Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
KROMMENIE - NS zet vanaf deze week spitsbussen in die vanaf Castricum via
Krommenie naar Amsterdam Zuid rijden. Het biedt reizigers die niet willen
staan en overstappen de mogelijkheid naar hun werk te reizen in de
Amsterdamse Zuidas.Dat is een van de maatregelen van NS om de te
verwachten drukte in september op te vangen.
Van Krommenie-Assendelft naar Amsterdam Zuid is in ieder geval kansrijker dan de route voor de vakantie, de reis per bus is hier namelijk slechts 2 minuten langer dan de trein. Van Castricum naar Amsterdam Zuid ben je wel een half uur langer onderweg per bus, dus ik vermoed dat het vooral reizigers die van Krommenie-Assendelft naar Amsterdam Zuid reizen (en ook echt alleen die route, dus niet reizigers die vervolgens overstappen en doorreizen) hier gebruik van zullen maken.
Naast de bus Castricum - Krommenie-Assendelft - Amsterdam Zuid komen er ook bussen Den Bosch - Utrecht Uithof, Veghel - Utrecht Centraal en Waalwijk - Drunen - Utrecht Centraal.
Een kleine 35 minuten? In de dienstregeling heeft men het over 50 minuten, nogal een verschil. Dat is ook het grootste nadeel van zo'n bus, de omstandigheden op de weg maken een betrouwbare dienstregeling erg lastig, als het elke dag 35 minuten is en de NS ook met die reistijd adverteert zal men misschien meer reizigers trekken, maar als zo'n bus dan eens +15 heeft vanwege file krijg je een hoop gezeur. Misschien moet de NS dat beter adverteren, de reisplanner van de NS snapt niet dat een bus een variabele aankomsttijd heeft en zet deze dus standaard weg als traagste reisalternatief.
mijack1985 schreef:Vanmorgen zowaar 2 reizigers mogen begroeten vanaf Krommenie.
We vertrokken om 8 uur en kleine 35 minuten later waren we op Zuid WTC.
De dames vonden het alleen jammer dat de terugritten zou vroeg zijn, aangezien ze beiden tot 6 uur werken.
Misschien heeft NS de bustijden meer op de scholierenspits dan op de forensenspits afgestemd?
Bemined schreef:Naast de bus Castricum - Krommenie-Assendelft - Amsterdam Zuid komen er ook bussen Den Bosch - Utrecht Uithof, Veghel - Utrecht Centraal en Waalwijk - Drunen - Utrecht Centraal.
Nouja komen, ze zijn er al ;-) Die naar Utrecht Centraal althans, met gratis wandeling vanaf de Croeselaan erbij.
Overigens kondigt de omroep te Utrecht C. alleen de bus naar Drunen-Waalwijk aan en niet de tegelijk vertrekkende naar Veghel.
Dat terwijl ik wel steeds twee bussen zie staan dus ze rijden wel allebei.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Paar dagen geleden zag ik een mobiele NS-uitcheckpaalstaan met aggregraat op de nachtbushalte van Qbuzzlijn 412 op de Utrechtse Cambridgelaan. Zou dit de halte worden?
Hehe, alleen Google Maps heb ik het zelf ingezet omdat ik een bestand van NS kreeg met deze haltes zonder posities of duidelijke herkenningspunten waar die haltes zouden moeten zijn. Vervolgens maar Sorbonnelaan gekozen op basis van van wat er Vrijdag plots in de NS reisplanner zelf stond. Overmorgen zal er Cambridgelaan staan en er staat nu ook een tekstbericht als je doorkijkt met dat het Cambridgelaan is.
Bemined schreef:Naast de bus Castricum - Krommenie-Assendelft - Amsterdam Zuid komen er ook bussen Den Bosch - Utrecht Uithof, Veghel - Utrecht Centraal en Waalwijk - Drunen - Utrecht Centraal.
Nouja komen, ze zijn er al ;-) Die naar Utrecht Centraal althans, met gratis wandeling vanaf de Croeselaan erbij.
Overigens kondigt de omroep te Utrecht C. alleen de bus naar Drunen-Waalwijk aan en niet de tegelijk vertrekkende naar Veghel.
Dat terwijl ik wel steeds twee bussen zie staan dus ze rijden wel allebei.
ik heb vandaag de bus naar Veghel over de omroep van Utrecht centraal gehoord echter niet zo frequent als de bus naar Waalwijk.
Somoht schreef:Hehe, alleen Google Maps heb ik het zelf ingezet omdat ik een bestand van NS kreeg met deze haltes zonder posities of duidelijke herkenningspunten waar die haltes zouden moeten zijn. Vervolgens maar Sorbonnelaan gekozen op basis van van wat er Vrijdag plots in de NS reisplanner zelf stond. Overmorgen zal er Cambridgelaan staan en er staat nu ook een tekstbericht als je doorkijkt met dat het Cambridgelaan is.
Ik zie het nu ook staan ja. Ben benieuwd of dit experiment een succes is. Zij NS laatst niet dat ze busvervoer wilden afstoten? Nou ja, die discussie is hier vast al eerder gehouden.
Vraag mij af waarom er niet wordt gereden over de busbaan. Dan kan er gelijk bij alle haltes worden opgestapt en wordt er nog een beetje reclame gemaakt. M.i. is het een geregelde lijndienst dus zou een lijnbusbaan geen bezwaar mogen zijn. Alleen geen dubbeldekkers inzetten als de tram/busbaan weer geopend is (er is nu een tijdelijke busbaan). Dan past het niet qua hoogte.
De nachtbushalte op de Cambridgelaan is geschikt tijdens de nacht. In de spits is het daar nogal...erg druk met autoverkeer.
Misschien is het juist de bedoeling dat het niet te goed gaat lopen, en wordt daarom.een achterafhalte gebruikt. We gaan het zien allemaal.
Als je langs alle haltes langs de busbaan wilt stoppen moeten bij al die haltes ook mobiele CICO's worden geplaatst (en misschien ook nog wel een NS'er voor toezicht). NS zal het wel handiger gevonden hebben om met maar één halte te werken.
Ik zag trouwens van de week nog één van de NS-bussen uit Veghel in Utrecht arriveren, maar daar zat helemaal niemand in. Wellicht dat de bussen later in de spits het wat beter doen, deze spot was rond 7.30 uur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In plaats daarvan wordt nu MyOV verder uitgerold, dat schijnt wel een succes te zijn.
Ik dacht ook dat ze waren gestopt. Gek genoeg kwam ik gister in Rotterdam toch weer een spitsbusverbinding tussen Tilburg en Rotterdam v.v tegen. Meteen maar even de wiki-pagina aangemaakt:NS-bus Tilburg Centraal Station - Rotterdam Centraal Station