OVer je reiservaringen in november 2016
- Suus
- Contacteer:
OVer je reiservaringen in november 2016
Gisteren kwam ik een bedelaar in de trein tegen tussen Utrecht en Amersfoort. Direct op Twitter gemeld waar snel gereageerd werd. De conductrice bleek echter ook in mijn treinstel te zitten en in Amersfoort werd deze mevrouw dan ook door Veiligheid en Service afgevoerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Verrassend inderdaad hoe snel het soms kan gaan met dat soort meldingen op korte stukjes. Als de webcare 'm snel oppakt bereikt het bijna altijd nog voor het volgende station het personeel en hoor je dat via de omroep of zie je het omdat ze de bedelaar te pakken hebben. Maar soms duurt het juist een lange tijd voordat 'ie opgepakt wordt en dan is de vogel meestal al gevlogen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
Dit weekend gereisd tussen Dordrecht en Zwolle. Beide keren (dus heen en weer) geen controle óf serviceronde gehad. Dat vind ik raar. Er was verder geen onheil, dus aanwezigheid van personeel was niet noodzakelijk, maar ik snap 't niet zo goed.
Het is een spectrum.
-
Verzoek van Mikos of je niet zo negatief wil zijn :Y
- Suus
- Contacteer:
Met één ICM4 was de 12566 vandaag toch wel erg aan de krappe kant. Helaas al vaker gemerkt dat de 12500 en 500 in beide richtingen wel erg krap rijden op zondagavond, terwijl er juist op die as op zondagavond veel studentenverkeer is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Nouja, hij was toch al 25% langer dan gisteren
En naast het studentenverkeer waren er ook nog werkzaamheden met omreisadviezen over de route van die treinseries.

Schapekop in de Keistad
-
Nou... Vanavond reden er tussen Eindhoven en Tilburg geen treinen, dus ging iedereen via Den Bosch. Vanuit Maastricht stappen normaal veel mensen uit in Eindhoven, en stappen er ook veel Eindhovense studenten in richting de Randstad. Nu bleven de Limburgers zitten tot aan Den Bosch, waardoor er een aantal mensen uit Eindhoven niet mee konden. Vervolgens reed de [serie=Intercity|2016|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] van Den Bosch naar Tilburg met een VIRM-4 wat dus ook erg gezellig was.Wubbo schreef:Als tekenend voorbeeld: ik las een paar maanden geleden in een of ander verbeterplan of artikel over een verbeterplan (geen idee meer waar) dat NS de treinlengte bij werkzaamheden gaat aanpassen aan de verwachte hoeveelheid (om)reizigers. Daar trok ik de conclusie uit dat ze dat nog niet deden, wat ik erg vreemd vond/vind. Dit soort dingen kunnen dus echt nog een tandje scherper.
Gelukkig hoefde ik zelf niet mee, maar mijn Maastrichtse klasgenoten waren behoorlijk chagrijnig.

-
Dat was zo te zien een ongeplande verstoring, dus dat is wel wat anders lijkt me.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Contacteer:
Op zich wel ja, maar er is ook wel een zekere balans tussen precies plannen op het verwachte aantal reizigers en nog enige marge houden. Juist die marge zorgt er immers voor dat je in een verstoorde situatie ook nog extra reizigers mee kunt krijgen. Als je alles tot op de reiziger nauwkeurig plant ben je uren bezig om iedereen weg te krijgen.
Schapekop in de Keistad
-
Heerlijk dat iedereen in de bus recht gaat zitten, kan ik lekker tegen het kacheltje aan kruipen. <3
Wat is het toch koud.
Wat is het toch koud.

- Meltrain
- Donateur
De 12525 vertrok vanochtend met ruim +10 uit Rotterdam Centraal, waardoor ik die trein nog kon halen.
Hoewel de 2827 ook al klaar voor vertrek stond, koos ik voor de 12525 omdat de 12514 zelfs later binnenkwam te Rotterdam waardoor de 12525(ogenschijnlijk) ook een stuk leger dan de 2827 was.
Op Utrecht Centraal stroomde deze trein wel echt goed vol, aangezien er minstens een trein naar Amersfoort was uitgevallen, aldus een medereizigester. Hierdoor stond het gangpad vol. Vlak voor vertrek kwam ook nog twee keer de omroep: "HC, machinist is klaar voor vertrek", wat ik interpreteerde als "HC, kunt u alstublieft de deuren sluiten, ik wil we-heg".
Ik had echter niks te klagen, aangezien ik de hele reis een zitplaats had (met meer beenruimte dan in een VIRM) en ook nog eens met -5 te Amersfoort arriveerde. :D
Hoewel de 2827 ook al klaar voor vertrek stond, koos ik voor de 12525 omdat de 12514 zelfs later binnenkwam te Rotterdam waardoor de 12525(ogenschijnlijk) ook een stuk leger dan de 2827 was.
Op Utrecht Centraal stroomde deze trein wel echt goed vol, aangezien er minstens een trein naar Amersfoort was uitgevallen, aldus een medereizigester. Hierdoor stond het gangpad vol. Vlak voor vertrek kwam ook nog twee keer de omroep: "HC, machinist is klaar voor vertrek", wat ik interpreteerde als "HC, kunt u alstublieft de deuren sluiten, ik wil we-heg".

Ik had echter niks te klagen, aangezien ik de hele reis een zitplaats had (met meer beenruimte dan in een VIRM) en ook nog eens met -5 te Amersfoort arriveerde. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
Is er in Hoofddorp of Amsterdam Zuid helemaal geen mogelijkheid meer om te keren? Vanmorgen werd de IC uit Zwolle ingekort tot Almere omdat er een verstoring was tussen Hoofddorp en Leiden. Paar weken terug ook al hetzelfde grapje meegemaakt.
- Suus
- Contacteer:
Het keerspoor van Amsterdam Zuid is alleen bereikbaar vanaf de binnensporen, Hoofddorp is overvol.
-
Die loopbrug in station 's-Hertogenbosch is echt spekglad... Trein gemist omdat ik uitgegleden was. :')
- Hainje
*Op YouTube naar de filmpjes zoeken gaat* :DChrysa schreef:Die loopbrug in station 's-Hertogenbosch is echt spekglad... Trein gemist omdat ik uitgegleden was. :')
Niet ernstig bezeerd verder? Zou daar serieus wel melding van maken bij NS hoor. Bedoel, nu is het een jonge griet die wel wat kan hebben, volgende keer is een oma Jansen van 85 die nog in de rollator-ontkenningsfase zit. Je wilt vooral voor oma Jansen dat die gewoon kan blijven staan.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
-
Waarom Oma Jansen wel en oma el bezaoui niet? DIESKRIEMINAZI! :o
-
Ik heb niks hoor. 
Had het al gemeld via Twitter, en zij zouden het doorgeven. Of er wat mee gaat gebeuren weet ik niet, want ik kom er nooit.

Had het al gemeld via Twitter, en zij zouden het doorgeven. Of er wat mee gaat gebeuren weet ik niet, want ik kom er nooit.
-
Als je er nooit komt, hoe kun je er dan uitglijden :6 (A)
-
Sigh.
Is dit nou echt nodig? :')
Is dit nou echt nodig? :')
-
Hoofddorp wil ik nog door te vingers zien als de sprinters daar dan keren maar er ligt op de zuidtak heus wel ergens een wissel om op de middensporen uit te komen. Of is dat keerspoor te kort?Suus schreef:Het keerspoor van Amsterdam Zuid is alleen bereikbaar vanaf de binnensporen, Hoofddorp is overvol.
In iedergeval mogen de spoorwegen qua infrastructuur wel eens wat meer rekening houden met bijsturingsmogelijkheden bij verstoringen. De impact is nu regelmatig groter dan eigenlijk nodig is.
- Suus
- Contacteer:
De [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] en [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] keren als het goed is op Hoofddorp Midden, de [serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie], [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie], [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie], [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] keren op Hoofddorp Opstel. Maar als er versterkt of afgetrapt moet worden keren de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] en [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] ook op Hoofddorp Opstel.
-
Ik bedoel de sprinters vanaf de Zuidtak die normaal doorrijden naar Leiden maar door de verstoring ook niet verder konden.
-
[serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] keerde te Hfd(o/m/-),
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keerde te Asdz (keerspoor).
[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie]/ [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] kan dan niet ook nog te Asdz keren, daarvoor is het keerspoor niet lang genoeg voor.
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keerde te Asdz (keerspoor).
[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie]/ [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] kan dan niet ook nog te Asdz keren, daarvoor is het keerspoor niet lang genoeg voor.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
Vanochtend zag ik op de NS app dat de 825 met een solo VIRM4 reed, dus maar iets eerder van huis gegaan om de 4725 te pakken. Op Sloterdijk kon ik overstappen op de lichtvertraagde 2229. Toen ik daar instapte, bleek hij met een solo VIRM4 te rijden, dus de knusheid die ik wilde ontwijken had ik evengoed te pakken. Tot en met Leiden kon ik blijven staan. In Leiden kon ik overstappen op de t305716 (die reed Den Haag Centraal - Leiden Centraal i.v.m. de aanrijding tussen Leiden en Hoofddorp). Deze Sprinter keerde ergens aan de oostkant van Leiden en werd gespoorwijzigd van 8b naar 9b, terwijl op 9b juist de 2229 stond waar ik net met +5 uit was gestapt. Ben benieuwd waar ze die Sprinter hadden laten keren. In ieder geval wel genoeg plek tot en met Den Haag Centraal. :)
Beul van de blindegeleidelijn
- reisthijs
- Contacteer:
reisthijs
Helaas, je hebt het mis. Dat wissel ligt er dus niet. Want stel je voor dat die in storing zou raken...JWM schreef:Hoofddorp wil ik nog door te vingers zien als de sprinters daar dan keren maar er ligt op de zuidtak heus wel ergens een wissel om op de middensporen uit te komen.Suus schreef:Het keerspoor van Amsterdam Zuid is alleen bereikbaar vanaf de binnensporen, Hoofddorp is overvol.
Tja, zolang ProRail propageert dat je met minder wissels minder storingen hebt, en er dus zo min mogelijk wissels aangelegd moeten worden, zal dat niet gebeuren.JWM schreef:In iedergeval mogen de spoorwegen qua infrastructuur wel eens wat meer rekening houden met bijsturingsmogelijkheden bij verstoringen. De impact is nu regelmatig groter dan eigenlijk nodig is.