Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
OmniLezer schreef:Ze staat op Bergen op Zoom, want op Zevenbergen stopt geen IC.
Daar gaan wel veel mensen moeite mee hebben.
Het was toch echt Zevenbergen, en dat is wel degelijk een IC, ook al stopte ie na Dordrecht overal. Suus krijgt een virtueel koekje, al ben ik benieuwd hoe je een station herkent aan een hek.
En vanochtend was het weer feest tussen Den Haag en Gouda, omdat de 9825 defect was gegaan bij Zoetermeer. Tussen circa 07:15 en 08:15 werd praktisch elke trein tussen beide plaatsen opgeheven, waardoor het behoorlijk druk was in Gouda.
Tegelijkertijd was het busverkeer vanuit Utrecht richting Maarssen ook een rommeltje door een ongeluk op de A2, waardoor veel verkeer binnendoor ging rijden en dientengevolge dus een verkeersinfarct ontstond.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM schreef:Aankomend weekend is er vanuit Weesp geen treinverkeer richting Almere en Hilversum. NS stuurt de IC's die normaal over de Hanzelijn rijden als voortrein naar Amersfoort. Waarom niet naar Utrecht, kan dat echt geen trein extra hebben in het weekend? Propwerk gegarandeerd tussen Amersfoort en Utrecht in de treinen van/naar het Noorden. Had er dan één lange trein van gemaakt die splitst in Zwolle.
Ik mis het verband hier een beetje. :?
Als NS de treinen die normaal over de Hanzelijn naar Zwolle gaan, nu naar Amersfoort laat rijden, kunnen reizigers toch gewoon in Amersfoort op de treinen naar het Noorden stappen?
Ik begrijp niet hoe dat dan tot extra drukte tussen Utrecht en Amersfoort leidt.
Ik denk dat het juist tussen Amersfoort en Zwolle extra druk zal zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik had me even niet gerealiseerd dat Schiphol / Amsterdam - Amersfoort langs Hilversum gaat en dat er ook geen treinverkeer tussen Weesp en Hilversum is.
Daardoor interpreteerde ik je bericht ook verkeerd-om: ik dacht dat je bedoelde dat de Hanzelijn-IC's vanuit Schiphol naar Amersfoort gingen, maar je bedoelt juist dat die IC's vanuit Groningen / Leeuwarden naar Amersfoort gaan.
Ja, dan zal het inderdaad erg druk worden tussen Amersfoort en Utrecht: ik hoop maar dat er vooral VIRM wordt ingezet.
(Tussen Utrecht en Amsterdam / Schiphol zullen de treinen ook wel een stuk drukker zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vandaag maar eens de toeristische route naar huis genomen aangezien ik een paar uur eerder klaar was op school dan gepland. Eerst met de 326 en 400 naar Sleeuwijk, om vervolgens in de 120 naar Gorinchem te stappen. Daar ben ik blijven zitten en teruggegaan naar Werkendam, aangezien het alternatief was om te wachten op diezelfde 120 en het nogal koud was buiten. De chauffeur verklaarde me voor gek, maar goed, ik zat warm.
In Werkendam heb ik de 620, een enorme paarse bus waar we maar met zijn drieën inzaten, gepakt naar Dordrecht, om daar over te stappen op de sprinter naar Zevenbergen. Omdat het daar nog net zo koud was heb ik de 218 gepakt naar Lage Zwaluwe waar het maar een paar minuten wachten was op de 122 naar huis.Best gezellig zo'n buurtbus, beter dan die lege die rond Wagenberg rijdt.
Uiteindelijke reistijd was zo'n 4 uur, ietsje langer dan de normale 40 minuten, maar je ziet nog eens wat.
Toen ik op Utrecht Centraal op spoor 20 stond te wachten op een (zoals gewoonlijk sinds de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] via het keerspoor op de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] keert) [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie], kwam er op spoor 21 opeens een sloot ICM binnen. De sprinter naar Breda was nog niet geweest, dus eerst dacht ik daar aan. Maar op het voorste treinstel stond Zwolle en op de andere twee stond Leeuwarden, dus dat was een NoordOost die daar binnenkwam. Die kwam natuurlijk nooit meer naar Amersfoort. Als ik het goed gezien heb op de actuele vertrektijden is hij gekeerd naar Rotterdam, en is de IC uit Amersfoort gekeerd op de trein naar Leeuwarden. Lekker gedaan hoor.
Fluiten zonder veilig vertreksein mag toch niet? Bij de 559 klonk keurig net voor vertrektijd het fluitsignaal en sloten de deuren, maar het moet de HC toch haast ook wel opgevallen zijn dat er precies op dat moment een doorgaande goederentrein over het naastgelegen spoor 12 passeerde. Met het daadwerkelijk vertrekken wachtte de machinist ook tot die goederentrein de wissels door was, er zit daar immers bij mijn weten geen gelijktijdigheid in de beveiliging (de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie] vertrekt in 't weekend vast niet zonder reden 2 minuten eerder van spoor 12 om zo niet gelijk met de (1)1700 door de wissels te hoeven).
Nougoed, voor de reizigers op het perron maakte het ook niet veel uit, die pasten er toch niet meer bij
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
De 9800 vertrekt in het weekend 2 minuten eerder (om .03/.33) om tijd te hebben voor de stop in Leidsche Rijn en toch op tijd in Goverwelle te zijn. Dat is al jaren zo.
Ahja, die weekend-uitzondering was ik even vergeten. Desondanks: het zou me hoogst verbazen als er in die richting een gelijktijdigheid zou bestaan want je kunt fysiek überhaupt niet tegelijk rechterspoor naar Amersfoort én Gouda op de uiteindelijke infra (waarbij rechterspoor naar Amersfoort rijden via het linker spoor gaat, maargoed)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Chrysa schreef:...om vervolgens in de 120 naar Gorinchem te stappen. Daar ben ik blijven zitten en teruggegaan naar Werkendam, aangezien het alternatief was om te wachten op diezelfde 120 en het nogal koud was buiten. De chauffeur verklaarde me voor gek
Vanochtend riep Tuffy vlak voor vertrek van de 2129 op Sloterdijk om dat er een wisselstoring was tussen Leiden en Den Haag Centraal (om even de bewoording van Suus te jatten: vandaag had Den Haag Centraal in alle drie de richtingen storingen, net zoals bij Prinsjesdag, dus waar Utrecht de spin heeft, heeft Den Haag z'n eigen Bermudadriehoek). Vlak voor Haarlem waarschuwde de HC al dat de trein mogelijk in Leiden werd opgeheven. Dit bevestigde hij ergens tussen Heemstede-Aerdenhout en Leiden (ik had het eigenlijk al op de AV gezien). Overigens riep hij kerugi de 718 als alternatief om. :pos: In Leiden werd de trein op spoor 9a geparkeerd, dus even een stukje lopen naar 8b. Uiteindelijk met iets van +12 aangekomen op Den Haag Centraal.
Vandaag was de 2858 eerder in Gouda dan de 1758. Omdat ik zat te lezen, weet ik niet zeker waar de inhaling plaatsvond, maar ik vermoed dat het bij Goverwelle was.
Desondanks was de 2858 toch 4 minuten te laat op Rotterdam Centraal. Gelukkig was mijn uitstapdeur vlak bij de roltrap, dus met een flinke sprint wist ik de tot 1 minuut gereduceerde overstap op de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] net te halen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Vanmorgen mochten alle reizigers voor de IC Den Haag -> Utrecht een flink stukje sprinten omdat de VIRM-6 aan de halzijde blijkbaar werd afgerangeerd en de VIRM 6 verderop wel richting Utrecht ging. Kan NS niet eens kappen met dit soort praktijken in Den Haag? Ik weet zeker dat wat reizigers de trein gemist hebben, je kunt zo twee minuten wandeltijd er bij rekenen. -o- Als ze nou het stel aan de spoorzijde wegrangeren... Dat moet toch makkelijk lukken in de 15 minuten keertijd.
OmniLezer schreef:Ze staat op Bergen op Zoom, want op Zevenbergen stopt geen IC.
Daar gaan wel veel mensen moeite mee hebben.
Het was toch echt Zevenbergen, en dat is wel degelijk een IC, ook al stopte ie na Dordrecht overal. Suus krijgt een virtueel koekje, al ben ik benieuwd hoe je een station herkent aan een hek.
Er zijn niet zoveel stations waar dit kan gebeuren, ik ken alleen Geleen-Oost, waar dit voorkwam vanwege een spoorwegovergang. Dan kun je dus niet alle deuren gebruiken. Officiëel mag dit niet, en moet een trein in zijn geheel langs het perron passen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website