Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Cpt.Iglo schreef:Hebben deze bussen dezelfde motor als de "oude" C2's die nu op lijn 3 & 4 rijden? Zijn ze bijvoorbeeld qua (hoeveelheid) geluid en verbruik hetzelfde?
Ja, dezelfde OM470 10,7 liter 6 cilinder, 361 pk en ZF 6-bak.
Verbruik zal hetzelfde blijven. De huidige C2's staan gemiddeld op zo'n 40-43 liter/100km. Daar kan met een rustig chauffeursvoetje zomaar 10 liter af, die bussen kunnen gemiddeld rond de 1 op 3 rijden met spits en daluren, en regeneratie van het roetfilter erbij.
het is zo warm buiten, dat zelfs de bus het niet meer kan houden. Gelukkig is er niemand gewond geraakt en hopelijk vinden ze de oorzaak van dit ongeval.
Wat zou de oorzaak vermoedelijk zijn, en heeft het ermee te maken dat de (stads) bussen al lang in gebruik zijn? Het lijkt alsof de laatste tijd er wel wat vaker storingen zijn.
Ze zouden er nog 2 rijen stoelen uit kunnen halen tegenover de achterdeur, nu is er echt geen ruimte voor koffers. Tenminste niet voor het aantal zitplaatsen.
De afgelopen paar keren dat ik op Eelde was, was het aantal mensen dat met de bus ging op een hand te tellen. Dus ik denk dat er voorlopig wel genoeg ruimte is. En tegen de tijd dat lijn 100 een beetje begint te lopen zijn de elektrische bussen ook wel binnen, en daarin is vast wel rekening gehouden met de koffers.
De laatste keer dat ik vanuit Eelde na een vlucht met de bus naar huis ging was de bus stampensvol en had hij ontzettend veel vertraging omdat al die buitenlanders een kaartje moesten kopen.
Het kan natuurlijk snel zijn dat deze lijn beter gaat lopen dan verwacht wordt. Helemaal als het bezoek goed weet door promotie van het vliegveld dat er een rechtstreekse bus gaat naar Groningen.
De vluchten vanuit Gdansk kennen een overvolle stadsbus lijn 2. Ik betwijfel of dat met bagage in een streekbus gaat passen. Daarnaast kan het wellicht zijn dat al die reizigers lijn 100 gaan nemen, in plaats van soms nog voor een deel verspreid over de ritten, aangezien een deel net wel op tijd is voor lijn 2 richting Groningen, een deel eerst bij De Punt wordt afgezet en een deel met de volgende rit reist.
Voor Londen en waarschijnlijk Kopenhagen, het merendeel van de vluchten, zal lijn 100 vast voldoende capaciteit bieden.
Afgelopen maandag was het aantal mensen dat vanaf de Gdanks vlucht overstapte op lijn 2 op een hand te tellen. Het verschilt dus heel erg per vlucht. (vliegtuig zat goed vol, dus daar lag het niet aan)
Vandaag was de eerste dag dat de Airportlink ritten zouden rijden, maar ze zijn allemaal komen te vervallen, of komt dat omdat vandaag nog helemaal geen vlucht naar Kopenhagen gaat? Dan zou het wel logisch zijn.
Vanaf het Vliegveld vervallen de ritten van 17.30 en 19.15. Vanaf Groningen vervallen de ritten van 16.00 en 17.00. https://qbuzz.nl/GD/lijn/g500/1/
Ook lijn 2 vanaf het Vliegveld richting Groningen is vervallen om 15.51.
Als startdatum werd in de media en bij communicatie van Groningen Airport altijd 19 september gegeven. Ik vondd het al gek dat er ook ritten stonden gepland op 18 september. Voor de zekerheid toch maar even naar het busstation gefietst, maar dat was dus voor niets. Morgen de officiele start :pos: