr; binnen het VRR: S1-S9 en S28. De lijnen rond Keulen (S11-S19, S23), behalve S6, rijden voornamelijk onder de NVR als S-Bahn Köln en hebben dus niets te doen met de VRR.
De groene kleurstelling is ook alleen voor de lijnen van de S-Bahn Rhein-Ruhr; binnen het VRR: S1-S9 en S28. De lijnen rond Keulen (S11-S19, S23), behalve S6, rijden voornamelijk onder de NVR als S-Bahn Köln en hebben dus niets te doen met de VRR.
Laatst gewijzigd door metrophil op za 21 okt 2017, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes uit Duitsland
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Huh? De S9 gaat een soort 6-vorm rijden dus?
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
https://railcolornews.com/2019/02/25/de ... hein-ruhr/
De Flirt XL voor Abellio is gezien.
Lekker groen zullen we zeggen, letterlijk en figuurlijk.
De Flirt XL voor Abellio is gezien.
Lekker groen zullen we zeggen, letterlijk en figuurlijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
De treinstellen serie 422 die door de VRR zijn gekocht van DB hebben dezelfde kleurstelling gekregen, dus dit viel te verwachten. Al had er nog wel een groene balk bovenlangs mogen lopen zoals bij de 422, maakt het toch net wat meer een geheel.
Als je de foto vergelijkt met een drie- of vierdelige FLIRT van bijvoorbeeld NS, kan je zien dat de bakken wat langer zijn. Bij de middenbakken zitten nu vier ramen tussen de deuren waar dat bij de normale FLIRT3 maar drie ramen zijn, en bij de kopbakken is er een half raam toegevoegd tussen cabine en de eerste deur. Verder valt op dat de ramen bij de bakovergangen iets hoger eindigen dan de overige ramen, bij de bestaande FLIRT3-treinen zit de bovenkant van de ramen over de gehele bak op dezelfde hoogte.
Als je de foto vergelijkt met een drie- of vierdelige FLIRT van bijvoorbeeld NS, kan je zien dat de bakken wat langer zijn. Bij de middenbakken zitten nu vier ramen tussen de deuren waar dat bij de normale FLIRT3 maar drie ramen zijn, en bij de kopbakken is er een half raam toegevoegd tussen cabine en de eerste deur. Verder valt op dat de ramen bij de bakovergangen iets hoger eindigen dan de overige ramen, bij de bestaande FLIRT3-treinen zit de bovenkant van de ramen over de gehele bak op dezelfde hoogte.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Ik zat trouwens eens op onze wiki te kijken waar die treinen dan moeten gaan rijden, maar volgens mij klopt er iets niet in de tekst over de S4 op de pagina van de S-Bahn Rhein-Ruhr En hoe zit het met de S28? Volgens Railcolor gaan die FLIRT-XL's daar ook rijden, maar volgens onze wiki is die lijn deels niet geëlektrificeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Hopelijk hebben de FLIRT-XL's wat meer reizigerscomfort dan de Baureihe 422, dat vind ik eerlijk gezegd toch belangrijker dan het kleurtje :')
Ze zijn sowieso bezig om de S28 te verlengen naar Wuppertal.
Die wordt momenteel geëlektrificeerd volgens dit artikel: http://www.schaufenster-mettmann.de/kre ... -1.7642175Daniel schreef:En hoe zit het met de S28? Volgens Railcolor gaan die FLIRT-XL's daar ook rijden, maar volgens onze wiki is die lijn deels niet geëlektrificeerd.
Ze zijn sowieso bezig om de S28 te verlengen naar Wuppertal.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
De S28 wordt geëlektrificeerd. Wordt hoog tijd, Regiobahn groeit al enige jaren niet meer omdat de fysieke capaciteit van de treinen bereikt is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Wat zou het mooi zijn als de lijn van Kaarst naar Viersen wordt doorgetrokken, zodat de treinen uit Nederland rechtstreeks naar Düsseldorf kunnen zonder kop te maken in Mönchengladbach.
Re: Frequentieverandering S-Bahn Rhein-Ruhr 2019
Die Talenten waren toch eventueel uit te breiden met een tussenbak? :?Suus schreef:De S28 wordt geëlektrificeerd. Wordt hoog tijd, Regiobahn groeit al enige jaren niet meer omdat de fysieke capaciteit van de treinen bereikt is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 27 gasten