Elke dag van de slaapkamer via de woonkamer naar de studeerkamer
Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)
De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
CamilleKreemers schreef:dus niet lelijk blauw met ogen, zoals het PvE voorschreef?
Het duurt nog 3 maanden voor de concessie in gaat. Ik kan me voorstellen dat je als busbouwer de bussen gewoon aflevert en dat Arriva daarna wel eens gaat kijken hoe en waarmee ze beplakt gaan worden.
Erik1100 schreef:De nieuwe citea's voor de concessie zijn al aanwezig. Hebben vrijwel de kleurstelling van de concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân en Schiermonnikoog. Op de foto, die een vriend heeft gemaakt, zie ik de 9038 en de 9039 staan.
Die zijn voor Limburg toch?
De nummering zegt genoeg. 90xx is voor Limburg, als er een leeuw op zit.
2-10-2020: Trein 3.310 km, Bus 138 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
2019: Trein 5.638 km, Bus 322 km, Trèm 0 km, Metro 0 km
Arriva wil eerst de bussen voor Limburg hebben lijkt me, gewoonweg omdat de concessie meer waard is. Voor Zuidoost Friesland hoeven veel minder bussen te komen en ook een deel van de nieuw mercedes bussen werden overgenomen van Qbuzz, dacht ik. Ik heb al wel een uitgebreid lijnennet voor Limburg gezien, maar nog niets voor de nieuwe concessie in Friesland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dienstregelingswijzigingen NRW
1 juli 2021 - KVS neemt lijnbundels in Kreis Viersen over
Het gaat soms ook om het gevoel van de reiziger T-100 is dan wel erg aan te bevelen.
Door te investeren in dikke lijnen kunnen de dunne lijnen soms ook groeien en worden ze weer aantrekkelijk.
En .... wat is beter een erg dunne lijn met 1 of 2 passagiers schrappen en een extra rit op een dikke lijn die weer tig extra reizigers oplevert.
CamilleKreemers schreef:.....Daarnaast HOV op T100 lijkt me een goed idee, uit concurrentieoogpunt.
Kost ontzettend veel meer aan brandstof, amper tijdwinst.
Mag best, maar voor de reizigers lijkt het een stuk sneller te gaan. Tussen Leeuwarden en Drachten ga je zelfs even snel als de andere auto's wat de bus een stuk aantrekkelijker maakt.
Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"
isadora schreef:Gevoel/sneller lijken, daar koop je toch niks voor?
Volgens mij zou dat helemaal geen argument kunnen/mogen zijn voor een veel hogere kostenpost brandstof.
Als het qua gevoel veel sneller gaat, dan zijn mensen vaak best bereid daar voor te betalen. Je moest eens weten hoe goed de 'commercie' inspeelt op gevoel, soms zelfs bespeelt in hun voordeel.
♪♫ Graai, Pak, Grijp, Jat, Naai, Pik en Bedonder ♪♫
Op mijn opleiding leer ik juist dat de beleving een grote rol speelt in het verkeer. Een weg kan bijvoorbeeld aan alle veiligheidseisen voldoen, maar als mensen zich toch onveilig voelen schiet je niks op. Hetzelfde geldt voor wanneer je op de snelweg in de bus zit en je wordt door alles en iedereen ingehaald. Dan komt de reis al gauw een stuk minder snel over dan wanneer de bus andere voertuigen in kan halen. Op die manier kan de verbinding dus zeker wel aantrekkelijker zijn wanneer de bus 100 kan i.p.v. 80.
ach de 350 wordt ook met t 100 bussen gereden, meestal staat de cruise control bij mij op 85-90km/h. zolang je de sluizen op de afsluitdijk niet tegen hebt heb je tijd zat.