(Hmm, als we Qbuzz en QLiner nou eens samen voegen, krijgen we BuzzLiner.

Ik vind die teksten als "Rijdt in opdracht van de provincie Noord-Holland" ook zo belachelijk. Waarom moet dat op die bus staan? Wie interesseert het??meltrain schreef:maar het lijkt erop dat de aanbetsdedende overheden hiermee willen zeggen: ;'Deze bus is dankzij ons tot stand gekomen. Wat zijn wij goed, hè? D
Mwoh, da's toch een redelijk sombere kleur vindt ik hoor. Zie ik liever busjes in het BRU-geel, vooral de Citaro G's staat dat erg goed.Bee schreef:Het normale Connexxion-groen vind ik anders erg netjes, beter dan geel.
Qliners zijn alleen in Waterland en HWGO blauw geworden wat wellicht voor de uitwisselbaarheid van de TCR-wagens gunstig was. In Friesland en DAV zijn ze altijd in de originele kleurstelling gebleven die naar mijn mening mooier was.Laat ook goed zien hoe erg Arriva aan Groningen gehecht is/was, als zowel de QLiner als Spurts kwa kleur volledig beinvloed zijn, ook in regio's daarbuiten.
Sluit goed aan bij alle andere roze en paarse logo's, ook in Zuid-Holland. Die van de RijnGouweLijn die overal op wordt gephotoshopped is groen met paars.Reiziger Ddrs schreef:Geen logo, dus blijkbaar vond Arriva paars niet zo'n mooie kleur: zie hier maar welke kleur dat logo heeft
Het is nu eenmaal taak van de overheid te zorgen voor openbaar vervoer in een bepaald gebied. Het is in mijn optiek nergens voor nodig dat ineens groot te uiten op de voertuigen. Het vervoersbedrijf doet immers ook een enorme investering, en die mag het logo in een aantal gevallen slechts klein/heel beperkt tonen. Vind het nu eenmaal nergens op slaan die kleurstellingen. Een eenheid creëer je er toch niet mee, want elk streekje heeft weer een andere kleur.Jurjen schreef:Wat is er mis mee dat, als je als instelling ergens voor betaald, je daarvoor vraagt even je naam genoemd te hebben?
Daar lijkt het anders best wel op bij Arriva, Connexxion en in iets mindere mate Veolia.Vinny schreef: of via een verdeel-en-heers spelletje in de kroeg gaan afspreken: doe jij Drenthe? dan pak ik Limburg wel;
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten