Dienstregeling 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
JWM

Re: Dienstregeling 2017

Bericht door JWM »

Ik heb een paar dagen terug minutenlang staan wachten op Bijlmer ArenA om uberhaupt uit te kunnen checken. Dat buitenspoor aan de ArenA-zijde heeft maarliefst 3 poortjes waarvan er maar 1 beschikbaar was om uit te checken.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat perron is ook wel een buitenbeentje, planmatig stoppen er (vrijwel) geen treinen, en als het gebruikt wordt is het dan weer vaak heel druk (extra halteringen ivm evenementen rond de ArenA/Ziggo Dome). Dat maakt het lastig om poortjes te plannen, je hebt uitzonderlijke pieken en verder niets.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
Ardan schreef:Waar moet Waddinxveen Triangel ( :') ) in vredesnaam komen te liggen?
Hier.

Dit is hoe het ingepast moet worden:
Afbeelding
Is er van dit toekomstige station inmiddels al meer informatie te vinden op het internet?

Zo ja ... waar?
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Zugführer schreef:Of je probeert even in te checken bij hetzelfde paaltje met een ID kaart oid, dat werkt ook, kun je vervolgens meteen weer inchecken ;)
Mijn portomonnee uit mijn tas vissen duurt denk ik nog langer. :')
Gelukkig reis ik niet zo vaak om, zo veel vrije dagen om mijn studenten-ov te misbruiken heb ik niet.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Z2N schreef:Dat perron is ook wel een buitenbeentje, planmatig stoppen er (vrijwel) geen treinen, en als het gebruikt wordt is het dan weer vaak heel druk (extra halteringen ivm evenementen rond de ArenA/Ziggo Dome). Dat maakt het lastig om poortjes te plannen, je hebt uitzonderlijke pieken en verder niets.
Dat maakt he niet lastig om poortjes te plannen.

Gewoon meer poortjes neerzetten. Zo moeilijk is dat niet.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

KM46 schreef:[..]
Is er van dit toekomstige station inmiddels al meer informatie te vinden op het internet?

Zo ja ... waar?
Site van de gemeente Waddinxveen. Even zoeken op Triangel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Bedankt :wink: .

En via de site van de gemeente Waddinxveen een linkje gevonden naar de site van Prorail hierover.
Tochjo
Donateur

Bericht door Tochjo »

Zugführer schreef:Of je probeert even in te checken bij hetzelfde paaltje met een ID kaart oid, dat werkt ook, kun je vervolgens meteen weer inchecken ;)
Afgelopen vrijdag probeerde ik dat, maar toen werkte het niet. Toen ik mijn OV-chipkaart opnieuw voor de lezer hield, werd nog steeds gezegd dat ik al was in-/uitgecheckt.
Alargule

Bericht door Alargule »

Voor wie viesjuweel is ingesteld - zoals ik - hebben de heren dames achter de Spoorkaart weer een nieuwe editie online (pdf) gebracht die de treinenloop 2017 verbeeldt.

Dat wordt weer uren kaartstaren.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Ik vind de aangepaste versie daarvan die NS elk jaar laat maken als nerd zijnde eigenlijk interessanter :@

Gelukkig zet Nico Spilt die aangepaste versies op zijn website :)
http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2016.pdf
http://www.nicospilt.com/pdf/Spoorkaart_2017.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Zijn de zomertreinen naar Zandvoort weg?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Er wordt veel naar gevraagd, dus die zullen in de zomer wel weer terugkeren, dat zal de [serie=Stoptrein|2016|Haarlem - Zandvoort15400[/serie] blijven.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ah, mooi. Ik verbaasde me er afgelopen zomer over hoe ongelofelijk druk het wel niet was daar. Ik ben Zeeland gewend. <.<
Alargule

Bericht door Alargule »

Cool.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Nee, het was best warm.
MdJ

Bericht door MdJ »

Pinksterraces is ook een leuke. Vroeger nog met 6 bakken DDM1 of met twee stammen DDAR die kant op geweest. Toegevoegde 15400 met VIRM, en als het echt uit de klauwe reed, kon er ook nog een serie [serie=Facultatieve strandtrein|2016|Haarlem - Zandvoort14400[/serie] (Amsterdam-Zandvoort) ingelegd worden. Laatste keer dat die reed, was - geloof ik - met de deadlock* in Zandvoort (die is wel op te zoeken).

*Deadlock is wanneer er twee treinen in verschillende richting tegenover elkaar staan met tussen hun alleen een paar meter spoor en twee seinen in beide richtingen, zonder wissel. Om die treinen weg te krijgen, moet een van beide achteruit.
Bij twijfel: gebruik beton.
Alargule

Bericht door Alargule »

MdJ schreef:*Deadlock is wanneer er twee treinen in verschillende richting tegenover elkaar staan met tussen hun alleen een paar meter spoor en twee seinen in beide richtingen, zonder wissel.
Ook anti-sociaal, zeg.
Bemined

Bericht door Bemined »

DDAR lijkt volledig naar de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] te verdwijnen, dat zijn dus 9 treinstellen die ingezet worden, fors minder dan nu. Tot zo ver het sprookje van de extra capaciteit van de FLIRT treinen.
VIRM

Bericht door VIRM »

Ik zie trouwens op het NS serviceforum voorbij komen dat niet iedereen happy is met de nieuwe dienstregeling i.v.m. vroege dienstne op Schiphol. Er is toegezegd dat er naar wordt gekeken, dus ben benieuwd! :)

Is er trouwens al een overzicht van materieelinzet bekend?
Beul van de blindegeleidelijn
MetroRET

Bericht door MetroRET »

JWM

Bericht door JWM »

Personeelsinzet is wat anders dan materieelinzet :!:
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Er staat wel materieel bij, maar dit is toch wel de minst handige manier om erachter te komen. :p
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Ik zie niet eens hoe ik via die site de materieelinzet zou kunnen vinden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Je voert een nummer in, kiest een dag van de week en een standplaats en er rolt een dienstkaartje uit. Daarop staat het materieel en het treinnummer genoemd. Onderaan het scherm staat een linkje om naar de diensten van na 11 december te gaan.

Werkt alleen niet echt prettig als je op een heel groot beeldscherm werkt en je fullscreen browsed, zoals ik nu doe.
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Aha, bedankt. :pos: Wel erg omslachtig inderdaad.
De [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] lijken (weer) met SGMm gereden te gaan worden. En mogelijk blijft er VIRM rijden in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie].

Opvallend: in de huidige dienstregeling is er een dienst waarbij een Rotterdamse machinist een rit in de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] doet. :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Plaats reactie