Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Geen idee wat ze nu precies op de De Boelelaan ter hoogte van het VUmc aan het doen zijn, maar het is wel heel ingrijpend als de tram over een noodbrug gaat...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Was daar niet een sinkhole ontstaan waarin auto's verdwenen nadat een waterleiding geknapt was eerder het jaar? Misschien dat de straat daarom zo heftig aangepakt moet worden.
^^Volgens mij wordt de hele watertransportleiding vernieuwd. Omdat het pompstation van Waternet daar om de hoek zit, is dat een stevige jongen, en waarschijnlijk over de volle lengte zo rot als een mispel. Dat er zo weinig over gezegd wordt spreekt boekdelen...
Thnx voor de info. Is er een specifieke reden waarom die bussen niet direct met de rest van de GVB-bussen vanuit Noord naar achter zijn gegaan; verbindingswegen die aan de westzijde nog niet af waren of zo?
Renske van Bers : Metro en Tram schreef:Update 4 december; binnenkort plaatsen we een artikel over de op handen zijnde vervoervisie. Hierin kunt u meer lezen over de toekomst van het openbare vervoer in Amsterdam.
Aldus "Wijzemenjeplee.nl" in 2014. Niks gezien. Tien maanden geleden kondigde Van Bers aan, dat ze ging navragen bij "De Entree" waneer bus 18, 21 en 22 naar de achterkant zouden gaan. De rest is stilte...
Er zijn twee mogelijheden. Of er is stiekum een enorm strategisch plan in voorbereiding, waarbij alle buslijnen worden opgeheven maar iedereen een metrohalte op zestig meter van zijn voordeur krijgt, of er gebeurt gewoon helemaal geen donder omdat iedereen elkaar tegenwerkt, er geen geld is en niemand een beslissing durft te nemen. Hmm... lastig kiezen...
Voor lijn 22 en 48 zal het onvermijdelijk worden, aangezien er een knip komt op de Prins Hendrikkade. Maar zolang die er niet is en er een busstation aan de voorzijde van het station is, is het voor reizigers en GVB goedkoper om voor het station langs te rijden, want er is minder rijtijd nodig, het is dichter bij bestemmingen in het centrum (dus minder reistijd) en er kan sneller worden overgestapt op ander openbaar vervoer (tram en metro)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule schreef:Was het überhaupt de bedoeling dat die overige buslijnen naar het busstation zouden verhuizen dan?
De hele Prins Hendrikkade wordt opnieuw aangelegd en zelfs deels afgegraven volgens mij. Er is straks geen ruimte meer voor die bussen daar of de mogelijkheid om doorgaand te rijden.
Er is een waslijst aan redenen:
- De Droogbak moet nog altijd verlaagd worden voor de knip in de Prins Hendrikkade kan komen (i.v.m. hogere vrachtwagens). Omdat deze werkzaamheden enkele maanden zullen duren is het niet handig de bussen nu al naar het busstation te verplaatsen, maar pas na de werkzaamheden.
- Vooral voor de bussen vanuit de concessie Amstelland-Meerlanden betekent verplaatsen veel meer rijtijd. Met de nieuwe concessie zullen deze lijnen ingekort worden tot busstation Marnixstraat, waarmee ze er geen last meer van zullen hebben. Voor de 18, 21, 22 en 48 is de benodigde extra rijtijd een stuk beperkter.
- Als het Stationsplein en de Prins Hendrikkade opnieuw worden ingericht moeten de bussen sowieso verplaatst (project De Entree). Dit project staat pas voor 2018 gepland om uitgevoerd te worden.
- Het busstation is nu een beetje druk, maar nadat de Noord/Zuidlijn in gebruik gaat wordt dat een stuk minder, met dus meer ruimte voor andere buslijnen.
Wievank schreef:
- Vooral voor de bussen vanuit de concessie Amstelland-Meerlanden betekent verplaatsen veel meer rijtijd. Met de nieuwe concessie zullen deze lijnen ingekort worden tot busstation Marnixstraat, waarmee ze er geen last meer van zullen hebben. buslijnen.
Dan ben ik benieuwd wat er met de nachtlijnen gaat gebeuren van o.a. de AML concessie, want die blijven wel doorrijden naar CS volgens het PvE.
Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen dan: was het de bedoeling deze buslijnen al in de tijdsspanne van de dienstregelingen 2015 of 2016 naar het busstation te verhuizen? Met andere woorden: is er nu sprake van een vertraging ten opzichte van een eerder gecommuniceerde datum (dat zou geheel on-Amsterdams zijn, ik weet het, maar toch)?
Alargule schreef:Misschien had ik mijn vraag anders moeten stellen dan: was het de bedoeling deze buslijnen al in de tijdsspanne van de dienstregelingen 2015 of 2016 naar het busstation te verhuizen? Met andere woorden: is er nu sprake van een vertraging ten opzichte van een eerder gecommuniceerde datum (dat zou geheel on-Amsterdams zijn, ik weet het, maar toch)?
Een heel goede vraag, maar ik denk zonder eenduidig antwoord. Toen de beslissing over de IJ-zijde was gevallen leefden we in een andere wereld. Ik ksn me voorstellen dat de door Wievank geadresseerde problemen gewoon over het hoofd waren gezien.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
trolly schreef:Update 4 december; binnenkort plaatsen we een artikel over de op handen zijnde vervoervisie. Hierin kunt u meer lezen over de toekomst van het openbare vervoer in Amsterdam. Aldus "Wijzemenjeplee.nl" in 2014. Niks gezien.
trolly schreef:Tien maanden geleden kondigde Van Bers aan, dat ze ging navragen bij "De Entree" waneer bus 18, 21 en 22 naar de achterkant zouden gaan. De rest is stilte...
Hoewel we reacties bij proberen te houden, is dat in de praktijk soms lastig met 33.000 reacties onder ruim 2.000 artikelen. De vragen die we niet zelf kunnen beantwoorden als Metro en Tram zijn daarbij een stuk lastiger, omdat zij niet gewend zijn om online te reageren op zo'n plek. Het duurt vaak langer, waardoor bij ons het gevaar is dat we het vergeten.
Heel begrijpelijk dat er af en toe wat tussendoor glipt en ben sterk van mening dat jullie geweldige inzet tonen op de website om iedereens vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Het is verder aan de lezer om eventueel nog even een reminder te plaatsen als hij/zij het écht belangrijk vindt.