Vandaag voor het eerst over de uitgebreide Zuidtak gereden. Rijdt lekker weg *O*
Wel zijn er een paar spoorwijzigingen geweest op Schiphol.
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] ri
Asd vertrekt nu van spoor 1-2 ([serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] deed dit al)
[serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] ri
Amf vertrekt nu van spoor 3.
[serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] ri
Asd vertrekt nu van spoor 1-2
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] ri
Ut vertrekken nu van spoor 3
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] ri
Wp vertrekt nu van spoor 3 (weet niet of dat tijdens de spits ook zo is trouwens)
[serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] ri
Asd vertrekt nu van spoor 1-2
Omdat dit allemaal in dagplan is verwerkt is Tuffy druk bezig dit in het Nederlands om te roepen en toeristen hebben het daar soms moeilijk mee.
En de "oude" perronsporen van Amsterdam RAI zijn nu spoor 3 en 4. Ik snap waarom, want op de gehele Zuidtak wordt er vanuit Zuid naar Noord geteld bij de sporen, maar het gevolg is dat de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] ri
Wp op dat station als enige geen spoorwijziging heeft (vertrok voor de verbouwing van 1, vertrekt nu ook van spoor 1) terwijl het wel een totaal ander spoor is.