Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
CamilleKreemers schreef:Slecht van me dat ik dat vergeten ben...
OV Hoeksewaard, kan de dienstlengte de oorzaak zijn van de matritten naar Heijenoord? Wellicht dat de extra ritten ervoor zorgt dat de diensten ongeldig worden.
In onze huidige dienstroosters zullen geen ritten meer rond 12 uur passen nee. Daarvoor zouden dan nieuwe diensten moeten komen. Maarja daar doet Connexxion totaal niet moeilijk over hoor want sinds december hebben wij al 6 verschillende dienstroosters gehad en dat binnen een tijdsbestek van 8 maanden. :')
In dit geval kan het wel extra personeel kosten. Hoe werkt het in HWGO eigenlijk? CXX rijdt er met TCR in onderaanneming. Worden de ritten verdeeld in percentage of in omlopen?
Als je 's avonds een uurtje langer door gaat rijden dan heb je daar echt geen extra personeel voor nodig.
Sinds 8 mei worden alle scholierenlijnen weer door TCR gereden. Daarnaast hebben ze nog 5 R-Net omlopen en lijn 104 in hun pakket. Verder rijden ze nog een paar ritjes in de spits op de normale lijnen maar dat is wel sinds de nieuwe dienstregeling wel een stuk minder geworden.
Tot vorige week kon je ook regelmatig TCR chauffeurs op Connexxion bussen aantreffen omdat er zogenaamd een hoog ziekteverzuim was volgens Connexxion. Maar in werkelijkheid is er gewoon een personeelstekort omdat er in december collega's verplicht zijn overgeplaatst tegen hun zin in. :neg:
Er zat inderdaad regelmatig een TCR-chauffeur achter het stuur in een bus van Connexxion zelf. Bijzondere constructie! Al maakt het voor mij als passagier natuurlijk weinig uit...
Sinds 14 juli 2016 is het bij de halte Ouddorp Kerkhoek mogelijk om zowel fiets als bromfiets mee te nemen in de bus. Zie https://www.flickr.com/photos/133891005 ... 038787770/
De halte voor passagiers zonder fiets of bromfiets staat een stukje verderop.
Connexxion is benieuwd of er voldoende animo is voor deze nieuwe service
Ze verplichten ze zelfs om er gebruik van te maken :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Sinds afgelopen vrijdag rijden de lijnen 166, 175 en 176 andere routes door 's-Gravendeel vanwege de feestweek. Hierdoor zijn er enkele haltes vervallen. Het vreemde is dat de Connexxion website hier bij geplande omleidingen helemaal niets over zegt.
Connexxion heeft helemaal geen weet van de concessie in Zuid-Holland want over Voorne-Putten en Rozenburg zie je ook zelden omleidingen vermeld staan op de site van Connexxion. -o- :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
maarten83 schreef:Sinds afgelopen vrijdag rijden de lijnen 166, 175 en 176 andere routes door 's-Gravendeel vanwege de feestweek. Hierdoor zijn er enkele haltes vervallen. Het vreemde is dat de Connexxion website hier bij geplande omleidingen helemaal niets over zegt.
Lijn 175 reed toch niet door 's-Gravendeel? De 168, 185 en 585 vergeet je nu .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Eind juni waren de verschillende politieke partijen in Provinciale Staten er nog trots op dat ze geld hadden losgekregen om een aantal knelpunten op te lossen, waaronder een verdwenen scholierenlijn. Ik vind dat het sindsdien zo stil is gebleven....
Weet iemand van jullie of er hier nog iets mee gebeurt?
Het is inderdaad angstvallig stil gebleven. Ik denk dat men eerst wil aanzien waar de knelpunten in het net begonnen schooljaar zitten, en dan heel triomfantelijk gemeld kan worden dat er "direct is ingegrepen" op bestaande knelpunten. Doet het altijd goed naar de passagiers toe.
Rijdt TCR toevallig ook nu nog een 6e omloop op de R-netlijnen 436 en 437? Op de rit van 17:58 uur vanaf het Zuidplein trof ik vrijdag namelijk een Zeeuwse Amba, de 425, nadat deze daarvoor een rit op lijn 437 had gereden:
Is er materieel tekort op een stalling van Connexxion? Zat vandaag in een groene amba ipv een witte vdl.... zat trouwens ook totaal geen gang in dat rammel hok! Fly-overtje van Zuidplein naar de A29 kwam die niet lekker over....
BusFreakRotterdam schreef:Is er materieel tekort op een stalling van Connexxion? Zat vandaag in een groene amba ipv een witte vdl.... zat trouwens ook totaal geen gang in dat rammel hok! Fly-overtje van Zuidplein naar de A29 kwam die niet lekker over....
Was dat de 8479? Die is al langere tijd reserve in HWGO.
Het is de bedoeling dat de waterstofbussen volgend jaar komen, dacht ik. Ik heb er recent iets over gelezen, maar kan het nu even niet vinden.
Bij Oude-Tonge zijn de eerste werkzaamheden voor het waterstoftankstation trouwens al zichtbaar.
Nou inderdaad. Heeft Connexxion in de Hoeksche waard en Goeree overflakkee geen ov taxi zoals Arriva dat had. Als ze die ov taxi op bepaalde trajecten 's avonds en op zondag zouden openstellen voor halte tot halte vervoer (een soort haltetaxi) dan lijkt mij dat een goede oplossing. Ik vindt dat Connexxion dat taxivervoer moet regelen want het is hun verbinding/route. Wat ik al zeg een ov taxi geregeld door de vervoerder (dus geen regiotaxi of deeltaxi).
Waarom moet Connexxion dat regelen? Het is niet verplicht om die verbinding te bieden, dus het is legitiem als Connexxion zegt: 'Dat kunnen wij wel doen, maar alleen als de provincie extra betaalt.'