Aking schreef:Ben benieuwd of die bagageafdeling in ere is hersteld of dat de deuren "met grof geweld" open zijn gesloopt...
Gewoon een paar boutjes losdraaien, dat lijkt me niet zo moeilijk?
Suus schreef:DD-AR is een tussenoplossing. Het materieel is nog niet afgeschreven (komt immers uit de jaren '90), maar omdat sprinters zoveel mogelijk gelijkvloerse instap moeten zijn/worden is het daarvoor niet meer geschikt. Dus is het verbouwd tot intercity, waarbij NS meteen afscheid heeft genomen van de locomotieven want locomotieven nemen alleen maar kostbare ruimte langs het perron.
Ja, verbouwd tot intercity om ze vervolgens massaal als stoptrein in te zetten wegens een tekort aan stoptreinmaterieel ... wat ze nog jaren kunnen blijven doen want pas in 2025 is gelijkvloerse instap verplicht.
Wubbo schreef:Grappig hoe dat dan toch verschilt per persoon (en misschien mag je het zelfs al per generatie noemen). Ik heb eindeloos met Mat 64 gereisd, vooral aan het begin van mijn studie toen ik noodgedwongen forensde tussen Geldermalsen en Utrecht. Het hoort voor mij echt bij treinreizen. SGM was voor mij juist veel minder in beeld, want dat reed verder in de Randstad en daar kwam ik niet zo vaak.
Dit klinkt erg herkenbaar :Y Ik woonde in Houten dus met de trein reizen betekende vrijwel altijd dat je in Mat'64 terecht kwam.
De oude SGM heb ik bijna niet bewust meegemaakt, die kwam hier niet.